Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Doorgaan vuurwerkshow op Hofvijver was 'op het randje'.



    DEN HAAG - 'Het was absoluut op het randje.' Het had niet veel gescheeld of burgemeester Pauline Krikke van Den Haag had de vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling op de Hofvijver afgelast vanwege de harde wind. Dat zei Krikke vrijdagmiddag in het radioprogramma Studio Haagsche Bluf op Radio West.

    Krikke schoof de beslissing over het wel of niet doorgaan van het Nationaal Aftelmoment steeds voor zich uit. 'Ik heb steeds gehoopt dat er op het moment suprême een kleine windstilte zou zijn. Daarom stelde ik de beslissing steeds uit. Ik had ook om 18.00 uur kunnen zeggen dat ik het zou afgelasten, dat was een makkelijk te nemen beslissing geweest. Maar ik wilde natuurlijk ook dat we die vuurwerkshow konden geven.'

    Op het laatste moment, om 23.30 uur, gingen proefpijlen de lucht in om te kijken of het veilig genoeg zou zijn. 'Dat was absoluut op het randje qua tijd om nog een beslissing te nemen. Maar ik kon niet anders. Ik was heel gelukkig dat om 0.00 uur het vuurwerk de lucht in kon. Om 0.20 uur ging het weer waaien.'
    Vuurwerkverbod
    Er is veel discussie over vuurwerk en vuurwerkvrije zones, ook in Den Haag. Maar volgens Krikke is een mogelijk vuurwerkverbod een nationale discussie. 'Als de minister vindt dat er een verbod moet komen, dan moet hij dat voor het hele land verbieden. Dat heb ik ook tegen hem gezegd. Je kan het niet in Den Haag verbieden en in Rijswijk niet.'

    Toch denkt Krikke niet dat het zo'n vaart zal lopen met een landelijk vuurwerkverbod. 'Ik denk dat het niet onmogelijk is dat we tot een vuurwerkverbod zouden kunnen komen, maar daar zijn we op dit moment nog niet.'

    https://www.omroepwest.nl/nieuws/357...-op-het-randje
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Je zult daar staan en het wordt afgelast, wat een kut oud en nieuw heb je dan. Lijkt me vreselijk als er alleen maar centrale shows zouden zijn, ik zou er niet naar toe gaan en lekker thuis blijven.

    voor Nederlandse begrippen blijft het wel een vette show hoor.

  4. #3
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsNL Bekijk bericht
    Je zult daar staan en het wordt afgelast, wat een kut oud en nieuw heb je dan. Lijkt me vreselijk als er alleen maar centrale shows zouden zijn, ik zou er niet naar toe gaan en lekker thuis blijven.

    voor Nederlandse begrippen blijft het wel een vette show hoor.
    Helemaal mee eens Jaco. Diezelfde burgemeester heeft wel besloten om de vuurwerkshow in de Haagse wijk Laak af te lasten, wegens de weersomstandigheden. Is dan echt een enorme domper. Tevens moet ik er niet aan denken om met oud en nieuw naar een groots georganiseerde show te gaan. Ik merk ook dat dat bij mij in de wijk totaal niet leeft. Een aantal jaar geleden hadden we hier nog een echt Haags vreugdevuur op een afgelegen terrein, dat was uiterst gezellig en het gaf echt een gevoel van saamhorigheid. Nu zonder vreugdevuur blijft men in de wijk en zie ik toch de meeste buurtbewoners gezamenlijk genieten van het vuurwerk. Het gaat er gemoedelijk aan toe en het is voor een ieder een feest en dat is ook wat oud en nieuw moet zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. Deze 2 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Mij lijkt het ook zo z'n voordelen hebben. Als er veel vuurwerkshows moeten komen zijn er veel pyrotechnici nodig, ik wil wel helpen het gat vullen ^_^
    Keep it legal!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •