Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Vuurwerk in brievenbus vernielt carport en deur in Reek: 'Het was heel zwaar materiaa



    REEK - Ze keken donderdagavond rond 23.00 uur nog even tv, vlak voor ze naar bed zouden gaan. Tot ze van schrik uit hun stoelen vlogen. Een harde knal onder de carport van Pieter Jordens en zijn vrouw wekte de aandacht van de hele buurt.

    Het was geen gasexplosie, zoals het echtpaar uit Reek eerst dacht. Het bleek zijn brievenbus, waar vuurwerk in gedaan was. ,,Waarschijnlijk een cobra, zegt de politie.''

    De klap was enorm. Niet alleen is de brievenbus compleet vernield, ook is een aantal planken van de carport losgeraakt, ligt de complete ruit van de voordeur eruit en is de afvoerpijp weggeslagen.

    'Oudere daders'
    Beduusd bekeek Jordens samen met wat buren van de Soeterstraat de schade, toen er een stuk verderop nog een klap te horen was. ,,Dat was bij de tennisbanen. Mijn overbuurman is direct in de auto gesprongen. Hij zag daar wel drie jongens staan, maar zij wisten van niks, zeiden ze.''

    En dus is hij deze vrijdag, samen met de politie, naarstig op zoek naar degenen die het wél waren. Het waren geen kleine jongens, vermoedt Jordens. Want, zo redeneert hij: kinderen 13-14 jaar liggen rond die tijd al op bed.

    Veel schade
    De schade is groot, die moet worden vergoed. Alleen de brievenbus was al 150 euro. ,,Ik heb hem zelf gemaakt, maar het materiaal was best duur. Vandaag moet nog worden onderzocht hoe groot de schade aan de constructie van de carport en de dakbedekking precies is.'' En dat terwijl net twee weken geleden het hele huis is geschilderd.

    Maar de grootste schade is nog mentaal. ,,We hebben vannacht enorm slecht geslapen, ook al hebben we zelf fysiek niets. Ikzelf ben niet zo bang, maar mijn vooral mijn vrouw is heel erg geschrokken.''

    https://www.bd.nl/landerd/vuurwerk-i...iaal~a0e2970a/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    komt gewoon door de storm :P

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    komt gewoon door de storm :P
    ja want een storm blaast brievenbussen uit elkaar

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •