Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Wethouder van de gemeente Raalte reikt prijzen vuurwerkkaravaan uit.

    Raalte – Vijf jonge inwoners van de gemeente Raalte kregen gisteren een zwemarrangement voor het nieuwe Sportcentrum Tijenraan uit handen van milieuwethouder Frank Niens. Zij hadden deze prijs verdiend met het inzamelen van de vuurwerkresten aan het begin van dit jaar.

    Wethouder Frank Niens was blij met de inzet van de jeugd en sprak de prijswinnaars toe: “Dit jaar hebben heel veel kinderen en jongeren vuurwerkafval ingeleverd bij onze vuurwerkkaravaan. Mooi dat samen feestvieren en samen opruimen al jong wordt doorgegeven.” De gelukkige winnaars zijn de driejarige Linna Krosman, de achtjarige Naomi Alberts, Remi Talens (13) en Micha van der Vegte (15). De groep wordt compleet gemaakt door de jongste deelnemer Lucas van den Bosch, hij is bijna drie.

    In de hele gemeente hebben inwoners zich in het zweet gewerkt met het vegen van de stoep en straat op nieuwjaarsdag. Gezamenlijk leverden zij 2380 kilo aan vuurwerkrestanten in bij de vuurwerkkaravaan die op 2 januari alle kernen aandeed en dat was 500 kilo meer dan vorig jaar. De opruimactie was daarmee zeer succesvol, niet in de laatste plaats omdat een recordaantal van negentig kinderen aan de actie mee deed. De vuurwerkinzamelactie wordt georganiseerd vanuit het zwerfvuilprogramma Mooi Schoon dat gemeente Raalte samen met 17 andere ROVA-gemeenten voert ter voorkoming en bestrijding van zwerfvuil. Het is belangrijk om de vuurwerkresten snel op te ruimen. Vuurwerk dat op straat blijft liggen belandt als zwerfvuil in de natuur en zwerft hier tijdenlang rond. Dit ontsiert het straatbeeld maar is ook schadelijk voor planten en dieren. Ook zijn er altijd kinderen op zoek naar vuurwerk dat niet is afgegaan en proberen dit opnieuw af te steken.

    https://www.nieuwsoverijssel.nl/weth...rkkaravaan-uit
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.523
    Thanks
    3.436
    1.929 waarderingen in 701 posts
    "Vuurwerk dat op straat blijft liggen belandt als zwerfvuil in de natuur en zwerft hier tijdenlang rond. Dit ontsiert het straatbeeld"

    WRONG!!!!!!!!!!!
    niks geeft me een gelukkiger gevoel na de jaarwisseling dan resten op straat haha

  3. Deze gebruiker waardeert ghoost voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    "Vuurwerk dat op straat blijft liggen belandt als zwerfvuil in de natuur en zwerft hier tijdenlang rond. Dit ontsiert het straatbeeld"

    WRONG!!!!!!!!!!!
    niks geeft me een gelukkiger gevoel na de jaarwisseling dan resten op straat haha

    Hahahaha mij ook, maar moet wel zeggen dat het de laatste tig jaar weinig of nauwelijks iets te zien is en is wel anders geweest. Ik weet nog dat ik vroeger de straten af reed om te kijken waar het het meeste los was gegaan
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. #4
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Het had altijd wel sfeer inderdaad, maar we moeten blij zijn dat die tijd is geweest. Als je dit jaar ook weer ziet dat er een elf zijn hand er af knalt met vuurwerk resten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Zelfs een neutraal of positief artikel moet weer ontsiert worden door negativiteit aan het eind van het artikel!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  7. #6
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    "Vuurwerk dat op straat blijft liggen belandt als zwerfvuil in de natuur en zwerft hier tijdenlang rond. Dit ontsiert het straatbeeld"

    WRONG!!!!!!!!!!!
    niks geeft me een gelukkiger gevoel na de jaarwisseling dan resten op straat haha
    Klopt dat is zo, maar ik heb vernomen dat er veel zware metalen en dergelijke in het vuurwerk zitten en mede daarom het binnen 24 uur van straat moet zijn anders trekt het in de bodem of komt het in het riool

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    58
    111 waarderingen in 35 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    "Vuurwerk dat op straat blijft liggen belandt als zwerfvuil in de natuur en zwerft hier tijdenlang rond. Dit ontsiert het straatbeeld"

    WRONG!!!!!!!!!!!
    niks geeft me een gelukkiger gevoel na de jaarwisseling dan resten op straat haha
    Ik moet zeggen dat ik het ook echt leuk vind om die resten te zien. Soms zie je een stukje vuurwerk liggen waarvan je weet "die ligt er in de zomer nog" en dan ga je er op letten om te kjjken hoe lang het duurt voor het weg is.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •