Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 37
  1. #1
    VWC-Lid ImmSamuel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2013
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    381
    Thanks
    335
    337 waarderingen in 137 posts

    Welke ontstekers moet ik nemen?

    Het is natuurlijk net pas 2018, maar de voorbereidingen voor de komende jaarwisseling kunnen natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen! Daarom heb ik besloten komende jaarwisseling mijn show elektrisch te schieten. De vraag is echter, welke zou het beste zijn in dit geval?

    In dit geval ga ik voor een 12 cue, waar er per cue gewoon netjes 1 ontsteker op wordt aangesloten. Op dit moment twijfel ik heel erg tussen Falcon en Talon.

    In dit geval wil ik tevens het visco vervangen met quickfuse, waardoor je een vloeiende overloop krijgt. Dus het stukje visco eruit trekken waar hij erin gaat bij de cake, daar het quickfuse indoen en daar dan de ontsteker op aansluiten.

    Tips zijn welkom!
    Zonder respect geen vuurwerk.

  2. #2
    VWC-Lid jorisman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2008
    Berichten
    993
    Thanks
    206
    739 waarderingen in 301 posts
    Ik zou geen van beide gebruiken. Die ontstekers met draadje kunnen kapot gaan als je er visco in klemt en dan doet ie het niet meer. Die pro ontstekers steek je gewoon simpelweg in het eerste shot van de cake en gaat altijd gelijk af als je drukt. Heb je ook geen quickfuse meer nodig.
    Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

  3. #3
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Talon ontstekers kan je gewoon gebruiken wanneer je het vuurwerk wilt ontsteken aan het viscolont. Wanneer je de cakes direct wilt ontsteken moet je prof. ontstekers gebruiken maar dan moet je ook lont verwijderen en priemen.

  4. #4
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Talon werkt best per stuk in serie werkt het alleen voor geen meter.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  5. #5
    VWC-Lid ImmSamuel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2013
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    381
    Thanks
    335
    337 waarderingen in 137 posts
    Ter verduidelijking, het gaat hier om per stuk schieten. Niet met serie en steps. Een ander alternatief is de visco in de cake zo kort mogelijk afknippen en daar dan de ontsteker overheen schuiven. Priemen is mij iets te risky.
    Zonder respect geen vuurwerk.

  6. #6
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.839
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    Ik gebruik al jaren naar tevredenheid i-fuse ontstekers. Is een prof ontsteker met een kapje erover heen om op visco aan te sluiten. Priemen vind ik zelf ook iets te link

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2013
    Berichten
    120
    Thanks
    47
    77 waarderingen in 32 posts
    Falcon en talon heb ik toch best wat weigeraars van, zowel met meerderen op 1 cue als ook 1 ontsteker per cue. Ik zou dus sowieso gaan voor e-match. Dan heb je 3 opties over:
    1. e-match direct in de cake stoppen, zoals eigenlijk bij shows wordt gedaan.
    2. e-match in het quickmatch, hiervoor moeten de cake(s) wel visco hebben dat overloopt in QM
    3. e-match gebruiken icm visco of snellont met zo'n plastic e-match to visco connector. Werkt naar mijn ook goed alleen wel net wat vertraging uiteraard.

  8. #8
    VWC-Lid RemcoS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Platteland
    Berichten
    709
    Thanks
    439
    688 waarderingen in 261 posts
    Ff vraagje, wat vinden mensen risky aan priemen? Lont eruit e match erin en afplakken?
    Stook verstandig, en niet in de buurt van dieren

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Berichten
    2.035
    Thanks
    251
    756 waarderingen in 451 posts
    Je vergeet het stukje priemen, dus het gaatje waar de visco zat groter maken zodat je ontsteker erin past. Als je dat met een metalen priem doet heb je kans, hoe klein ook, dat door statische elektriciteit de liftcharge ontbrandt en dan gaat het mis. Ook hoor je weleens dat de tube door de kracht van de ontsteker ontploft en dan gaat het ook mis....

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Berichten
    2.035
    Thanks
    251
    756 waarderingen in 451 posts
    Waar kun je tegenwoordig eigenlijk nog fatsoenlijk ontstekers (prof) kopen?

    En dan over de keuze falcon of talon, zou ik voor talon gaan. Die zet je haaks op het lont en dat kun je bijna onderaan het lont doen waar het de cake ingaat. Dan heb je minimale vertraging. Check wel ff of systeem het aankan, die kleine kastjes van alphafire werken bijvoorbeeld niet met talon. Die geven te kort en te weinig kracht om het gloeidraad fatsoenlijk te laten gloeien en het visco te ontsteken....

  11. #11
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    ik heb goede ervaringen met diverse Nederlandse webshops teven met diverse shops in Duitsland/Oostenrijk dus ja ze zijn zeker nog te koop.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  12. #12
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketfreak Bekijk bericht
    Je vergeet het stukje priemen, dus het gaatje waar de visco zat groter maken zodat je ontsteker erin past. Als je dat met een metalen priem doet heb je kans, hoe klein ook, dat door statische elektriciteit de liftcharge ontbrandt en dan gaat het mis. Ook hoor je weleens dat de tube door de kracht van de ontsteker ontploft en dan gaat het ook mis....
    Vonk vrij gereedschap heb je daar voor

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorisman Bekijk bericht
    Ik zou geen van beide gebruiken. Die ontstekers met draadje kunnen kapot gaan als je er visco in klemt en dan doet ie het niet meer. Die pro ontstekers steek je gewoon simpelweg in het eerste shot van de cake en gaat altijd gelijk af als je drukt. Heb je ook geen quickfuse meer nodig.
    Dat is volgens mij ook de beste methode, zo doe ik het al jaren

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Talon werkt best per stuk in serie werkt het alleen voor geen meter.
    Als je met een (duur) professioneel systeem werkt zoals cobra lukt dit wel maar beperken tot vier. Met goedkopere systemen zou ik het inderdaad niet aanraden

  15. #15
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
    Als je met een (duur) professioneel systeem werkt zoals cobra lukt dit wel maar beperken tot vier. Met goedkopere systemen zou ik het inderdaad niet aanraden
    Talons in serie werken niet omdat het nichroom draadje in de talon doorbrand op het moment van ontsteking, dit breekt de continuity in het circuit, dus tenzij je geluk hebt en alle talons precies tegelijk het vuurwerk ontsteken gaat het fout. Serie koppelen van talons is daarom sterk af te raden.
    Je kunt ze wel parallel doen, dat is geen probleem (Wel moet je ze dan eerst 1 voor 1 testen op continuity.)

    Als je niet wilt priemen, zou ik gaan voor talon op quick fuse. Niet alleen heb je dan een snellere reactietijd, de zekerheid is ook groter. Talons zijn namelijk niet altijd in staat normaal visco tot ontbranding te brengen.

    Deze video vergelijkt de reactietijden van verschillende manieren van ontsteking, erg behulpzaam!


    Mocht je het schietsysteem nog niet hebben: op ebay verkopen ze goedkope 12 cue systemen, voor 22 euro, gratis verzending.


    Ps: Bedenk je wel dat elektrisch schieten verboden is tenzij je de juiste papieren hebt.
    Laatst gewijzigd door broodjekaas; 16 januari 2018 om 00:19
    Keep it legal!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •