Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politie nam ruim 40.000 kilo vuurwerk in beslag.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Politie nam ruim 40.000 kilo vuurwerk in beslag.

    ARNHEM - In 2017 heeft de politie landelijk 40.383 kilo vuurwerk in beslag genomen. Dat blijkt uit cijfers van het Openbaar Ministerie. De totale inname ligt iets lager dan 2016, toen werd er meer dan 45.000 kilo vuurwerk ingenomen.

    In de afgelopen vijf jaar schommelen de cijfers. In 2012 werd er bijna 55.000 kilo in beslag genomen, in 2015 lag dat onder de 30.000. Eind december 2017 lag het totaal op 32.000 kilo, daar is dus nog 8.000 kilo bijgekomen.

    In Gelderland waren er een aantal grote vondsten: zo werd een man in Putten opgepakt vanwege het bezit van 1700 nitraten en werd er 375 kilo vuurwerk op een zolder gevonden.

    In 2017 heeft de politie landelijk 40.383 kilo vuurwerk in beslag genomen. Dat blijkt uit cijfers van het Openbaar Ministerie. De totale inname ligt iets lager dan 2016, toen werd er meer dan 45.000 kilo vuurwerk ingenomen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    en werd er 375 kilo vuurwerk op een zolder gevonden.
    Kijk, daarom informeer ik nou naar gewicht.

    Toch een beetje uitkijken dus!

    Comment


      #3
      Ze refereren na een grote vangst van 375kg.
      Ik kan me herinneren dat ze in het verleden wel eens regelmatig vangste hadden van 1000+kg..
      Dus betekend dit dat de grote vissen nu weg zijn en enkel kleintjes over.. of komt fit door het team wat meer op sociaal mefia is gaan richten?.
      Ik vind het een opvallend bericht.
      En goed voor de overheid dat het illegale afneemt..

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
        Ze refereren na een grote vangst van 375kg.
        Ik kan me herinneren dat ze in het verleden wel eens regelmatig vangste hadden van 1000+kg..
        Dus betekend dit dat de grote vissen nu weg zijn en enkel kleintjes over.. of komt fit door het team wat meer op sociaal mefia is gaan richten?.
        Ik vind het een opvallend bericht.
        En goed voor de overheid dat het illegale afneemt..
        Of de grote vissen zijn weg of ze zijn slimmer geworden. De jacht via social media is geopend, dus het lijkt me dat je daar juist de grote vissen niet gaat vinden als ze nadenken. Daar zitten de "normale" mensen denk ik. De min of meer burger die wat te knallen wil. Neemt niet weg dat 375 kg een beste stapel is.
        [B]Groetjes Kamikaze[/B]

        Comment


          #5
          De grote vissen zijn slimmer geworden en doen niks online, tenminste de gene over wie ik wel eens gehoord heb, want ze zijn er echt nog wel.
          Toch is 40.000 kilo niet veel, ik denk dat er 10x zoveel niet word gevonden als het niet meer is.
          Wel grappig dat ze 375 kilo al een flinke vangst vinden.
          075 zaantjee

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door k0enn Bekijk bericht
            De grote vissen zijn slimmer geworden en doen niks online, tenminste de gene over wie ik wel eens gehoord heb, want ze zijn er echt nog wel.
            Toch is 40.000 kilo niet veel, ik denk dat er 10x zoveel niet word gevonden als het niet meer is.
            Wel grappig dat ze 375 kilo al een flinke vangst vinden.
            underground is nu weer echt underground.
            http://www.youtube.com/c/ReVerser

            Comment


              #7
              Ze hebben geluk gehad met die internet bestellingen via Polen, met de bestellijsten anders was het een slecht jaar voor ze.

              Comment


                #8
                Via het werk wordt veel gehandeld in Nederland dat is vrij anoniem.

                Comment


                  #9
                  Ik merkte dit jaar sterk dat het voor een leek/non-freak oprecht moeilijk was om aan illegaal vuurwerk te komen. Met name door de vele kleinere via-via dealers in Instagram etc. etc. kleinere dealers die gepakt waren.

                  Als de standaard opties niet meer mogelijk zijn moet zul je toch kennis moeten hebben van buitenlandse webshop of connecties in de illegale handel moeten hebben....

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
                    Of de grote vissen zijn weg of ze zijn slimmer geworden.
                    De grote vissen kunnen ze ook pakken via de kleintjes he
                    Vuurwerk doet de duivels dansen

                    Comment


                      #11
                      Misschien een beetje off-topic, maar wat ik wel echt merkte afgelopen jaar was dat het aantal diepe dreunen stukken lager lag dan voorgaande jaren. Dikke grond-knallers heb ik het dan over. Misschien dat de grote schakels meer in flowerbeds en shells zijn gaan handelen? Dit zijn wel producten die voornamelijk in trek zijn bij liefhebbers, en liefhebbers zullen voorzichtiger betreft de koop van dit soort producten ook voorzichtiger zijn dan leken ,en ook minder snel uit de school klappen neem ik aan.
                      Laatst aangepast door Timitraat; 15 January 2018, 22:43.

                      Comment


                        #12
                        40k?
                        Pakweg 10jaar geleden kon je er met gemak een 1 voor de 4 plaatsen qua kg
                        我也喜欢年纪较大的烟花

                        Comment

                        Working...
                        X