Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    66 mensen rond jaarwisseling door vuurwerk bij brandwondencentra

    In de brandwondencentra in Groningen, Beverwijk en Rotterdam hebben zich rond de jaarwisseling 66 mensen gemeld die brandwonden opliepen door vuurwerk.
    Het gaat vooral om jongens en mannen in de leeftijd van acht tot 25 jaar, meldt de Nederlandse Brandwonden Stichting donderdag.

    In totaal hebben zich tussen 23 december en 3 januari 135 mensen met brandwonden gemeld. Bij 27 slachtoffers waren de brandwonden zo ernstig dat zij moesten worden opgenomen, 75 mensen zijn poliklinisch behandeld. In een heel jaar komen 800 tot 850 mensen bij de centra.

    De meeste brandwonden komen behalve door het afsteken van vuurwerk, ook door ongelukken tijdens het koken en thee drinken. Ook veel kleine kinderen kwamen binnen bij de centra. Zij raakten onder meer gewond door hete vloeistoffen als thee of het vastpakken van een hete kachel of strijkijzer.

    Drukke periode
    In december hebben de brandwondencentra het altijd extra druk. ''Ook dit jaar was december helaas weer traditioneel druk. We hebben vooral rondom oud en nieuw meer patiënten behandeld in vergelijking met vorig jaar”, aldus Jacob Blik van Brandwondencentrum Groningen.

    De Nederlandse Brandwondenstichting kan niet precies zeggen of dit aantal hoger is dan voorgaande jaren, omdat dit jaar voor het eerst deze specifieke periode is gemeten.

    Het oogziekenhuis in Rotterdam had op 1 januari acht mensen binnen met beschadigde ogen door vuurwerk. Zes van hen hebben waarschijnlijk blijvend letsel opgelopen.

    Nederlanders hebben dit jaar ongeveer evenveel geld uitgegeven aan vuurwerk als vorig jaar.

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Warme chocolade melk en thee afschaffen! Hoeveel kinderhandjes moet nog verminkt worden voordat het stopt!

    -AD

  3. Deze 3 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  4. #3
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Achja ik heb 8 uur lang staan stoken en toen ik om 2uur binnen kwam om een oliebol te pakken brande ik mij aan een kaars.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.980
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Waarom moet dit nou weer het nieuws halen....
    Iedere dag komen er mensen met brandwonden naar een brandwondencentrum.

  7. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Ik ben zo blij dat de 3 beste mannen boven mij al lekker door dit bericht heen hebben geprikt, dan hoef ik dat al niet meer te doen

    Kan wel huilen hoe mijn hobby wordt neergezet door de media, en voel me machteloos dat ik er weinig tot niets aan kan doen...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  9. #6
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    In de brandwondencentra in Groningen, Beverwijk en Rotterdam hebben zich rond de jaarwisseling 66 mensen gemeld die brandwonden opliepen door vuurwerk.
    Het gaat vooral om jongens en mannen in de leeftijd van acht tot 25 jaar, meldt de Nederlandse Brandwonden Stichting donderdag.

    In totaal hebben zich tussen 23 december en 3 januari 135 mensen met brandwonden gemeld. Bij 27 slachtoffers waren de brandwonden zo ernstig dat zij moesten worden opgenomen, 75 mensen zijn poliklinisch behandeld. In een heel jaar komen 800 tot 850 mensen bij de centra.

    De meeste brandwonden komen behalve door het afsteken van vuurwerk, ook door ongelukken tijdens het koken en thee drinken. Ook veel kleine kinderen kwamen binnen bij de centra. Zij raakten onder meer gewond door hete vloeistoffen als thee of het vastpakken van een hete kachel of strijkijzer.

    Drukke periode
    In december hebben de brandwondencentra het altijd extra druk. ''Ook dit jaar was december helaas weer traditioneel druk. We hebben vooral rondom oud en nieuw meer patiënten behandeld in vergelijking met vorig jaar”, aldus Jacob Blik van Brandwondencentrum Groningen.

    De Nederlandse Brandwondenstichting kan niet precies zeggen of dit aantal hoger is dan voorgaande jaren, omdat dit jaar voor het eerst deze specifieke periode is gemeten.

    Het oogziekenhuis in Rotterdam had op 1 januari acht mensen binnen met beschadigde ogen door vuurwerk. Zes van hen hebben waarschijnlijk blijvend letsel opgelopen.

    Nederlanders hebben dit jaar ongeveer evenveel geld uitgegeven aan vuurwerk als vorig jaar.

    Bron
    Wie o wie kan mij de dik gearceerde regels eens logisch uitleggen?

    135 mensen hebben zich gemeld met vuurwerk gerelateerde dingen!
    800 tot 850 komen er door het hele jaar met verschillende redenen!
    De meeste brandwonden komen door vuurwerk etc???

    825-135=690 heb ik geleerd op school.
    Dan nu het volgende.
    Hoe kan 135 een merendeel vormen op 825???

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  10. #7
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Afgelopen jaarwisseling zijn er 0 mensen met brandwonden binnengekomen in Beverwijk die niet door vuurwerk zijn gekomen. Mijn moeder werkt op die afdeling toevallig. Dus wat jullie hierboven zeggen klopt niet helemaal.

  11. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Wie o wie kan mij de dik gearceerde regels eens logisch uitleggen?

    135 mensen hebben zich gemeld met vuurwerk gerelateerde dingen!
    800 tot 850 komen er door het hele jaar met verschillende redenen!
    De meeste brandwonden komen door vuurwerk etc???

    825-135=690 heb ik geleerd op school.
    Dan nu het volgende.
    Hoe kan 135 een merendeel vormen op 825???

    gr
    Marchel
    Het gaat erom, dat van de 135 mensen met brandwonden, een merendeel te maken had met vuurwerk. Er zijn ook nog slachtoffers binnengekomen door bijv. koken of thee drinken. Als dit zou 34 om 35 kunnen zijn om aan het totaal van 135 te komen. Dan is het aandeel van vuurwerk meer dan koken of thee drinken.

  12. Deze gebruiker waardeert blouapie voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Afgelopen jaarwisseling zijn er 0 mensen met brandwonden binnengekomen in Beverwijk die niet door vuurwerk zijn gekomen. Mijn moeder werkt op die afdeling toevallig. Dus wat jullie hierboven zeggen klopt niet helemaal.
    misschien een idee om hier wat mee te doen?

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Afgelopen jaarwisseling zijn er 0 mensen met brandwonden binnengekomen in Beverwijk die niet door vuurwerk zijn gekomen. Mijn moeder werkt op die afdeling toevallig. Dus wat jullie hierboven zeggen klopt niet helemaal.
    hoeveel zijn er dan wel door vuurwerk binnegekomen ?

  15. #11
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Misschien had ik het anders moeten formuleren. Ze waren juist allemaal door vuurwerk in het ziekenhuis beland. Maar nu gaat het vaak ook om hele kleine dingen. Zalfje erop, gaasje erop en gaan.

  16. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •