Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts

    Bomexperts draven op in Westdorpe om zelfgemaakte vuurwerkshow te ontmantelen

    WESTDORPE - De politie heeft in de oudjaarsnacht in de Lindenlaan in Westdorpe de hulp van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) ingeroepen om een in elkaar geknutselde vuurwerkinstallatie te ontmantelen.

    Arjen Nijmeijer 01-01-18, 17:13

    Volgens de politie zag de 'vuurwerkshow' er vrij professioneel uit, maar was er overduidelijk geen sprake van consumentenvuurwerk. Het vuurwerk was onder meer afkomstig uit Tsjechië en Polen. De installatie was door de eigenaar 'veilig' gemaakt door de ontstekingskastjes te verwijderen en bedrading weg te knippen. De EOD heeft het vuurwerk op een speciaal daarvoor bestemde locatie gecontroleerd tot ontploffing gebracht. Tegen de eigenaar wordt proces-verbaal opgemaakt.

    Video:



    Bron: https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen...elen~aa31ea70/

    Gezien de spullen en de electrische ontsteking e.d. waarschijnlijk een liefhebber. Zonde

  2. #2
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zeker zonde! Onbegrijpelijk ook.

    Ik ben toch blij dat ik geen show meer schiet als ik zo'n nieuwsbericht zie..

  3. #3
    VWC-Lid mans5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2007
    Locatie
    Deutschland
    Berichten
    304
    Thanks
    29
    167 waarderingen in 85 posts
    zwaar overdreven weer,iemand die op zo'n manier met zijn vuurwerk bezig is verdient een lindje
    man man wat leven we toch in een vreemd land soms

  4. Deze 3 gebruikers waarderen mans5 voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    Wat je hier op de foto niet ziet waren nog 4 x 4" titanium salutes als finale. Maar ook die waren professioneel voorbereid. Zonde dat wel.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Hoezo onbegrijpelijk? Ik vind het ook zwaar zonde en sneu voor deze man die overduidelijk heel wat uurtjes in deze rekjes heeft zitten, maar het blijft verboden om shells te schieten.

  7. #6
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blouapie Bekijk bericht
    Hoezo onbegrijpelijk? Ik vind het ook zwaar zonde en sneu voor deze man die overduidelijk heel wat uurtjes in deze rekjes heeft zitten, maar het blijft verboden om shells te schieten.
    Je hebt gelijk. Ik had de foto op de website niet gezien. Dat is een heel ander verhaal. Dan dan snap ik het ook wel.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    211
    Thanks
    363
    183 waarderingen in 54 posts
    Dit is ook het grootste probleem betreffende vuurwerk in Nederland. Hoe proffesioneel je het ook doet (ontstekers, afstand, veiligheidsmaatregelen).

    Voor de consument blijft het verboden en op geen enkele manier kan je dit gewoon schieten.

    Vuurwerk is niet gevaarlijk. Het is de mens en zijn omgang ermee.

    Zelfs als het misgaat, houd je je aan de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen hou je er niks aan over.

    Daarom vind ik ook dat hier een zwitsers model (duitsers hebben het ook wel) moet worden ingevoerd. Zwaarder vuurwerk kunnen verkrijgen en ontsteken door middel van een cursus en een licentie.

    Hoe vaak gebeuren er ongelukken door onkunde? waarom is dat bij de buren beter geregeld?

    Die man die een paar dagen geleden is overleden door dit soorr vuurwerk had kunnen worden voorkomen door voorlichting dmv een cursus en een licentie want maak je hier een legale constructie van dan weet ik zeker dat er veel liefhebbers voor zo'n cursus zich zouden inschrijven.

    Mocht dit systeem er niet komen dan blijf je dit soort dingen houden, want dat vuurwerk komt toch wel binnen.

  9. Deze 4 gebruikers waarderen l166 voor het bericht:


  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    Haha paar romeinse kaarsen (grapje)

  11. #9
    VWC-Lid vwrulez's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    oosters
    Berichten
    309
    Thanks
    152
    157 waarderingen in 69 posts
    Zonde, deze man wist zeker wel wat hij mee bezig was zo te zien. Al blijft het natuurlijk prof.
    Al zijn die mines van wolf wel gewoon legaal. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Zal de eod ook al komen als je bijvoorbeeld een paar potten aan elkaar vast hebt gemaakt of een groot thunderking project hebt haha?

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Waarom dit soort zaken altijd door de EOD laten opruimen in plaats van een echte expert, de pyrotechnicus?

  13. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  14. #11
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Om hier de eod voor te laten komen, dan vraag ik me echt af waar je mee bezig bent. Die gasten hebben niks beters te doen???
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •