Winkelbanner - Vuurwerk Orthen
Pagina 19 van 40 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 588
    VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    253
    ik denk dat sommigen nog duidelijkheid willen hoe het werkt bij bestaande voorraden die bij winkeliers zelf staan en die al ingekocht zijn of dat die voorraden verkocht worden vanuit de "evo" voorraad en dat simpelweg de inkooprijs verhoogd is vanwege de door jullie genoemde redenen.

2. The Following 2 Users Say Thank You to laurence For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    15
    Het gaat mij als jarenlang fan van Evolution erom dat hier geen kritiek gegeven mag worden maar wel alleen maar positief mag worden gesproken... Zie ook die bedankjes van Evolution wel onder de lieve posts enzo hoor en ook alleen daar. Vraag van broodjekaas word genegeerd. De vragen en opmerkingen van leden worden afgedaan met zoek eens uit hoe een markt werkt of doe het zelf met KvK aanmelden en alles. Dat zijn gewoon geen antwoorden waar we iets aan hebben en iedereen bedankt hier maar joh.

We zullen wel zien dit jaar als de productie komt of ik weer om ben. Ik laat me in ieder geval niet meer gek maken met sample films enzo. Ik kijk nu anders naar Evolution en zal ze beoordelen op producten en niet meer hoe er met klanten omgegaan word hierzo. Onderscheid is te groot en dankbaarheid voor het bekend maken van de collectie kan ook he, naar liefhebbers. We hoeven niet enkel Evolution te bedanken. Dat hebben we nu lang genoeg gedaan en blijkbaar is dat maar normaal ipv kritiek en dat moet meteen vermeden worden....

Om ontopic te blijven vraag ik graag nogmaals waarom er vanuit winkeliers nu op liggende voorraden prijzen worden opgehoogd en per zondagavond? Klinkt minder vrijblijvend dan geschetst in het huidige antwoord van Evolution. Waar zit de ruis over dit onderwerp?

4. The Following 10 Users Say Thank You to jannick63 For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    370
    Marchel bedankt voor je toelichting e.e.a. is nu wat duidelijker. Kijk nu al uit naar de Evo teaser thread 2018.

6. The Following 2 Users Say Thank You to MagicSjefke For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Beste Jannick.

Weet je wat het echte probleem is.
    Dat wij het bij een aantal alleen goed kunnen doen als het hun past.

Als ik had gezegd dat we de prijzen met 20% zouden verlagen was alles goed geweest en zouden we de hemel in geprezen worden.
    En dat zou met alles zijn als het maar positief uitpakt.

Dus elke uitleg van ons uit zal in deze dan ook door bepaalde personen reden blijven om zich negatief te uiten.

Dan snap je ook wel dat er van ons uit soms anders gereageerd word, ook al is dit niet altijd verstandig.

Maar ik vind dat ook wij ons zowel in positieve als negatieve zin moeten kunnen uiten.
    Of zie ik dit dan ook verkeerd?

gr
    Marchel
    Het uiten in negatieve zin moet kunnen als dat normaal kan. En hoe niet eens je het ook bent met een lid of reactie dan kan daar ook nog professioneler op gereageerd worden. Dat valt mij heel erg tegen gewoon en ik lees al jaren mee.

En negatieve reacties horen erbij ook al ben je dat niet gewend. Ik lees wel meer leden ineens posten die negatiever zijn en voorheen niets plaatsten. Mogelijk bang om door de verdedigende leden meteen teruggeroepen te worden?? Ikzelf zie dat vandaag al gebeuren jegens mij en heb het idee ook dat dat al langer kan spelen. Durven we niet meer eerlijk te zijn?!! Ik twijfel zelf nog om te reageren maar ik ben begonnen en moet dat nu ook afronden dan.

8. The Following User Says Thank You to jannick63 For This Useful Post:

VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Thanks
    9.073
    Thanked 6.445 Times in 1.856 Posts
    Jongens.

Met alle respect.
    Maar ik kan tegen kritiek.
    Echter verwacht men op alle vragen een ja en amen antwoord.
    Ook schijnt het dat ik alle kritiek moet dulden en ik alleen met antwoorden of verklaringen mag komen die men wil horen.

Ik heb volgens mij helemaal niks gezegd over prijs verhogingen op zondag.

Daarbij sluit ik mijn uitleg in deze.

Ik zal nog even iedereen bedanken in deze tread ook al is het soms te negatief.

Maar hopelijk dan weer verder.

gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

10. The Following 7 Users Say Thank You to PYROMANIAC 1975 For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    247
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geerit999 Bekijk bericht
    Hallo,

Ik Mega Vuurwerk Leeuwarden kwam inderdaad met deze info naar buiten.
    Dat ik de vragen krijg van waarom duurder etc etc, mag nu de importeur daar op
    reageren. Daarom van mijn kant een korte info.En het zijn geen geruchten.
    Ik ben natuurlijk niet de enige winkel die hier mee te maken krijgt. Maar wel
    een die gelijk de telefoon pakt en iets op het forum zet. Omdat ik vindt dat er
    gewoon een eerlijk antwoord moet komen.Ben namelijk zelf ook open en eerlijk naar mijn klanten toe.

Gerrit
    Ben ik even een paar dagen weg en t forum ontploft.

Ik zeg in de handel altijd 'graag of traag' als er nu ineens moeilijk word gedaan stop je lekker met evo. Niet zo moeilijk toch?!

12. The Following User Says Thank You to Sirens For This Useful Post:

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    253
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Jongens.

Met alle respect.
    Maar ik kan tegen kritiek.
    Echter verwacht men op alle vragen een ja en amen antwoord.
    Ook schijnt het dat ik alle kritiek moet dulden en ik alleen met antwoorden of verklaringen mag komen die men wil horen.

Ik heb volgens mij helemaal niks gezegd over prijs verhogingen op zondag.

Daarbij sluit ik mijn uitleg in deze.

Ik zal nog even iedereen bedanken in deze tread ook al is het soms te negatief.

Maar hopelijk dan weer verder.

gr
    Marchel

die prijs verhoging van zondag kwam ook bij vuurwerkoutlet vandaan, duz zal wel over henzelf gaan. is er uberhaupt een soort deadline voor de verhoging ?

14. The Following User Says Thank You to laurence For This Useful Post:

VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Thanks
    469
    Het is voor ons als consument natuurlijk zuur dat de prijs stijgt, maar klaarblijkelijk begrijpt niet iedereen dat Evolution Fireworks zeker niet de enige importeur is die zal moeten anticiperen op een hogere inkoopprijs.
    Marchel krijgt nu een bak stront over zich heen omdat hij er open over is? Weet dat andere importeurs deze prijsstijgingen ook door zullen voeren.. maar dan stilletjes.

Marchel, bedankt voor je transparantie hier op VWC!

16. The Following 5 Users Say Thank You to DTCsjoerd For This Useful Post:

VWC-Lid Altijdwat's schermafbeelding
    Thanks
    387
    Even voor de duidelijkheid want ik snap het nog steeds niet helemaal. De prijzen gaan dus omhoog omdat de inkoopprijzen ook omhoog gaan? De winkeliers wordt dus niet een minimale verkoopprijs opgelegd? Of indirect wel?

Nergens niet om, ik snap je frustratie maar om zo te reageren als merk kan ook echt niet. Ik sta ook ingeschreven bij de KvK maar of een klant nu gelijk of ongelijk heeft, de klant blijft koning (hoe vervelend die ook is). Op deze manier jaag je klanten weg. Reageer dan ook echt een dag niet en kom dan met een reactie waarbij de emoties wat zijn weggezakt.

Er wordt gezegd (door Evolution) dat de prijzen aankomende zondag helemaal niet omhoog hoeven. Hoe komt het dan dat zowel Vuurwerkoutlet als ook Mega Vuurwerk de prijzen omhoog (moeten?)schroeven.

Ik heb het idee dat Evolution deze reacties nooit en te nimmer in deze vorm had verwacht en het nu probeert om het alsnog recht te breien. Het is algemeen bekend dat er vaak verplicht minimale prijzen worden aangehouden in de retail. En vaak heeft dat ook wel goede redenen. Maar de manier hoe dit nu gecommuniceerd is en daarna wordt rechtgebreid met persoonlijke aanvallen gaat er bij mij niet helemaal in.

Voor de duidelijkheid: Ik heb alleen kritiek op het stukje m.b.t. de minimale verkoopprijzen en niet dat de inkoopprijzen omhoog gaan.

18. The Following 11 Users Say Thank You to Altijdwat For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Thanks
    63
    Ik denk dat er nog wel meer importeurs de prijzen dit jaar gaan verhogen.
    Maar daar is nu nog niks over bekent.
    Volgens mij hadden ze in china afgelopen jaar nogal problemen met de aanhoudende hitte en overstromingen. Dat zullen fabrieken toch ook ergens goed moeten maken.
    En dan nog niet gesproken over de stijging van de economie waardoor steeds minder mensen willen werken in een vuurwerk fabriek en de lonen daardoor dus ook stijgen.

En als ik bijv zie dat een importeur prijs stijgingen doorvoer dan kijk ik welke producten ik nog wel de moeite waard vind, en anders zijn er ook nog altijd zat andere producten van andere importeurs.

Als ik Marcel was zou ik na dit topic zoiets hebben van het is stank voor dank, ik lees/reageer hier niet meer.
    Daarom reageren er denk ik vrijwel geen importeurs op fora, want wees eerlijk. Een heel klein deel van de import gaat naar forum members en als je niet uitkijkt heb je er zeker in de laatste maanden een dagtaak aan om alles up to date te houden.
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

20. The Following 3 Users Say Thank You to 3fire3boy3 For This Useful Post:

VWC-Lid flyineddy's schermafbeelding
    Thanks
    6.045
    Wat mij wel mooi lijkt om te zien van Evolution is een wat langduriger fan-shape cake met verschillende effecten waaronder mines, tails en boeketten. Ongeveer het principe van de Jaloers van Marijn (Ubuntu van Witte vuurwerk).

Een fan-shape cake met whistling/spinning mines (zoiets als in Jaloers of de Whistle Spinners van Broekhoff) zou mij een mooie toevoeging lijken voor de Sunbeam lijn.

Eddy.
    Waar rook is, is vuur(werk).

22. The Following 3 Users Say Thank You to flyineddy For This Useful Post:

VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Thanks
    1.849
    Thanked 6.476 Times in 2.895 Posts
    Afbeeldingen
    205
    Er wordt hier in ieder geval een hoop duidelijk gemaakt door marcel en vele vragen beantwoordt. Ik neem aan dat het importeursbezoekje voor dit jaar door de crew wordt gecanceld aangezien alles al is beantwoordt
    Vuurwerk doet de duivels dansen

24. The Following 2 Users Say Thank You to Torrr For This Useful Post:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    764
    Thanked 1.546 Times in 692 Posts
    Wat een ophef om niks. Ik hoop vooral dat Marchel en de zijne een modus vinden die het bedrijf in stand houdt, zodat we meer mooie items kunnen verwachten. En als dat betekent dat de prijs omhoog moet; so be it. Voor mij gewoon importeur van 2017 en ik denk dat de poll dit gewoon gaat bevestigen.

26. The Following 4 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Thanks
    2.271
    Thanked 2.879 Times in 1.483 Posts
    Ik postte toch ergens nav Marchels forumactiviteit dat het bijzonder is in het licht van het verleden met importeurs als Royal en Rubro die vergelijkbare shitstorms over zich heen kregen? Het is bij Hollanders makkelijk nemen en moeilijk geven, vertrouwen komt te voet en gaat te paard, en het spekkie moet naar het bekkie gepraat worden anders ist nie goed (nooit eigenlijk, zeker nie voor zoveel leden).

Met de massa's geld die hier de lucht in worden geschoten is dat tientje of 2 per box nauweliks een probleem of koop je gewoon ns eentje minder. Las hier al dat iemand ontdekte dat hij met een zorgvuldiger afgewogen collectie meer plezier had. Zo moet dat met mijn minimumloon altijd, dus ik verwelkom ook altijd lage prijzen, maar ik accepteer het gewin voor elke schakel in de lijn als de omstandigheden wijzigen.

Met prijsverhogingen in China over n paar jaar van wel 30% of meer, nu bv m.n. op karton...eerder chems en altijd arbeid en transport doordat China langzaam 3ewereldland-af wordt, ga je dit overal merken en dat is al gebeurd. Dacht je dat die 1100gr compounds voor tegen de 100e advprijs toeval was? Ze zijn wel zo om het er geleidelijk sneaky in te schuiven, want als je zoals bij Evo een VERZOEK tot rekening houden met openbaar wordt, ziedaar den shitstorm is born. Men kiest dan liever voor beproefde aanwennen van de markt om een afschrikeffect te vermijden. Zoals met zachtgekookte eitjes onder een kraan

En ja: vroegah was een 500grammer goed betaalbaar met €50 en toen had je nog geen boxen. De eerste 500gr van €25 was een revelatie en nu kun je ze in outlets voor €8 krijgen...dit kan enkel door bulk (of faillisementsverkoop zoals dit voorbeeld) maar geeft bij velen een scheef beeld van de zakelijke realiteit. Marges zijn in alle lagen al jaren gedaald, dus de boxen zijn dan een uitkomst (meer omzet door grotere stuks) zoals BPN duidelijk maakt. En nu krijg je dat de boxen sneaky gewoon weer €50 per 500gr beginnen te worden en de importeur op losse cakes wat toegeeft...klinkt als proces van t kleine spul van vroeger hè? En we weten hoe dat loopt...kun je afvragen in welke laag dat aanvangt; China die ontwikkelt, rijke hollanders die zo goedkoop mogelijk willen of inporteurs die daartussen iedereen incl zichzelf tevreden willen maken?

De wereld verandert, China verandert en als je zelf niet wil mee aanpassen ga je maar huilen in een hoekje. Men reageert toch meer vanuit de emotie en portemonee dan vanuit het hoofd. Dat proces hier is de zoveelste keer. Ik ga dan ook weer lekker ff in lurking mode. Doei!
    Laatst gewijzigd door Richardus; 14 januari 2018 om 07:50
    AGNI

28. The Following 13 Users Say Thank You to Richardus For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid
    Thanks
    107
    mooi ia dat evolution geeft eerlijk inzage van jo het woord duurder hou er rekening mee ook al heb je rest voorraad snijd je zelf niet in de vingers ondernemers.

evo is eerlijk geweest nu ben ik benieuwd ik weet nu al bijna zeker dat amdere importeurs dit ook gaan doen was al bekent dat karton veel duurder werd in china.
    alleen ander importeurs doen het stilzwijgend.
    als je andere topics is doorleest zit op sommige cakes in 1 jaar ook 5 euro boven op bij ander importeurs.
    ben benieuwd naar bijv gbv lesli broekhoff endergelijke die hadden vaak al gekke prijzen.
    ben benieuw hoe hun het einde vam het jaar stil doen.

30. The Following 4 Users Say Thank You to lawinebom For This Useful Post:

Pagina 19 van 40 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten