Winkelbanner - Vuurwerk Orthen
Pagina 8 van 31 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 455
    VWC-Lid arviidd's schermafbeelding
    Thanks
    3.034
    Thanked 1.487 Times in 722 Posts
    Vind er helemaal niks raars aan. Je merk wordt kapot gemaakt met te lage prijzen. Andere winkeliers hoeven het niet meer om dat het niet meer interessant is. Dus als Evo wil uitbreiden lijkt het mij logisch dat je een fatsoenlijke marge hebt.
    Knalgoed:D Youtube: LansPyro

2. The Following User Says Thank You to arviidd For This Useful Post:

VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Thanks
    643
    Dat snap ik wel als je in november / december zit. Nu zijn “normale” mensen helemaal niet met vuurwerk bezig ...

4. The Following 3 Users Say Thank You to heho For This Useful Post:

VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Thanks
    2.183
    Thanked 2.735 Times in 1.393 Posts
    Hij heeft het al aangekondigd maar kan de post zo gauw niet terugvinden. Inkoopprijs is altijd wel gelijk voor elke winkelier volgens mij dus de winstmarge in freaksale is gewoon voor de winkelier minuscuul. Maar er speelt natuuelijk ook een beeld van exclusiviteit mee; voor wat voor prijs gooi je je spul te grabbel. Want dat vinden andere afnemers niet altijd leuk die niet aan freaksales kunnen of willen doen omdat ook zij gewoon hun centen moeten binnenharken.
    Meespelen doen ook de verhoogde prjzen in China, vooral karton en ook arbeid. Gaat over 2 jaar verspreid over stijgingen van 15% tot zelfs enkele tientallen procenten. Dure hobby die duurder wordt en de molen moet wel draaien natuurlijk.
    AGNI

6. The Following 2 Users Say Thank You to Richardus For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    59
    En toch zie ik het probleem niet zo als je kijkt naar vorig jaar waar bij Evolution zelf de boel in het najaar al uitverkocht was. Maargoed, misschien eerst de officiële berichtgeving afwachten voordat ik verder ga speculeren.

8. The Following User Says Thank You to thermite For This Useful Post:

VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Thanks
    94
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Hij heeft het al aangekondigd maar kan de post zo gauw niet terugvinden. Inkoopprijs is altijd wel gelijk voor elke winkelier volgens mij dus de winstmarge in freaksale is gewoon voor de winkelier minuscuul. Maar er speelt natuuelijk ook een beeld van exclusiviteit mee; voor wat voor prijs gooi je je spul te grabbel. Want dat vinden andere afnemers niet altijd leuk die niet aan freaksales kunnen of willen doen omdat ook zij gewoon hun centen moeten binnenharken.
    Meespelen doen ook de verhoogde prjzen in China, vooral karton en ook arbeid. Gaat over 2 jaar verspreid over stijgingen van 15% tot zelfs enkele tientallen procenten. Dure hobby die duurder wordt en de molen moet wel draaien natuurlijk.
    Hij zou vandaag/vanavond nog met een officiele verklaring komen, heeft hij eerder aangegeven op de chat

10. The Following 3 Users Say Thank You to funkyi For This Useful Post:

VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Thanks
    94
    Er zijn winkeliers die producten van 2018 in een outlet aanbieden tegen een hele lage prijs terwijl de inkoopprijzen nog niet bekend zijn. Daarmee kunnen de winkeliers en dus ook de importeur in de problemen komen doordat ze te laag zitten met de prijzen.
    Dat was geloof ik min of meer de samenvatting. Maar zoals gezegd zal hij er zelf vandaag nog uitleg over geven.

12. The Following 3 Users Say Thank You to funkyi For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    59
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Er zijn winkeliers die producten van 2018 in een outlet aanbieden tegen een hele lage prijs terwijl de inkoopprijzen nog niet bekend zijn. Daarmee kunnen de winkeliers en dus ook de importeur in de problemen komen doordat ze te laag zitten met de prijzen.
    Dat was geloof ik min of meer de samenvatting. Maar zoals gezegd zal hij er zelf vandaag nog uitleg over geven.
    Dat lijkt me eerder een risico van de winkelier . Je kan niet short gaan op vuurwerk.

14. The Following User Says Thank You to thermite For This Useful Post:

VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Thanks
    489
    Als ik Marcel was zou ik even opletten met die verklaring
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijsbinding
    http://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

16. The Following 2 Users Say Thank You to Samenvuurwerkkopen For This Useful Post:

VWC-Lid arviidd's schermafbeelding
    Thanks
    3.034
    Thanked 1.487 Times in 722 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Als ik Marcel was zou ik even opletten met die verklaring
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijsbinding
    Je hebt een verschil tussen vragen en eisen en er is nergens iets gezegd over een minimum prijs. Je mag niet een prijs eisen maar je mag wel gewoon vragen of er iets met de prijs gedaan kan worden. Maar wij weten niet wat er gezegd is. Misschien alleen de nieuwe inkoop prijzen bekend gemaakt.
    Laatst gewijzigd door arviidd; 12 januari 2018 om 17:02
    Knalgoed:D Youtube: LansPyro

18. The Following User Says Thank You to arviidd For This Useful Post:

VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Thanks
    489
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
    Je hebt een verschil tussen vragen en eisen he en er is nergens iets gezegd over een minimum prijs. Je mag niet een prijs eisen maar je mag wel gewoon vragen of er iets met de prijs gedaan kan worden. Maar wij weten niet wat er gezegd is. Misschien alleen de nieuwe inkoop prijzen bekend gemaakt.
    Dat klopt, daarom zeg ik ook dat hij moet opletten met het omschrijven van de verklaring.
    Ik weet natuurlijk ook niet wat er is gezegd tegen de winkeliers maar ik weet wel dat er een leverancier is waar er niet veel verschil zit tussen vragen en eisen.

Ik begrijp dat je een product wil beschermen maar vind het wel vreemd dat dit in januari gebeurd. Veel producten zijn natuurlijk oude voorraad en de normale consument houd zich nu echt niet bezig met vuurwerk. Ik vind het ook een beetje dubbel dat er eerst grote (rest)partijen worden verkocht aan winkeliers en dat er toen niks aan de hand was. Nu gaat het goed en worden de winkeliers gevraagd de prijzen omhoog te schroeven.

Verder ben ik ook van mening dat Evo juist een succes is geworden doordat wij dit met zn allen hebben kunnen kopen voor redelijke prijzen. Als we gewoon 45€ hadden moeten betalen voor een 500 grammer of 150€ voor een 100shots box was hiet, in ieder geval hier, nooit zon succes geworden.
    http://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

20. The Following 12 Users Say Thank You to Samenvuurwerkkopen For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    356
    Images
    1
    Het zijn niet voor niets freaksites, met freakprijzen en freakacties, in mijn optiek mag een winkelier zelf bepalen voor wat ze een product aanbieden, ze betalen immers aan de importeur (in dit geval EVO) de inkoopsprijs. Als bepaalde winkels er dan voor kiezen om in de freakacties maar enkele euro's op een box te verdienen, dan is dat toch alleen maar mooi, in plaats van iemand het vel over de oren halen. Als importeur (liefhebber) kan je dat toch alleen maar toejuichen of spelen er meerdere factoren mee?

A fijn ben wel benieuwd wat de reden is.
    Laatst gewijzigd door ddfirework; 12 januari 2018 om 21:34
    Groetjes ddfirework.

22. The Following 6 Users Say Thank You to ddfirework For This Useful Post:

VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Thanks
    433
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Maak een all at once waaier met 30-50mm single shots en 30mm erachter. Of is dat niet toegestaan, een all at once waaier?
    Al zou het toegestaan zijn moet je er wel rekening mee houden dat dit niet interessant is voor de normale consument. Die hebben weinig zin om €50,- te betalen voor een cake die in 3sec weg is.
    www.houtse-bazar.nl

24. The Following User Says Thank You to 5pyroman5 For This Useful Post:

VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Thanks
    906
    Thanked 2.259 Times in 1.023 Posts
    Images
    179
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Als importeur (liefhebber) kan je dat toch alleen maar toejuichen of spelen er meerdere factoren mee?

A fijn ben wel benieuwd wat de reden is.

Hierdoor krijg je ook oneerlijke concurrentie tussen Evolution dealers. Ik weet dat Rubro dit ook heeft gedaan een aantal jaar geleden.

26. The Following User Says Thank You to Ruben For This Useful Post:

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    356
    Images
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Hierdoor krijg je ook oneerlijke concurrentie tussen Evolution dealers. Ik weet dat Rubro dit ook heeft gedaan een aantal jaar geleden.
    Ja dat snap ik wel, maar dat is toch aan het verkooppunt zelf of die genoegen neemt met een mindere marge op een product.
    Groetjes ddfirework.

28. The Following User Says Thank You to ddfirework For This Useful Post:

VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Thanks
    2.698
    Kijk, dat je op een bepaald moment in het jaar de concurrentie onderling een beetje eerlijk wilt houden kan ik best inkomen. Maar om dit in januari al te moeten doen snap ik niet helemaal. De winkeliers verkopen nu toch alleen actuele voorraad, dus van afgelopen jaar? Het inkoopprijs verhaal is hier dan toch niet van toepassing, want alles zou al in de bunkers moeten liggen en dus vorig jaar al betaald door de winkelier. Je zou zeggen dat een winkelier dan zelf mag weten wat voor prijskaartje hier aan hangt in de freakactie, zeker in januari.

Ik ben erg benieuwd wat de reden hierachter is, vind het wel interessant namelijk.

30. The Following User Says Thank You to Vlinderbommetje For This Useful Post:

Pagina 8 van 31 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten