Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Vuurwerkshow Ede; 'Iedereen heeft waar voor zijn geld'.

    EDE De vuurwerkshow die zaterdagavond werd gehouden op het Enkaterrein in Ede was een groot succes. Ruim duizend mensen genoten van een tien minuten durende show van licht en geluid. Medeorganisator en pyrotechnicus Johan Weidenaar kijkt met een tevreden gevoel terug.

    Ted Walker

    ,,Vuurwerk komt nog al eens negatief in het nieuws'', vindt Weidenaar. ,,Maar dat komt voornamelijk doordat er illegaal vuurwerk wordt afgestoken. Wat mensen vanavond gezien hebben was allemaal consumentenvuurwerk. Veilig vuurwerk waar zij met elkaar van hebben kunnen genieten. Een lampionoptocht vooraf en een hapje en drankje achteraf maken wat mij betreft een dergelijke avond compleet.''

    VERBLUFFEND SPEKTAKEL De show werd mede mogelijk gemaakt door een aantal bedrijven en door de 'Ede doet waardebonnen'. Het vuurwerk werd gestart door burgemeester Verhulst. Het eerste waar Verhulst aan dacht tijdens de show was; 'Iedereen heeft waar voor zijn geld'. ,,Het was een verbluffend spektakel, het was veilig en iedereen stond te genieten'', reageert de burgemeester achteraf. ,,Jong en oud, mensen die anders wellicht bang zijn of zich zorgen maken over de veiligheid van hun kinderen gaan hier naartoe.''



    Controle De show stond onder controle van de Omgevingsdienst regio Arnhem. Een speciaal opgeleide ambtenaar zag er op toe dat de show veilig en volgens de regels en vergunning verliep. Na afloop werd er gecontroleerd of al het vuurwerk tot ontbranding was gekomen. Slechts vijf buisjes uit één cakebox gingen niet af. ,,Daar gaat nu water overheen en dan zit mijn werk er op'', legt de toezichthouder zaterdagavond uit.

    ,,Of ik graag zou zien dat heel Ede hier volgend jaar naar een vuurwerkshow staat te kijken? Ja ik zou dat prachtig vinden'', antwoord de burgemeester. ,,Je hebt hier het terrein voor een dergelijke activiteit en iedereen kan veilig genieten. Maar ik weet niet of dit nu al realistisch is. We moeten het er wel over hebben met elkaar. Dit jaar hebben we bijvoorbeeld voor het eerst vuurwerkvrije zones. Die worden volgend jaar uitgebreid naar onder andere zones rond verpleeghuizen. Het was in ieder geval de eerste vuurwerkshow die ik gestart heb en ik hoop dat dit niet de laatste was.''

    http://edestad.nl/lokaal/vuurwerksho...d%C2%A0-326278
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Bastiaan91's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2010
    Locatie
    Ede
    Berichten
    565
    Thanks
    628
    304 waarderingen in 156 posts
    Leuk dat er een show was, maar ik wist hier niks van haha.
    Lekker weer een showtje neerzetten volgend jaar, maar ik zal er niet te vinden zijn.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •