Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2005
    Berichten
    35
    Thanks
    1
    6 waarderingen in 6 posts

    Wat als o/n in het water valt door slecht weer

    Hoi allemaal.. kwam laatst op deze vraag en was benieuwd hoe men hiermee omgaat.
    Wat als met o/n zo'n slecht weer is dat je niet kan stoken.. wat doet de overheid dan..

    Er zijn een hoop nederlanders die best flink inslaan. Maar als je niet kan stoken wat word er dan geregeld? Lijkt me best link als men al het vuurwerk moet opslaan tot volgend jaar. Behoorlijke risico...

    Word er dan bv een nieuwe alternatieve dag ingesteld? Of iets anders...

    Vraag me dit toch wel af eigenlijk...

  2. #2
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Leuke vraag, maar hier is geen vangnet voor. De overheid gaat ervan uit dat je max 25 kg in huis hebt, op welke dag in het jaar dan ook. Dus er gebeurd niets.

  3. #3
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Niks al zijn er uitzonderingen zoals 2007/2008 toen het zo mistig was werdt het gedoogd en mocht je je vuurwerk 1 januari afsteken.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  4. Deze 2 gebruikers waarderen kwintos voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.804
    622 waarderingen in 323 posts
    ik zag dat het 1 en 2 januari prachtig weer wordt. stook je het dan toch dan op

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Ik zou wel ff je polis checken als je een koophuis bezit ivm Brand.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Niks al zijn er uitzonderingen zoals 2007/2008 toen het zo mistig was werdt het gedoogd en mocht je je vuurwerk 1 januari afsteken.
    Klopt. Het enige wat men kan doen is een gedoogbeleid in werking stellen. Meestal op de eerstvolgende dag, dus de eerste januari. Kan me ook nog een jaarwissling in de stromende regen herinneren met daarna westerstorm. De avond erna rust in de tent vwb het weer, maar vwb vuurwerk leek het wel de 31e! Was een bijzondere ervaring. Jaartal is me echter ontgaan. Ik vermoed ergens begin zero's.

  8. #7
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Bestaat geen vangnet voor. De gemeentes kunnen een gedoogbeleid instellen voor 1/2 jan. Is mij ooit 1x overkomen met hele dikke mist toen werdt er op 1 jan niet moeilijk gedaan.
    Gerwin

  9. #8
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Bestaat geen vangnet voor. De gemeentes kunnen een gedoogbeleid instellen voor 1/2 jan. Is mij ooit 1x overkomen met hele dikke mist toen werdt er op 1 jan niet moeilijk gedaan.
    Ik herinner me dat gedoe met mist, maar heb op 31 december/1 januari niet vernomen dat het gedoogd zou worden. Ik zag ook geen vuurwerk op 1 januari bij mij in de beurt. Hoe hebben ze dat gedoog gepubliceerd? Via internet? TV? Lijkt me toch wel dat ze iets gebruikt hebben waarmee ze een groot publiek aan konden spreken.

  10. #9
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Dat was toen in 2007-2008. Toen werd er via radio bekend gemaakt dat het gedoogd werd.

  11. #10
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Dat was toen in 2007-2008. Toen werd er via radio bekend gemaakt dat het gedoogd werd.
    Ja ik heb het over 2007-2008. Maar niet iedereen luistert radio.

  12. #11
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Nee dat klopt. Dat was ook per gemeente verschillend. Ik weet nog dat het in Noord- Holland enigszins mee viel, misschien dat de deken mist op 10 a 15 meter hoogte zat. Kan me beelden voor me halen dat dat in het oosten van het land nog geen 5 meter was.

  13. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  14. #12
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.806 waarderingen in 584 posts
    Ja dat was hier bij ons (veluwe) ook het geval. Om 00.00 was het nog lichtelijk te doen, al hoe wel de effecten toen al een beetje verdwenen in de mist. Het bleek toen in onze woonplaats ook per plek nog te verschillen, want op veel plekken in ons dorp was het helemaal niet te doen. We hadden dus nog een beetje geluk. Na het massale afsteken na 00:00 trok het helemaal dicht en tegen 01:00 kon je huizen tegenover je totaal niet meer zien. Zicht was toen idd nog geen 5 meter.

    Werd toen echt gevaarlijk op de weg omdat er toch mensen met de auto naar huis moesten etc. Mensen lieten toen gewoon een passagier voor de auto lopen om de weg te verkennen. Levensgevaarlijk natuurlijk.

    Op 1 januari werd er toen volop afgestoken in ons dorp.

  15. Deze gebruiker waardeert gwgwgw voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •