Banner Rubro Vuurwerk - Rubro.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 31
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2016
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Waarom zijn de romeinse kaarsen verboden geworden?

    Ik snap niet waarom romeinse kaarsen verboden zijn geworden ze zijn niet gevaarlijk toch?

  2. #2
    VWC-Lid Pyromaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juni 2012
    Berichten
    67
    Thanks
    66
    21 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThunderPyro12 Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom romeinse kaarsen verboden zijn geworden ze zijn niet gevaarlijk toch?
    Nee zijn niet gevaarlijk als je ze normaal gebruikt,zelfde als met babypijltjes zijn er maar weinig die er fatsoenlijk mee omgaan

  3. #3
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Welkom ThunderPyro12!

    Probeer voortaan eventjes te zoeken naar dergelijke vragen. De kans is groot dat het antwoord al ergens staat.

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...meinse-kaarsen

    Uit een onderzoek van Veiligheid.nl komt naar voren dat onder meer Romeinse kaarsen en babypijltjes vaak oogletsel veroorzaken. De vuurwerkbranche erkent dat dit vuurwerk door oneigenlijk gebruik vaak voor verwondingen zorgt.
    Laten we lekker link gaan doen!

  4. #4
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThunderPyro12 Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom romeinse kaarsen verboden zijn geworden ze zijn niet gevaarlijk toch?
    Op zich zijn deze niet gevaarlijk.
    Helaas gebeurd het maar al te vaak dat men een soort van oorlogje gaat spelen met dit soort vuurwerk.
    En hoe ongevaarlijk deze dingen ook zijn bij gebruik zoals het bedoeld is kan het bij oneigenlijk gebruik verstrekkende gevolgen hebben.
    Want 1 ster in je ogen en je bent ze kwijt.
    Want Let wel.
    Er hoeft niet heel veel te gebeuren om je ogen kwijt te raken met dit gesteund.
    En dat is waarom deze uit de markt zijn genomen.
    En zo ook de baby pijltjes.
    En met een beetje verstand is het makkelijk raden wat er gaat volgen bij oneigenlijk gebruik.

    Gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  5. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    3xh

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 december 2015
    Berichten
    116
    Thanks
    25
    12 waarderingen in 12 posts
    Baby pijltjes snap ik eigenlijk wel. Die dingen ging alle kanten op behalve omhoog. Kaarsen is zonde alleen niet iedereen acteert rationeel.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Op zich zijn deze niet gevaarlijk.
    Helaas gebeurd het maar al te vaak dat men een soort van oorlogje gaat spelen met dit soort vuurwerk.
    En hoe ongevaarlijk deze dingen ook zijn bij gebruik zoals het bedoeld is kan het bij oneigenlijk gebruik verstrekkende gevolgen hebben.
    Want 1 ster in je ogen en je bent ze kwijt.
    Want Let wel.
    Er hoeft niet heel veel te gebeuren om je ogen kwijt te raken met dit gesteund.
    En dat is waarom deze uit de markt zijn genomen.
    En zo ook de baby pijltjes.
    En met een beetje verstand is het makkelijk raden wat er gaat volgen bij oneigenlijk gebruik.

    Gr
    Marchel
    ja en toch is het aantal ogen dat sneuvelt eigenlijk niet gedaald.... dus is het nou dan echt een structureel probleem geweest met deze producten ?

  8. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    ja en toch is het aantal ogen dat sneuvelt eigenlijk niet gedaald.... dus is het nou dan echt een structureel probleem geweest met deze producten ?
    Wellicht is het gelijk gebleven door het verbod. Laten we eerlijk zijn, wat deden jullie vroeger met Romeinse kaarsen en babypijltjes? ;)

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Ronn0 voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Wellicht is het gelijk gebleven door het verbod. Laten we eerlijk zijn, wat deden jullie vroeger met Romeinse kaarsen en babypijltjes? ;)
    sws niet op elkaar lopen te schieten met romeinse kaarsen.
    en de babypijltjes hadden nog fatsoenlijke stijgkracht, en gingen gewoon in een bierflesje.

  12. #9
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Ik brandde vroeger m'n flikken dr wel flink an ja toen ze nog goed waren (20+ jaar geleden dus)

  13. #10
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    790
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    De vroegere babypijlen, vooral de plastic varianten jaren 80 schoot ik en de meesten gewoon recht de lucht in hoor.zo'n pakkie kostte echt wel een paar gulden en was niet verpakt per bijv 144 st ofzo... Daar keek je wel mee uit.
    Dus wellicht hebben lage prijzen en massaproduktie tegenwoordig bij sommige malloten voor stunten gezord. Jammer.

  14. #11
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Alternatief. De iets grotere variant die Broekhoff dit jaar op de markt brengt.
    December Will Be Magic Again!!

  15. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  16. #12
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Welkom ThunderPyro12!

    Probeer voortaan eventjes te zoeken naar dergelijke vragen. De kans is groot dat het antwoord al ergens staat.

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...meinse-kaarsen
    Ja ergens verstopt in een forum. Dit forum gaat toch niet de kant op van Tweakers he waarbij je eerst alle topics door moet en als het daar niet tussen staat je een topic mag openen?

  17. #13
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Ja ergens verstopt in een forum. Dit forum gaat toch niet de kant op van Tweakers he waarbij je eerst alle topics door moet en als het daar niet tussen staat je een topic mag openen?
    Ik denk dat het een afweging is van een aantal punten:

    1. Wat is de diepgang van de vraag
    2. Hoe is de vraag geformuleerd
    3. Wie vraagt het (i.c.m. hoelang lid etc)

    Ik vind het juist van DarkSoul wel netjes dat hij meehelpt aan de 'opvoeding', als ik het zo mag noemen, van leden.

    EDIT: op google krijg je gelijk, bij de eerste hit, antwoord op deze vraag.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  18. Deze gebruiker waardeert erase2fast voor het bericht:


  19. #14
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Ik denk dat het een afweging is van een aantal punten:

    1. Wat is de diepgang van de vraag
    2. Hoe is de vraag geformuleerd
    3. Wie vraagt het (i.c.m. hoelang lid etc)

    Ik vind het juist van DarkSoul wel netjes dat hij meehelpt aan de 'opvoeding', als ik het zo mag noemen, van leden.

    EDIT: op google krijg je gelijk, bij de eerste hit, antwoord op deze vraag.

    Maar er is nu wel weer een nieuwe discussie ontstaan, die er anders niet was geweest.
    Lang leve vwc, het grootste vuurwerk discussie forum dat er bestaat
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  20. #15
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
    De vroegere babypijlen, vooral de plastic varianten jaren 80 schoot ik en de meesten gewoon recht de lucht in hoor.zo'n pakkie kostte echt wel een paar gulden en was niet verpakt per bijv 144 st ofzo... Daar keek je wel mee uit.
    Dus wellicht hebben lage prijzen en massaproduktie tegenwoordig bij sommige malloten voor stunten gezord. Jammer.
    Het zijn inderdaad de grootverpakkingen die deels schuld hebben aan het verbod. Grootverpakkingen voor een lage prijs zijn altijd populair bij de jeugd. 144 pijltjes 1 voor 1 in je fristi flesje is al snel erg suf, dus gaan ze wat anders verzinnen. Voeg daaraan toe dat de kwaliteit van deze producten erg varieerde, ook binnen een enkele verpakking. Het moest immers zo goedkoop mogelijk. Dat spul vloog werkelijk alle kanten op. Ik deed het vroeger nog relatief netjes (niet vanuit mijn hand, niet los op de grond en geen afgebroken stokjes, dat durfde ik toen niet eens), maar geheel ongevaarlijk waren ze niet. Ik herinner me een jaar waar de stijglading zo slecht was, dat ze niet hoger dan ooghoogte rondraasden.

    Met andere woorden, dat die 144 pijltjes voor een euro bundels er niet meer zijn kan ik echt niet om malen. Kwaliteit was er totaal niet meer.

    Kaarsen vind ik een ander verhaal. Ook hier speelt wel het volume per verpakking mee. Twaalf kaarsen voor een euro is klieren met die dingen in de hand spelen, maar an sich is het gewoon erg veilig vuurwerk, niet onveiliger dan ander vuurwerk dat wel gewoon legaal op de markt is. Verkoop ze gewoon los, verander het etiket zodat het minder goedkoop spul lijkt, meer schoten per kaars én bevestig een plastic steker aan de onderkant. Dan hadden we ze gewoon kunnen houden, maar helaas.

    Die blauwe kaarsjes met het standaardlabel zijn synoniem voor 'stuntspul' bij de jeugd, maar die lange kaars die in het meterpakket zat, die durfde men vroeger toch vaak niet in de hand te houden. Puur omdat het label anders was en men dus de effecten niet met zekerheid wist.

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •