Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meteen honderden klachten bij opening Meldpunt Vuurwerkoverlast

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Meteen honderden klachten bij opening Meldpunt Vuurwerkoverlast

    Het Meldpunt Vuurwerkoverlast is weer geopend. En al meteen zijn er honderden klachten. Bij het digitale loket kunnen geluidsoverlast en vuurwerkschade worden gemeld.

    Het meldpunt is een initiatief van dertig lokale GroenLinks-fracties, waaronder die in Rotterdam, Den Haag en Groningen. GroenLinks pleit al jaren voor een vuurwerkverbod en daarom werd zes jaar geleden het meldpunt in het leven geroepen.

    "We gebruiken het meldpunt om lokaal te pleiten voor het instellen van vuurwerkvrije zones op plekken met veel overlast", zegt het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte. "En we gebruiken het als ondersteuning voor het pleidooi voor een landelijk verbod op consumentenvuurwerk. Daarvoor in de plaats zien we het liefst in elke gemeente een professionele vuurwerkshow."

    Vorig jaar kwamen bij het meldpunt 48.000 klachten binnen.
    Bron: https://nos.nl/artikel/2209276-metee...koverlast.html

    Ik dacht dat dat meldpunt gesloten was.. Maarja zal wel weer.

    #2
    Ach ik klaag als 1ste over dit topic

    Comment


      #3
      Hoe geloofwaardig is dit dan.
      Ik weet zeker dat er een stel van die stumpers tussen zitten die gewoon wachten tot de site open gaat om nep meldingen te maken

      Comment


        #4
        Tja, als je op facebook al ziet en merkt hoeveel mensen er "overlast" hebben van het zeer legale Cat1 vuurwerk.

        zijn er amper harde knallen meer dan klagen ze wel over knetterlinten en zo blijft het hele gezeik gewoon doorgaan.

        Comment


          #5
          Net als AUTODROP zou dit ook verboden moeten worden

          Comment


            #6
            Was te verwachten toch? Of niet dan. Zou idd verboden moeten worden.
            December Will Be Magic Again!!

            Comment


              #7
              Wat een dikke hoax zeg, in de randstad amper wat te horen het is veel stiller dan afgelopen jaren.

              Comment


                #8
                Bijzonder, 3 meldingen bij mij uit de buurt, en dat terwijl ik de afgelopen week nog geen knal heb gehoord

                Comment


                  #9
                  De eerste overlastmelding vanaf de Afsluitdijk is inmiddels ook al weer gedaan, zie ik...

                  Comment


                    #10
                    Och is dat meldpuntje weer geopend.... Nu krijgen we de komende week zeker allemaal berichten op de media te zien over hoe veel klachten er wel niet zijn.

                    Comment


                      #11
                      Tsjonge jonge die klote Bonte hoorde ik net alweer op t nieuws over het gooien met vuurwerkbommen en mensen die bekogeld worden met vuurwerk!!! T is toch ongelovelijk die zieke Bonte blijft maar doorgaan met die zelf verzonnen onzin van al die nepmeldingen... Bloed kookt alweer bij mij!! Wat een klootzsk die vent.

                      Comment


                        #12
                        Gister nog even gekeken en zelf toen stonden er al meldingen op de kaart .
                        Ik denk dat hij die gewoon heeft gebruikt .

                        Weet iemand vanaf wanneer hij de site heeft geopend
                        02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                        Comment


                          #13
                          Het Meldpunt Vuurwerkoverlast is weer opengesteld. Op de internetpagina kunnen geluidsklachten, schade en andere overlast door vuurwerk worden gemeld. Achter het punt, dat voor het zesde jaar open is, zitten lokale GroenLinks-fracties. Vorig jaar kwamen er 48.000 meldingen binnen.

                          Comment


                            #14
                            Nadeel je kan zou vaak als wil overlast melden dus zijn denk gewoon altijd de zelfde mensen

                            Comment


                              #15
                              Het Meldpunt Vuurwerkoverlast is weer opengesteld. Op de internetpagina kunnen geluidsklachten, schade en andere overlast door vuurwerk worden gemeld. Achter het punt, dat voor het zesde jaar open is, zitten lokale GroenLinks-fracties. Vorig jaar kwamen er 48.000 meldingen binnen.

                              De initiatiefnemers zijn voor een verbod op consumentenvuurwerk en zien het liefst in elke gemeente een professionele vuurwerkshow. Ze verwijzen naar de Onderzoeksraad voor Veiligheid die onlangs met de aanbeveling kwam om knalvuurwerk en vuurpijlen in de ban te doen en naar artsenorganisaties en burgemeesters die het aan banden leggen van consumentenvuurwerk bepleiten.

                              Al voor de officiële opening maandag om 13.00 uur waren honderden klachten binnengekomen op het meldpunt. Vanwege de "serieuze aard ervan"is besloten de meldingen van de afgelopen 48 uur mee te tellen, aldus het Rotterdamse raadslid Arno Bonte.


                              Lekkere kerel wat bepaald nou eigenlijk precies de ernst !?
                              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                              Comment

                              Working...
                              X