Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts

    Talking RB's Oud & Nieuw show 2017-2018 Let's Go Out With A Bang

    Voorwoord
    Beste forumleden, mede freaks en via internet hier geraakte lezers,

    We mogen weer! Midden in de verbouwing, die nog lang niet klaar is, maar bloed stroomt waar het niet gaan kan. Vorig jaar geleerd dat klussen in december en de feestdagen niet echt heel goed samen gaan. Daarom besloten om in de december de activiteiten op een laag pitje te zetten en gewoon een vuurwerkshow voor te bereiden. Ik bedoel, dat is toch leuk

    Hoe het allemaal is begonnen
    Het is inmiddels 7 jaar geleden (2010) dat we ‘s avonds de All Seasons box van Royall Fireworks afstaken waarmee deze mooie traditie is ontstaan. Nadat ik in 2011 doormiddel van elektrisch ontsteken succesvol verschillende cakes achter elkaar af heb laten gaan (waarmee ik de doorlont/compount boxen ver voor was ) kwam de gang er pas echt in. Na het ‘showtje’ van 2011 riep ik direct dat ik het jaar erop een show op muziek wilde schieten. Mensen verklaarde mij voor niet goed wijs en te ambitieus.

    Ik heb in 2012 een eigen schietsysteem gemaakt waarmee ik de beschikking had over 40 kanalen. Met klein budget van €450,- heb ik dat jaar 2012/2013 een leuke show neergezet en daarmee begon het vuurtje zich te verspreiden. In 2013/2014 kwamen er al 2 keer zoveel mensen en daarmee kon het budget ook groeien. Het jaar 2014/2015 werd het 3e jaar met het systeem en aangezien het jaar ervoor ik al tegen de limiet liep, had ik besloten om 3 extra kistjes te maken zodat ik van 40 naar 70 kanalen zou gaan. Dat jaar verliep helaas anders doordat dat één van de kistjes kortsluiting maakte waardoor tijdens de opbouw al 20% van het vuurwerk afging. Een grote teleurstelling en tevens een leermoment waarop duidelijk werd hoe veel anders dat had kunnen aflopen (ondank de brillen, lampjes, brandblussers etc.). Uiteindelijk heb ik nog wel een mooi goed resultaat behaald. Dat jaar wisten al +- 240 mensen de show te vinden, waarvan een kleine 140 in de achtertuin stonden en andere bij buren of de straat rondom het schietveld.

    Door de groei moest het daarom anders en ik besloot om het erbij te laten. Het zijn 3 mooie jaren geweest, maar de show is uit zijn voegen gegroeid voor mijn eigen systeem. Er komen inmiddels dermate veel mensen dat het risico met mijn systeem te groot is geworden voor A) de veiligheid en B) betrouwbaarheid. Daarnaast is het elk jaar weer een enorm karwei om alles uit te denken en voor te bereiden naast mijn werk.

    Uit eindelijk raak ik in gesprek met Gerwin en ik kan zijn Cobra systeem overkopen. Ik ga twee keer met hem mee helpen opbouwen en schieten van een show en raak verliefd op het systeem. Wow, wat geeft dat een rust en een veilig gevoel! Uiteindelijk raken we het niet eens over de prijs en ik besluit om zelf een nieuw Cobra systeem te kopen.

    Omdat dit toch wel een flinke kostenpost is, houd ik het bij 4 18M module en maak ik zelf een 4 tal Slats (Kistjes met UTP kabels) zodat ik 1 kistje op 4 plekken tot mijn beschikking heb. Daarmee kan ik bijvoorbeeld steppen op de muziek. Uiteindelijk koop ik ook nog 2 kistjes van Gerwin over heb ik 6x 18 Qeu’s Waarvan ik 24 Qeu’s middels de Slats op 4 plekken tegelijk tot mijn beschikking heb. Mijn oude systeem bouw ik om naar steppen om gecontroleerde waaiers te maken ter versterking vann bepaalde momenten. Dat zelfde jaar heb ik ook contact gelegd met PyroDox een locale Dj/Producer welke voor mij een mooie remix maakt waarop de show geschoten word. Met dit Systeem, de muziek en steppers til ik het niveau van de show twee stappen hoger en bereik ik eigenlijk ook meteen het plafond dat ik als hobbyist kan bereiken. In dat jaar viel alles gewoon op zijn plek, het systeem, de muziek, het vuurwerk. Er stonden dat jaar ruim 240 mensen achter huis en de straat rondom het schietveld liep ook vol met auto’s en fietsers. Mensen wisten het te vinden en dat was ook te merken aan de giftenpot, weer ietsje meer en daarmee heb ik eigenlijk wel het hoogtepunt bereikt.

    Ik koop in dat jaar samen met mijn vriendin een kluswoning, waarin vanaf dat moment de vrij uurtjes gaan zitten (complete renovatie, waarbij enkel de Gevels blijven staan. Nieuwe kap, nieuwe indeling etc.). Op een avond in Oktober loop ik echter buiten en beeld mij in hoe gaat zijn zonder vuurwerkshow, zonder kruitstress, geen bombarie, geen mensen en geen gezelligheid. Er zijn meerdere mensen waarvoor ‘mijn’ vuurwerkshow inmiddels een deel van hun oudejaarsdag invulling beslaat. Voor hen is het inmiddels een soort traditie geworden. Zij geven liever mij €20,- dan dat zij een aftands meterpakket bij de winkel halen.

    Ik besluit om toch een show te gaan schieten en begin vrijlaat voor mij doen (medio Oktober, waar voorheen Aug) aan een eerste opzet. Ik besluit het schietveld iets groter te maken en verder niet te veel dingen te veranderen. Ik besluit om dit jaar de show op mash-up (allerlei nummer door elkaar gemixed) te schieten, omdat ik dat al eerder had willen doen. Het werd een enorm karwei om daarop de show te bedenken, maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen. Ook het jaar 2016/2017 Kan de boeken in als een top jaar. +-250 Mensen gehad en de straat rondom het schietveld is inmiddels zo’n 10 min voor de show vol met mensen die per fiets komen kijken.

    De 2017 Show

    Goed aangekomen in het heden. De 2017 Show. Zoals in voorgaand verhaal te lezen is gaan de meeste vrij uren wel in de verbouwing zitten. Toch kan ik mij er niet aan onttrekken om af en toe Vuurwerk Crew te bekijken op updates van diverse leveranciers. Ook daarom kom ik dit jaar pas laat opgang. Het is inmiddels al November wanneer ik de definitieve keuze maak om een show te doen.

    Ik wil eigenlijk helemaal niets veranderen ten opzichte van vorig jaar. De tussen afstanden tussen de posities waren goed. En het schieten per 3 stuks is gewoon het mooiste/beste. We houden dus het zelfde schietveld aan, en schieten zoveel mogelijk op 3 posities tegelijk. Het enigste dat ik anders wil, ik wil alle Qeu's gebruikt hebben

    Keuzes omtrent de muziek en vuurwerk
    De muziek wil ik zoals in 2015/2016 doen doormiddel van een aantal nummers uit dat jaar aaneen te mixen. Ik begin eerst een lijst op te stellen met nummers welke mij het meeste zijn bij gebleven. Vandaaruit ben ik gaan kijken welke nummers een samenhang hebben en welke nummers te veel op elkaar lijken. Uiteindelijk zijn ‘ZAYN ft. Sia – Dusk Till Dawn’, ‘P!nk – What About Us’, ‘Imagine Dragons – Whatever it Takes’ en ‘Linking Park – One More Light’ overgebleven.

    Ik wilde eerst openen met One More Light, maar kwam daar uiteindelijk ook nog een lekkere Hardstyle remix van tegen. Daarmee kan ik heerlijk een ‘magisch’ moment creëren en daarna los gaan met de finale. Uiteindelijk heb ik besloten om het eens anders te doen. Ik ga met P!nk openen, wat eigenlijk meteen al best wel snel een vuurwerk ‘vraag’ heeft. Met andere woorden dit jaar geen lange trage intro met eerst fakkels, fonteinen of anders, maar een half minuutje rustig sier vuurwerk middel 2x Fire Fly en 4x Solitair, daarna al 3x Cake 2 van de Double Demolition. Aansluitend een rustig deel met 6x Splitting Stars en afsluitend met 3x Double Demolition Cake 2. Zoals je ziet begint de show al vrij snel met redelijk vuurwerk. Dit vraag dan ook continu een redelijke hoeveelheid vuurwerk door de gehele show heen. Ik heb dan ook nog nooit zoveel vuurwerk gehaald als dit jaar

    Aansluitend komt Dusk Till Dawn welke het Thema Rood krijgt. Ik begin eerst met een stukje steppen (piano aanslagen) met de E-Pulz, om daarna wat meer sfeer op te bouwen middels 6x Red Ghost en de drukkere deel te vullen met de 6x Valk Cake 1 (Uit de Limitid Edition 50, 75 en 100 series).

    We gaan dan over naar Whatever It Takes welke ik begin met 2x Furius Falco, waarnaar er weer een stukje komt met Steppen waarvoor ik de MOJO Magic en Skyfall gebruik. Ik ga daarna 6x Valk Cake 2 (Goud) beruiken voor het refrein. Vervolgens lichtelijk terug zakken naar 3x Pyros Delight (Goud) om vervolgens het Slot te vullen met 3x Hallucinator (Goud).

    Vandaaruit valt de muziek een moment stil om het Nummer One More Ligt te starten. Een prachtig nummer waarbij ik voor het Thema Blinkers ben gegaan. Het rustige deel ga ik vullen met Fakkels, Fonteinen, Event Signle Light. Het refrein ga ik vullen met 3x Massive met 3x Epic Lights. Op de zang momenten ‘Flikkers’ en ‘Quicker’ maak ik waariers van Mojo Magic.

    Vanuit de rustige versie gaan we over naar de Hardstyle versie middels 2 Furios Falcon. We beginnen dan met 6x The Gollem, waarna de finale begint bestaande uit Super 19, Super 16 en Big 19.
    Dan wanneer de show is afgelopen komt er natuurlijk nog een Toetje. Al met al denk ik dat ik weer wel iets leuks van heb weten te maken. Ik heb nog wat Qeu’s over welke ik nog wil gaan gebruiken om her en der wat extra waaiers en single shots toe te passen om beats etc. te versterken.

    Let’s go out with a bang
    ‘Let’s go out with a bang’ Jullie voelen hem al aankomen. Dit gaat hem worden, de laatste show van PyRoy. Ik weet dat ik dit 3 jaar geleden ook al eens heb gezegd, maar het gaat dit jaar toch echt zo zijn. Het is gewoon te groot geworden. Het is tot nu toe alle jaren goed gegaan, maar er zal een jaar moeten komen waarop het allemaal hopeloos in de soep valt. Dit wil ik gewoon voorzijn. Daarnaast is dit allemaal ontstaan vanuit een dagje carbidschieten en eindigen met vuurwerk. Dat Carbid is al een paarjaar niet meer aan de orde, omdat de hele dag gaat zitten in opbouw van de show. Ik weet dat ik de show alleen doe (bedenk schrijf en inkoop), maar in de dagen rondom oud en nieuw zijn we toch al gouw met een man of 5 heel erg druk met voorbereiden etc. We worden allemaal wat ouder en komen in andere fases. De ene is erg betrokken, de ander moet gewoon werken overdag en haakt pas later aan. Weer een ander heeft het geld er niet meer voor over. Simpel gezegd tijden veranderen en helaas is de tijd van PyRoy's vuurwerkshow na 31 Dec 2017 voorbij.

    Mijn topic’s hebben bij elkaar bijna 21.500 lezers getrokken en dat vind ik ‘donders mooi’. Dat is ook de reden dat ik ook voor dit jaar met liefde weer een stukje tekst voor jullie heb willen schrijven. Ik wil een ieder op welke manier dan ook betrokken, reacties, feedback, vragen, of wat dan ook ontzettend bedanken voor afgelopen jaren. Ook VWC wil ik bedanken dat zij mij en andere een platform geven om onze passie te delen met anderen.


    UPDATE:
    Showtime


    Het zit er helaas weer en nu difinitief op. Wat. Een. Dag. Laten we even terug gaan naar de afgelopen dagen. De weersvoorspellingen zijn gewoonweg super slecht. Voornamelijk regen en nog eens regen. We hebben daarom de planning compleet omgegooid. Het zou eerst droog blijven dus zijn we woensdag de 27e en de donderdag daarop, begonnen met het opbouwen van het schietveld buiten. Pallets plaatsen en deze waterpas maken, piketten voor fakkels en palen voor blinkers plaatsen.

    Vrijdagochtend het vuurwerk opgehaald en dit was veel, erg veel. Vervolgens hebben we vrijdag en zaterdag heel veel regen gezien. We hebben deze dagen gebruikt om alles te fusen en op pallets te plaatsen welke we later op de al in het veld geplaatste pallets konden zetten. Fusen buiten onder afdak. Plaatsen op pallet en uitstallen binnen in de schuur. We zijn vrijdag en zaterdag met 4 mensen bezig geweest van 8:30-21:00 om alles te kunnen voorzien van ontstekers en/of door lonten. Mensen wat een karwei heb ik ons dit jaar op de nek gehaald. Ik heb mij daar misschien toch iets op verkeken.

    Zaterdag de 30e s'avonds een planning gemaakt voor oude jaarsdag. 's ochtends droog en van 13h-17h veel regen voorspeld, daarna 17-19h lichte neerslag en om 20h bijna droog waarna om 21h het weer losbarst. Hele dag windkracht 4. Mensen wat waren wij blij! De show is om 20h wanneer het weer droog is. De opbouw word dan maar afzien, daar komen we ook wel weer overheen. We beginnen om 15h met opbouwen en hopen rond 19h klaar te zijn.

    31 Dec. oudjaarsdag 8:00. Ik word wakker. Check buienradar, tot 15h droog. Daarna veel regen, kleine dip rond 19h en daarna weer regen tot midden nacht. Dit ga je niet menen! Appje eruit gedaan. "Graag om 13h beginnen met opbouw, het word super slecht weer, moeten alles afdekken en zijn aanzienlijk meer tijd nodig'. Snel ontbeten, lijstje gemaakt en zelf om 9h begonnen. Singleshot gepakt. Dicht geplakt met een boterhamzakje en afgestoken. Mooi hij schiet er doorheen. Klusje extra: Single schots, fakkels en blinkers inpakken. Appje gestuurd naar een andere maat die kon vanaf 14h komen helpen, mooi want het word alle hens aan dek!


    13h Ik heb intussen zelf alle fakkels, blinkers en wat single shots geplaatst en afgeplakt. We beginnen aan de opbouw met een ploeg van 5 mensen. Zetten met 2 man snel de 6 pallets op de hoofdposities, twee andere maten vullen zandzakken om het later plaatsen afdekzeil van het vuurwerk op zijn plek te houden. De laatste plakt binnen alle singleshots af. Langzaam maar zeker word alles aangesloten komt het land voller en voller met vuurwerk te staan. Het valt gelukkig qua weer mee en alles verloopt prima tot een uur of 16h. De hoofdposities staan op dat moment klaar onder het zijl, wanneer het in eens met bakken uit de lucht begint te komen. We besluiten een pauze te nemen en een oliebol te eten.

    Nadat de ergste regen is voorbij getrokken treffen we een grote modderpoel aan op het schietveld. Binnen no-time zit de eerste al met zijn laars vast in de drek. Dan weten we het allemaal, de laatste uurtjes worden zwaar. Tussen 17-19:30 is het eigenlijk afzien. Ieder doet zijn klusje, maar alles gaat langzaam. Ik zie rond 19h in dat we we nog 2h werk hebben en 20h niet gaan redden. Ik moet schakelen, pak de show er bij en lees hem nog 3x door. Bekijk de lijst en besluit 3 elementen te schappen. Dit zou ons een uur moeten winnen waarmee 20h weer in zicht komt. Uiteindelijk is dan toch het moment daar. 20:10 alles is aangesloten, gecheckt en er getest. Euforie giert door het lichaam en ik zie vermoeide gezichten rondom mij staan, met een glimlach. 'We did it'!

    En staat redelijk veel mensen ondanks het slechte weer, maar zie ook dat het minder druk is dan vorig jaar. Ik besluit geen praatje houden maar snel de show aan te kondigen en te starten. Ik druk Arm... 18R2 geeft geen deelnemers weer, huh?! Besluit de schow te starten. Kijk het 15Sec aan en de eerste qeu word op de remote gesuurd, niks nada geen vuurwerk. In een fractie van een seconde bedenk ik mij een cruciale fout, batterijen wisselen van de Remote. Deze gaf aan low battery, dus heb ik de batterijen gewisseld. Remote is zijn geheugen kwijt, niet meer gesynchroniseerd met de 18M modules!

    20:15 Moeder komt teruggesneld met de manual van de Cobra, 'How to Sync'. Ik ren samen met één maat het land in. Kastje 1 Terug van ARM naar TEST, Voer Sync procedure uit. Gesynct gelukkig! Next.
    20:17 Wij rennen als gekken door het schietveld, van links naar rechts. Gelukkig hebben we lintjes gespannen daar waar de draden over grond liggen dus kunnen we vlot zien waar we veilig kunnen lopen. Na 5 kastjes komt de laatste aan bod, deze ligt het verste weg midden in het slechte deel van het veld. Ik verlies mijn beide laarzen welke vacuüm zuigen en ren vervolgens door de modder op mijn sokken. 'Show must go on'. Aangekomen bij het laatste kastje hebben we alles weer synchroon! God zij dank Mr. Scott van Cobra, wat een degelijk systeem! Ik besluit om in het veld de remote te Armen en zie gelukkig 6 gebruikers. Pik mijn laarzen op, ren terug naar de DJ Booth.
    20:19 Ik zit ram vol adrenaline, mijn vader roept nog 'Roy, tel tot 3!' Ik pak 3 seconden rust, Start de show en zag dat het goed was!

    Het was een mega zware dag, het was mega slecht weer. Maar het is ook een mega resultaat. Onderstaand het Filmpje, welke natuurlijk door de regen af en toe wazig is, maar gelukkig is dat met name in de finale en dat is toch rammen!



    PyRoy
    Laatst gewijzigd door RB89; 2 januari 2018 om 11:34

  2. Deze 15 gebruikers waarderen RB89 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Gaat weer top worden als ik het zo lees.Wens je veel succes met je show en kijk natuurlijk weer uit naar de beelden!
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  4. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Ik zat er stiekem wel een beetje op te wachten, maar gelukkig ga je nog een jaartje door.
    Heb je verhaal weer met erg veel plezier en wil je daar dan ook voor bedanken.
    Ontzettend veel succes de komende dagen, en laat die beelden met veel foto's maar komen in het nieuwe jaar.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #4
    VWC-Lid PyroSteen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2011
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    701
    Thanks
    551
    559 waarderingen in 201 posts
    Al een paar weken terug zocht ik het subforum "show je vuurwerkshow" weer op met als reden: de show van RB (/ pyroy). Ik kijk je shows regelmatig terug, en iedere keer weer wat kippenvel momentjes! Succes met de laatste!
    31-12 kijk ik op m'n uurwerk; tijd voor vuurwerk!

  6. #5
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Geweldig stukje vuurwerk heb je daar neergezet roy!Dat begin met linkin park kippenvel.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  7. #6
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Prachtige show. Mooi geschreven ook, lijkt mij erg stressvol allemaal.
    Vuurwerkland AVRI: www.avri-vuurwerkland.nl

  8. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Helaas doet de film het niet. Balen, want je verhaal is al geweldig om te lezen. Heb je toevallig nog foto's gemaakt?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    https://www.youtube.com/watch?v=BUfhzv_kS4o&
    YouTube en Facebook doen moeilijk over muziekrechten... op Vimeo kan ik hem helaas niet uploaden ivm te groot bestand.

    Foto's zijn er ook nog die zal komend weekend even toevoegen als ik er aan toe kom (y)

  10. #9
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Kan hem niet meer bekijken inderdaad jammer.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    145
    Thanks
    18
    93 waarderingen in 50 posts
    Je krijgt hem wel weer zichtbaar, maar dan moet je de makers van de muziek in je omschrijving beschrijven. Mochten er dan inkomsten uit jouw film voortvloeien dan komt het volgens Youtube bij de juiste terecht.
    Heb dit zelf ook een keer gehad en na de beschrijving werd de film goedgekeurd.

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door partyelmar Bekijk bericht
    Je krijgt hem wel weer zichtbaar, maar dan moet je de makers van de muziek in je omschrijving beschrijven. Mochten er dan inkomsten uit jouw film voortvloeien dan komt het volgens Youtube bij de juiste terecht.
    Heb dit zelf ook een keer gehad en na de beschrijving werd de film goedgekeurd.
    Diverse pogingen gedaan bij zowel facebook als youtube. Helaas werken beide niet bepaald mee.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •