Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Autistische Tycho: Kijk uit met vuurwerk bij mijn hulphond.

    De 13-jarige Tycho uit Coevorden vindt december een ontzettend leuke maand: Sinterklaas, kerst en dan ook nog Oud en Nieuw. Er is één smet: als vuurwerk naar zijn hulphond Guus wordt gegooid. Daarom roept Tycho, die klassiek autistisch is, iedereen op om op te letten met vuurwerk.

    Guus en Tycho, en Tycho en Guus. Waar de één is, is de ander ook. Zo simpel is dat. Maar in het leven van de klassiek autistische Tycho is weinig simpel. Dankzij hulphond Guus gaat het wel allemaal makkelijker. Alleen in de decembermaand loopt het niet zo goed: naar honden wordt weleens vuurwerk gegooid en dat maakt Guus bang.

    ,,We lopen elke avond met Tycho en Guus een ommetje, altijd hetzelfde stuk. En dan wandelen we onder een tunneltje door waar jongens rond deze tijd van het jaar vuurwerk afsteken'', vertelt Ida Wildeboer, de moeder van Tycho. ,,Ik snap het wel: het knalt daar lekker. Maar voor ons is het echt een probleem.''

    Om aandacht voor hulphonden te krijgen, is de campagne Maak ons niet bang door vuurwerk opgezet door stichting Gebruikers Assistentiehonden. ,,Mensen met een assistentiehond zijn een extra kwetsbare groep als het om vuurwerk gaat. Vuurwerk-knallen geven stress en zijn vaak een groot probleem voor assistentiehonden en hun bazen'', laat de stichting weten.

    ,,Het komt zelfs voor dat er met opzet vuurwerk naar een assistentiehond gegooid wordt. Dit kan ervoor zorgen dat de assistentiehond gewond raakt, maar ook dat hond en baas een blijvend trauma oplopen.''

    https://www.ad.nl/binnenland/autisti...hond~af1d597a/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Goede boodschap, die hopelijk indruk achterlaat.
    Iedereen hier zal het wel doen, maar wacht altijd met afsteken als er honden of hulphonden in de buurt zijn.

  4. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Neem aan dat 99% van de mensen dit ook gewoon doet. Triest dat mensen geen rekening houden met andere mens en dier, en al helemaal als ze er bewust naar gooien.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    ik durf bijna te beweren dat 100% van dit forum dit niet zal doen....tenminste dat mag ik hopen.
    Zoiets moet je gewoonweg niet doen. Is voor het baasje niet leuk, vor de hond en voor jezelf wellicht ook niet, aangezien men dan een hekel aan vuurwerk gaat krijgen....terwijl je eigenlijk een hekel aan de gooier zou moeten hebben...

  6. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Triest dat ze voor de berichtgeving een autist gebruiken / misbruiken om de boodschap over de buhne te krijgen.

  8. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


  9. #6
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Neem aan dat je geen vuurwerk naar elk dier gooit. Niet per se hulphonden. Maar je hebt er klootzakjes tussen zitten. Ik moet het niet zien in ieder geval want ik schop diegene echt verrot.

  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2005
    Berichten
    1.039
    Thanks
    108
    346 waarderingen in 201 posts
    groot gelijk geen vuurwerk naar dieren!!!!!
    maar iemand met hersens of wat cellen zal dat wel begrijpen.
    wel mismakelijk dat ze altijd de wat zwakkere naar voren schuiven voor hun verhaal wat spanning eraan toevoegen zodat vuurwerk toch negatief komt.
    altams dat is mijn mening.

  11. Deze gebruiker waardeert lawinebom voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Er valt wat voor jouw beredenatie te zeggen lawinebom maar ook voor de volgende:
    Het is triest zat dat men dit moet bedenken/in de media moet brengen om begrip te krijgen.
    Een weldenkend mens gooit geen vuurwerk naar dieren of steekt vuurwerk aan als je een hond of kat ziet lopen dichtbij je.
    Althans als ik bezig ben met vuurwerk doe ik het niet.
    Als ik al iets heb aangestoken en er verschijnt dan een hond of kat(met eigenaar) dan kan ik ook niet meer doen dan roepen dat er daar wat ligt of staat dat aan is gestoken.
    (de hond of kat zelf zal me immers toch niet verstaan als ik dat enkel naar hem/haar roep )

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •