Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Helft vuurwerk uit handel:'' Te gevaarlijk''

    Na een controle van de veiligheid van 59 vuurwerkartikelen door de FOD Economie tijdens de twee vorige eindejaarsperiodes, werden 26 producten teruggeroepen bij handelaars. Dat meldt bevoegd minister Kris Peeters (CD&V), die oproept om de gebruiksaanwijzing nauwkeurig te lezen en toeschouwers op een veilige afstand te houden.

    Het aantal ongevallen met vuurwerk neemt de afgelopen jaren toe. In de eindejaarsperiode van 2016 werden 20 ongevallen gemeld, eind 2013 waren er dat maar 9. "We voeren daarom gerichte controles naar de veiligheid van die vuurwerkartikelen die het vaakst door particulieren worden gebruikt", zegt Peeters.

    Onveilig
    Bij controle bleken een aantal vuurpijlen, vuurwerkbatterijen en sterretjes brandende of gloeiende delen te produceren met een bereik verder dan de opgelegde veiligheidsafstand. Voorts brandde bij een deel van de vuurwerkbatterijen de lont niet lang genoeg enn een aantal vuurwerkbatterijen was niet stabiel tijdens het afsteken en 1 op de 10 viel zelfs om.

    Daarnaast werden ook controles uitgevoerd bij de handelaars, bijvoorbeeld om na te gaan of ze professioneel vuurwerk niet aan particulieren verkopen. Dit jaar werden al 240 handelaars geïnspecteerd, waarbij 26 lichte en 7 ernstige tekortkomingen werden vastgesteld. Het gaat dan bijvoorbeeld om het ontbreken van een brandwerende deur of een (gekeurd) blusapparaat.

    Brandwonden
    De meest getroffen lichaamsdelen zijn de handen, vingers en ogen. Brandwonden komen het vaakst voor, gevolgd door oppervlakkige en open wonden.

    https://nieuws.vtm.be/binnenland/hel...-te-gevaarlijk
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Belgisch nieuws

  3. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Daar doen ze dus ook al aan stemmingmakerij; titel had moeten zijn: "helft geteste vuurwerk uit de handel".

  5. #4
    VWC-Lid Debtor's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2005
    Berichten
    88
    Thanks
    35
    34 waarderingen in 23 posts
    Dit had ook zomaar nieuws uit Nederland kunnen zijn. Hierbij nog even een mooi voorbeeld hoe ze in Nederland vuurwerk testen. In onderstaande video zijn ze op de test locatie van het ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) waar al het consumenten vuurwerk getest wordt. In onderstaande video (die overigens nergens over gaat) zie je hoe ze de Trible Trouble van Wolf vuurwerk testen. Dit is een cakebox die normaal gesproken in een doos geleverd wordt en daar dus NIET uitgehaald moet worden. En wat doen deze slimmerds die halen de cakes eruit en steken die los van elkaar aan. En inderdaad wat vreemd en LEVENSGEVAARLIJK deze cake valt gewoon om dat kan toch niet jongens. Weer 23803578232 mensen gewond!!!

    Ik word hier zo enorm boos en teleurgesteld van. Zeker gezien het negatieve nieuws omtrent onze mooie hobby die maar 8 uur per jaar mag! Al deze berichten die altijd maar worden verdraait omdat er altijd een zogenaamde expert aan het woord is geweest. Laat me niet lache mensen.

    Ik ben vast niet de enige die zich zo voelt rond deze tijd. Iedereen hier is lekker bezig met zijn hobby, en word om zijn oren geslagen met al deze fakenieuws berichten met totaal geen inhoud en iedereen neemt dit voor zoete koek aan.

    Kijken vanaf 7:48
    https://youtu.be/tGENvHEo21o

  6. Deze 4 gebruikers waarderen Debtor voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    en een aantal vuurwerkbatterijen was niet stabiel tijdens het afsteken en 1 op de 10 viel zelfs om.
    Vind dit al net zo,n onzin als de oog slachtoffers meerekenen (makkelijk op te lossen met bril en in dit geval met een vuurwerk klem of bakstenen, snap nog steeds niet dat mensen dit niet doen. Misschien eens een goede reclame voor de publieke omroep. Veilig afsteken/kijken begint bij jezelf

  8. #6
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Mee eens, zojuist filmpje bekeken, en ik moet vanaf dat ik afsteek van mijn vader altijd stenen tegen losse cakes zetten, nu gaat het ook weleens mis maar dan is het een productiefout, maar echt omvallen nog nooit gedaan bij mij, nu zie ik hier in de film tot mijn verbazing dat ze het zelf niet eens vast zetten, gaat dus weer helemaal nergens over dit filmpje, en verbieden gaat het toch niet worden dan wordt het alleen maar erger, dat weten hun ook wel, die personen van leef en transport houden ook van vuurwerk geloof me.

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debtor Bekijk bericht
    Dit is een cakebox die normaal gesproken in een doos geleverd wordt en daar dus NIET uitgehaald moet worden. En wat doen deze slimmerds die halen de cakes eruit en steken die los van elkaar aan.
    Niet waar wat je zegt. De cakes worden door NoBo's ook los van elkaar getest. De doos is een assortiment en geen doos waar de cakes in moeten blijven zitten. Een cake mag volgens CE na het laatste schot omvallen. Of de IL&T ook zo keurt? Geen idee.
    Er is inmiddels ook een familie voor instabiele cakes: "BATTERIJ VAN ENKELSCHOTSBUIZEN DIE EXTERNE ONDERSTEUNING VEREISEN." Had dat op bovenstaande cakes gestaan dan had de IL&T het product vast moeten zetten. Ze doen in de video dus niks verkeerd. Alleen dat testen op een tafel en geluidsmetingen tussen containers en gebouwen blijft vreemd.
    ..

  10. Deze 3 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid Debtor's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2005
    Berichten
    88
    Thanks
    35
    34 waarderingen in 23 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Niet waar wat je zegt. De cakes worden door NoBo's ook los van elkaar getest. De doos is een assortiment en geen doos waar de cakes in moeten blijven zitten. Een cake mag volgens CE na het laatste schot omvallen. Of de IL&T ook zo keurt? Geen idee.
    Er is inmiddels ook een familie voor instabiele cakes: "BATTERIJ VAN ENKELSCHOTSBUIZEN DIE EXTERNE ONDERSTEUNING VEREISEN." Had dat op bovenstaande cakes gestaan dan had de IL&T het product vast moeten zetten. Ze doen in de video dus niks verkeerd. Alleen dat testen op een tafel en geluidsmetingen tussen containers en gebouwen blijft vreemd.

    Oke weer wat geleerd, dat wist ik niet over het om mogen vallen na het laatste schot. Maar inderdaad wat je dus zegt NoBo's. Daar gebeuren dus de ongelukken mee. Mensen die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn.

  12. #9
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    misschien een idee om iets te ontwerpen en verplicht te verkopen bij iedere bestelling dat het effect van 2 bakstenen geeft? want die gele vuurwerk grip wat nu in de handel is is ook 10x niks, en passen alleen maar fontijnen en max 10sh blokjes tussen...

  13. #10
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    een aantal vuurwerkbatterijen was niet stabiel tijdens het afsteken en 1 op de 10 viel zelfs om.
    Ik heb een geniale oplossing! weg met compound cakes, gewoon 200shots 30mm toestaan! no way dat die omvallen
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  14. #11
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Ik heb een geniale oplossing! weg met compound cakes, gewoon 200shots 30mm toestaan! no way dat die omvallen
    Ga maar eens wat Nederlandse filmpjes bekijken op YouTube wat er in een straat fout kan gaan met die mega blokken omvallen NEE maar zoveel anders wel.

  15. #12
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Ga maar eens wat Nederlandse filmpjes bekijken op YouTube wat er in een straat fout kan gaan met die mega blokken omvallen NEE maar zoveel anders wel.
    Vandaar ook dat het niet gewenst / verstandig is om GV in een woonwijk af te steken

    Daarnaast heb ik vaker mensen gewond zien raken voor nederlandse potjes die omvallen dan mensen die gewond raken door jorge blokken oid
    When you stand for nothing, you fall for anything.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •