Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Roep om verbod op vuurwerk in Amsterdamse binnenstad: 'Monumenten lopen gevaar'

    Uit zorg over de kwetsbare monumenten in het centrum, heeft de Vereniging Vrienden van de Amsterdamse Binnenstad (VVAB) nogmaals gepleit voor een verbod op vuurwerk. De vereniging zegt teleurgesteld te zijn dat zo'n verbod nog niet van kracht is.

    De binnenstad heeft veel monumenten die deels uit hout bestaan, zegt de VVAB. Die monumenten lopen potentieel gevaar, met ook risico voor de bewoners van deze panden.

    Algeheel verbod
    De VVAB heeft een brief gestuurd aan waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen, waarin de vereniging verwijst naar een oude belofte van wijlen burgemeester Eberhard van der Laan. Die schreef vorig jaar dat het college 'zeker kijkt' naar de mogelijkheden van inperking van vuurwerkoverlast in de Amsterdamse binnenstad.
    'De tijd lijkt ons rijp voor een verbod', schrijft de VVAB aan Van Aartsen. De vereniging richt zich op een verbod op particulier vuurwerk in de jaarwisseling van 2018 op 2019.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    Uit zorg over de kwetsbare monumenten in het centrum, heeft de Vereniging Vrienden van de Amsterdamse Binnenstad (VVAB) nogmaals gepleit voor een verbod op vuurwerk. De vereniging zegt teleurgesteld te zijn dat zo'n verbod nog niet van kracht is.

    De binnenstad heeft veel monumenten die deels uit hout bestaan, zegt de VVAB. Die monumenten lopen potentieel gevaar, met ook risico voor de bewoners van deze panden.

    Algeheel verbod
    De VVAB heeft een brief gestuurd aan waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen, waarin de vereniging verwijst naar een oude belofte van wijlen burgemeester Eberhard van der Laan. Die schreef vorig jaar dat het college 'zeker kijkt' naar de mogelijkheden van inperking van vuurwerkoverlast in de Amsterdamse binnenstad.
    'De tijd lijkt ons rijp voor een verbod', schrijft de VVAB aan Van Aartsen. De vereniging richt zich op een verbod op particulier vuurwerk in de jaarwisseling van 2018 op 2019.

    Bron

    Hoe het er ook weer staat,lijkt het wel alsof ze dat daar voor het hele land willen beslissen,terwijl het een lokaal 'probleem' is..

  3. Deze 3 gebruikers waarderen pkd19 voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Richt zich op een verbod voor de jaarwisseling 2018/2019. Waar haalt hij het lef vandaan??

  5. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Ja, verbied maar in zo'n oud monumentaal centrum maar laat ons in de woonwijken elders even met rust zeg...

  6. #5
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts
    Op hun Twitter staat het anders geformuleerd. Volgens mij bedoelen ze echt alleen zones en niet voor een heel land of stad.

  7. #6
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Ik snap de noodkreet want zeg nou zelf hout en vuur is erg brandgevaarlijk
    Nee nu even serieus er lopen genoeg gekken rond die nergens een greintje respect kunnen op hoesten .
    Dan zal je als gemeente zelf het heft in eigen handen moeten nemen natuurlijk .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  8. #7
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Vind ik nog niet eens een gek idee. We kennen allemaal de beelden van de jaarwisseling op de dam wel denk ik? In mijn ogen is dat geen plek voor vuurwerk, op cat1 na dan. Niet dat wetsovertreders nou zo onder de indruk van zo'n verbod zullen zijn natuurlijk, maar dat is weer een ander verhaal.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  9. #8
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Hoeveel van deze monumenten zijn daadwerelijk afgebrand door vuurwerk in de laatste 70 jaar? Volgens mij wordt het risico zwaar overschat.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •