Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 108
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 november 2010
    Berichten
    240
    Thanks
    115
    126 waarderingen in 61 posts
    VVD is zeer snel met reageren, ik denk dat ze een standaard reply hebben. Wel positief over de reactie van de VVD!

  2. Deze gebruiker waardeert Hairy Harry voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Ik heb ze ook beiden gemaild, met vooral het verzoek te doen om door het onzinnig rapport heen te prikken en het landelijk beeld jaarwisseling 2016-2017 te gebruiken als referentie kader.

    Ik ben hierbij wat dieper ingegaan op de verhouding tussen het aantal incidenten en aanhoudingen omtrent vuurwerk. En dat een melding van overlast door jeugd wordt gezien als incident........................ (ja door onze politie in het rapport gezet, lees het maar na: https://hetccv.nl/fileadmin/Bestande...g2017-2017.pdf )

    Daarnaast heb ik aangestipt dat Nederlands knalvuurwerk het probleem echt niet is. Daarbij heb ik ze aangespoord om komend jaar een vuurwerkwinkel in te lopen en te vragen naar de 'hardste knaller'. En dan zelf aansteken en ervaren hoe 'hard' dit nu eigenlijk 'ploft'.

    Ook heb ik gesproken over het aanpak van de mensen die vuurwerk misbruiken tegenover andere (lees bijv. hulpverleners). De persoon moet aangepakt worden en niet het middel was mijn boodschap, want hebben ze geen vuurwerk voor handen gooien ze wel met een steen.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  4. Deze 2 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    je krijgt gewoon een standaard reply terug...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  6. #19
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hairy Harry Bekijk bericht
    VVD is zeer snel met reageren, ik denk dat ze een standaard reply hebben. Wel positief over de reactie van de VVD!
    Standaard reply, had ik niet aan gedacht. Maar ze zien dus dat er wordt gereageerd. En ja, die reactie is in beginsel positief.

    Nieuwsgierig naar de inhoud? Zelf even reageren dus :-) Als het om een standaard reply gaat, maakt de inhoud van je reactie niet eens zo veel uit. Niet bang zijn dus.

  7. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Vuurwerkwoordvoerder SP Ronald van Raak: [email protected] Was nogal sceptisch over het uitlekken van het OVV-rapport.

    Vuurwerkwoordvoerder PVV Lilian Helder: https://www.pvv.nl/fracties/tweede-k...an-lilian.html PVV is radicaal tegen een totaalverbod, ontkent dat er grote problemen rond de jaarwisseling zijn

  9. #21
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Ze moeten inderdaad wel stof tot denken hebben, maar het blijven politici. Die hebben normaal een heel leger aan inhoudelijk onderlegde adviseurs. Doodgooien met moeilijke feiten gaat ze dus waarschijnlijk weer compleet voorbij. Zoals we dat bij ons op kantoor noemen; onze collega's in Den Haag zijn "dom", vertel ze een geloofwaardig verhaal en zij verpakken het mooi zodat de rest er in mee gaat. En zeg nou zelf, dat is de anti lobby aardig gelukt tot nu toe. Maar dat terzijde.

    Ik ga morgen even mailen


    Edit: mooie brief trouwens. Lees hem alleen nog wel even na op taalfoutjes als dat kan. Maakt het allemaal net wat "volwassener".
    Misschien nog een stukje voorlichting (pijlen) en handhaving (illegale knallers) noemen als alternatieve oplossingen?
    Ik heb mijn best gedaan om er wat van te maken .
    Ik heb dat briefje een paar keer na gekeken juist om hem foutloos de deur uit te doen .
    Voor mijn gevoel was dit een spoetje dus verder ook niet even een ander mee laten lezen .
    Dus voor verdere verbetering is het nu helaas te laat .
    Ik weet van me zelf dat ik niet heel taalvaardig ben en daarom
    doe ik dit soort dingen zelden tot nooit .

    Maar goed als de boodschap maar over is en voor in het vervolg ff iemand om hulp vragen .

    Bedankt voor het compliment .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  10. Deze 2 gebruikers waarderen magnolia voor het bericht:


  11. #22
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Tot mijn stomme verbazing uitgebreide reactie ontvangen van CDA-er Chris van Dam. Geen standaard reply, hij gaat serieus in op wat ik schreef. Ga morgen reageren op zijn mail. Toch mooi dat Kamerleden benaderbaar zijn voor boerenlullen als ik.

    Een citaat: Het CDA is geen voorstander van afschaffen van het afsteken van vuurwerk, wel van het aanpassen van de traditie, zodat oud en nieuw weer voor iedereen een feest wordt.

    @magnolia: al antwoord van Arno Rutte ontvangen?

  12. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 november 2010
    Berichten
    240
    Thanks
    115
    126 waarderingen in 61 posts
    Hier ook een persoonlijke reactie van Chris van Dam, netjes hoor!

  13. Deze gebruiker waardeert Hairy Harry voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    je krijgt gewoon een standaard reply terug...
    Al iets gehoord van Van Dam?

  15. #25
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Mailtjes net verstuurd, had eerder meneer Rutte via facebook al een berichtje gestuurd.
    Antivuurwerkverbod deelde laatst ook een video waar Rutte in zat.
    Keep it legal!

  16. Deze 2 gebruikers waarderen broodjekaas voor het bericht:


  17. #26
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Tot mijn stomme verbazing uitgebreide reactie ontvangen van CDA-er Chris van Dam. Geen standaard reply, hij gaat serieus in op wat ik schreef. Ga morgen reageren op zijn mail. Toch mooi dat Kamerleden benaderbaar zijn voor boerenlullen als ik.

    Een citaat: Het CDA is geen voorstander van afschaffen van het afsteken van vuurwerk, wel van het aanpassen van de traditie, zodat oud en nieuw weer voor iedereen een feest wordt.

    @magnolia: al antwoord van Arno Rutte ontvangen?
    Ja en nee
    In mijn geval is het eerder een systeem bericht geweest .
    Dus of mijn verhaaltje is aangekomen kan ik moeilijk wat over zeggen
    Ik wou het eerst ook over de CDA boeg gooien maar helaas werd dat mail adres niet goed opgepakt .

    Maar goed ik heb mijn best gedaan .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  18. Deze gebruiker waardeert magnolia voor het bericht:


  19. #27
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Kennelijk is bij de VVD nu Erik Ziengs vuurwerkwoordvoerder. Laat Ziengs hier weten dat je zijn standpunt steunt: https://www.vvd.nl/profielen/erik-ziengs-4/

    Hoe meer reacties binnenkomen bij de VVD, hoe meer de partij zich gesteund zal voelen om de poot stijf te houden. Doen!!!

    Hoort, zegt het voort (winkeliers, fora, Vuurwerkcheck etc).

  20. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  21. #28
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    381
    Thanks
    641
    796 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Kennelijk is bij de VVD nu Erik Ziengs vuurwerkwoordvoerder. Laat Ziengs hier weten dat je zijn standpunt steunt: https://www.vvd.nl/profielen/erik-ziengs-4/

    Hoe meer reacties binnenkomen bij de VVD, hoe meer de partij zich gesteund zal voelen om de poot stijf te houden. Doen!!!

    Hoort, zegt het voort (winkeliers, fora, Vuurwerkcheck etc).
    Zojuist (max 1500 tekens) richting Dhr. Ziengs gestuurd.

    Geachte heer Ziengs,

    Naar aanleiding van de berichtgeving in diverse media m.b.t het aanstaande knalvuurwerkverbod zou ik u graag bekend maken met enkele zorgen die bij mij hieromtrent spelen.

    Zoals U weet zijn er iedere jaarwisseling grote problemen met zeer zwaar illegaal vuurwerk waarbij gewonden of doden vallen. Het lijkt in de media en politiek maar níet door te dringen dat het legale consumentenvuurwerk daar vrijwel niet aan bijdraagt. Ik ben 7 jaar lang werkzaam geweest in de verkoop van vuurwerk en heb mij derhalve grondig verdiept in de regelgeving rondom- en de kracht en gevaren van goedgekeurd vuurwerk.

    Momenteel wordt in vrijwel alle Nederlandse media, bewust of door onwetendheid, gesteld dat legaal vuurwerk voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de vele, zeer ernstige, verwondingen. In items in journaal en opinieprogramma's wordt klakkeloos gesteld dat 'dit straks niet meer mag' - op beeld is te zien hoe (zwaar) illegaal vuurwerk wordt afgestoken.

    Mijnheer Ziengs, het valt mij op dat de Nederlandse burger in de discussie rond de vuurwerktraditie voortdurend onjuistheden krijgt voorgeschoteld. Door deze onwaarheden wordt de beeldvorming van Nederlanders zonder uitgebreide kennis ernstig beïnvloed en durf ik zelfs te spreken van stemmingsmakerij. Mag ik op de VVD rekenen de discussie weer open en eerlijk te maken? Zodat wij beslissingen nemen die hout snijden, i.p.v. het bevorderen van de verkoop van illegaal knalvuurwerk met alle gevolgen van dien.

    Dank!

  22. Deze 6 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  23. #29
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Ik zelf ben geen tekst of verhaal schrijver. Maar als iemand zin heeft om een bericht te type, wil ik hem graag naar de heren sturen.

    @Fegefeuer je bent zeer goed bezig!
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  24. Deze gebruiker waardeert bolle-040 voor het bericht:


  25. #30
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ook een mail gestuurd.

Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •