Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 30
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Vuurwerk is geen traditie meer.


  2. Deze 2 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Zo gefrusteerd ben ik. Zag het vanmorgen op WNL.
    Ernstig geweld tegen hulpverleners keurt iedereen af. Maar om vuurwerk nu de schuld te gaan geven?
    Je ziet op het filmpje dat een hulpverlener in elkaar geslagen wordt!! Wat heeft dat met vuurwerk te maken.
    Ik ben er even helemaal klaar mee. lees voorlopig geen nieuwsberichten meer.
    De politie heeft neem ik aan beelden gemaakt van de rellen van vorig jaar? Zijn de daders opgepakt? Wat gebeurt daar mee.

    Vergeef mij voor mijn mogelijk onsamenhangend bericht. Emoties spelen misschien parten. Elke dag alleen maar negatief nieuws over onze traditie.
    Terwijl de feitelijke oorzaken niet worden aangepakt.

  4. Deze 24 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  5. #3
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Hier ben ik t eigenlijk helemaal met Moontan eens ik word met gemak helemaal gefrustreerd als t over zulke berichten gaat. Spuugzat ben ik het gatverdamme en t liefst heb ik dat de mods die gore kloteberichten video’s of wat dan ook gewoon hier niet meer plaatst. Ik lees t niet meer...

  6. Deze 4 gebruikers waarderen elburgersc voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Goedemorgen Nederland - 13 december 2017 — 08:04
    ‘Vuurwerk is geen traditie meer’
    Politiecommissaris Ruud Verkuijlen wil dat burgemeesters onderzoek gaan doen naar de manier waarop we nu rond Oud & Nieuw om gaan met vuurwerk.
    Verkuijlen stoort zich aan het feit dat hulpverleners de laatste jaren steeds meer te maken krijgen met agressie tijdens de nieuwsjaarsnacht: zo worden brandweerlieden beschoten met vuurpijlen.
    “We hebben het over een traditie, maar het lijkt wel een oorlogsgebied”, aldus Verkuijlen. “Dat is geen traditie meer.”
    Volgens Verkuijlen nemen de incidenten niet erg toe, maar is de sfeer niet meer prettig om in te werken. Verkuijlen: “Wij maken ons zorgen over de veiligheid van onze mensen op straat.”
    Dilan Yesilgöz (VVD) is het volledig eens met Verkuijlen in de aanpak van het tuig. “De meerderheid kijkt gewoon uit naar Oud & Nieuw. Een grote groep ziet het gewoon als iets moois. Een kleine groep, het tuig, verpest het met vuurwerkbommen. Die moeten we keihard aanpakken.”

    bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen ylke voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    De meerderheid kijkt gewoon uit naar Oud & Nieuw. Een grote groep ziet het gewoon als iets moois. Een kleine groep, het tuig, verpest het met vuurwerkbommen. Die moeten we keihard aanpakken.
    Inderdaad, aanpakken die hap en laat de meerderheid van Nederland genieten van een leuke oud en nieuw viering. Voetbal wordt toch ook niet afgeschaft omdat er een kleine groep wekelijks loopt te rellen ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. Deze 6 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Jammer dat de uitzending zó gestuurd wordt. De commissaris heeft een heel redelijk verhaal, maar WNL gebruikt dit om vuurwerk negatief weg te zetten. Mevrouw ..? zegt als consument en liefhebber iets positiefs over vuurwerk en gelijk kijkt de presentatrice alweer naar de commissaris om haar van repliek te dienen. jammer jammer jammer

  12. Deze 2 gebruikers waarderen blouapie voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Frustrerend om te lezen en vooral triest om te zien hoe ook hier de media zaken dramatiseert door zaken aan te halen waar vuurwerk geen schuld aan heeft.

    Een kleine groep, het tuig, verpest het met vuurwerkbommen. Die moeten we keihard aanpakken.
    Doe dat dan ook! Praatjes vullen geen gaatjes. Kan toch niet zo zijn dat je als liefhebber benadeeld wordt door dit 'tuig'. Handhaven die zooi!

  14. Deze 2 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

  16. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Betere kop zou zijn: subjectief nieuws is de nieuwe traditie

  17. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Net als Moontan had ik last van een lichtelijke bloeddruk verhoging toen ik dit las.
    Heb het volgende op de WNL site als commentaar achter gelaten:

    Stelletje flapdrollen.

    Mensen aanpakken op hun gedrag lukt ze niet.

    Dan schieten we maar in de pavlov reactie...vuurwerk!vuurwerk!vuurwerk!
    Dus we verbieden vuurwerk, ook het illegale verbieden we gewoon nog een keer en dan hebben we geen last meer van hufters, geweld, alcholisme,drugs ,brandstichting enz met oud en nieuw.

    Want dat komt allemaal door vuurwerk !

    Erkennen we gewoon dat er een kleine groep bewust de oud en nieuw viering verziekt en dat daar het probleem ligt kunnen we ook aan een oplossing werken!!!

    Zolang men dat weigert te erkennen zal men het nooit oplossen en altijd maar terug blijven grijpen op het goedkope makkelijke leugentje dat het vuurwerk " toch zo verschrikkelijk verantwoordelijk is " voor het uit de hand lopen van de oud en nieuw viering en komt men iedere keer weg met hun eigen hopeloze falen! Lees " hogere leidingevenden en bestuurders!!!

  18. Deze 5 gebruikers waarderen sprinkhaan voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Kan je helemaal begrijpen moontan, ik voel de frustratie met je mee en walg er net zo van, ze zijn gewoon bezig met een hetse tegen onze hobby, het daadwerkelijke probleem aanpakken doen ze niet. Schijtzirk word je ervan.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  20. Deze 2 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  21. #12
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht
    Frustrerend om te lezen en vooral triest om te zien hoe ook hier de media zaken dramatiseert door zaken aan te halen waar vuurwerk geen schuld aan heeft.



    Doe dat dan ook! Praatjes vullen geen gaatjes. Kan toch niet zo zijn dat je als liefhebber benadeeld wordt door dit 'tuig'. Handhaven die zooi!
    We zullen zien tijdens het Kamerdebat over het rapport van de Onderzoeksraad voor veiligheid hoe de VVD en de andere coalitiepartijen zich gaan opstellen.

    In het I&O-rapport staan cijfers over de percentages kiezers per partij dat tegen een totaalverbod is. Zie figuur 3.13 in https://ioresearch.nl/Portals/0/I%26...202017_def.pdf

    Deze cijfers zijn in mijn ogen geloofwaardiger dan die van 1Vandaag. Hoe 1Vandaag werkt, weten we inmiddels allemaal (hoop ik).

  22. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  23. #13
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Deze man zal waarschijnlijk na zijn werk thuiskomen om vervolgens de duim van moeders in de kruin te voelen.

    Wederom word hier de plank volledig mis geslagen.
    Pak de gene aan de een hulpverlener inelkaar slaan, bestormen en auto's in de fik steken...maar nee, ze pakken of ze proberen te grijpen naar een veilig onderwerp, typisch de politie in nederland.

    Een moeder opweg naar huis word op het fietsenpad bekeurd omdat haar achterlicht defect is, ondertussen rijd er een dikke bak voorbij met wat patsertjes die spugen en schelden de politie uit en ze durven niet eens te reageren.

    Zo erg is het gesteld met het gezag.....

    Maar inderdaad, gewoon als een kip zonder kop en onderbouwing een verbod doorduwen omdat annie met haar hond of kat schrikt van ( Illigaal Vuurwerk).

    Dit komt ten goede van de illigale maarkt die gaat floreren...want alles wat niet mag word alleen maar leuker.

  24. Deze 2 gebruikers waarderen jakhal voor het bericht:


  25. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Reactie is helemaal begrijpelijk hoor Fred. Krijg het er ook van op de zenuwen van zulke berichten.
    Hoe moeilijk is het om eens een fatsoenlijk bericht te publiceren met feiten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  27. #15
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Je zou verwachten dat een (hoofd)commissaris van de politie toch wel zou weten hoe de vork in de steel zit?? Ook ik heb de neiging om de mediaberichten niet meer te volgen, maar dat lukt me niet. Grote frustraties omdat het me niet lukt om de juiste argumenten over te brengen op anderen. En het lukt klaarblijkelijk niemand.

    Ik zou bijna gaan twijfelen of het misschien aan ons ligt?! Zou ik er anders over hebben gedacht als ik geen groot liefhebber zou zijn geweest? Zou ik van mening veranderen als mijn broer als hulpverlener aangevallen wordt in een situatie waarbij vuurwerk om je heen afgaat? Zou ik het met Bonte & Co eens zijn als mijn dochter door een dronken buurman een pijl in haar oog krijgt, als ze net haar veiligheidsbrilletje schoonveegt? Vast wel.

    Maar als ik goed nadenk, zullen de alternatieven het er niet beter op maken. De redenaties van de tegenstanders zijn scheef. Als je als leek het filmpje bekijkt, zul je denken dat de beste man gelijk heeft. Geweld is ook onacceptabel. Die slachtoffers zijn er. De chaos bij de incidenten zijn niet fake. Maar de twist naar consumentenvuurwerk is foutief. Ondoordacht. En net zo onacceptabel in mijn ogen. Zware bommen zijn al verboden, en komen straks met (poolse) vrachtladingen ons land binnen. 90% van de vernielingen komen door brandstichting en illegaal vuurwerk. Maar vooral door de idioten die dit spul misbruiken. Aanpakken.

    Laten we eens kijken hoe de draagkracht in de samenleving zal zijn als we het eerlijke verhaal prime-time op televisie kunnen belichten. Laten we eens iemand ongestoord het woord geven met ONZE alternatieven. Ik zou gehakt maken van zo'n Bonte. Geef mij 10 minuten spreektijd, en hij loopt huilend weg met zijn vooraf bedachte onzin. Mannen (en sippie natuurlijk):

    HOE GAAN WE DIT FIXEN?

  28. Deze 9 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •