Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk is geen traditie meer.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    HOE GAAN WE DIT FIXEN?
    Niet door mediaberichten te negeren, je moet je hard blijven maken voor onze traditie. Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, je zou willen genieten van deze mooie maand maar dat lukt niet omdat vrijwel elke dag er wel (onterecht) negatief nieuws is te vinden. Wat zou het mooi zijn als we eens een debat zouden kunnen houden tussen ons liefhebbers en de 'haters'. Ben alleen bang dat dit er dan (te) fel aan toe zou gaan.

    Comment


      #17
      De beste man heeft het in het filmpje over agressie en geweld tegen hulpverleners tijdens de jaarwisseling, hij benoemt dus in feite al waar de oorzaak van een onrustige jaarwisseling door ontstaat.

      Hij zegt we hebben in de samenleving iets zitten dat we kennelijk accepteren dat als wij een feestje vieren er dus agressie en geweld gepleegd wordt tegen hulpverleners.

      Als je zwart-wit dit vraagstuk onder de loep neemt, kun je dus stellen dat vuurwerk de veroorzaker is van agressie en geweld tegen hulpverleners volgens deze man.

      In mijn optiek zouden ze beter een onderzoek kunnen doen, en niet alleen gericht op de jaarwisseling, maar het hele jaar door hoe komt het dat omstanders agressie en geweld tegen hulpverleners gebruiken. De oorzaak zit veel dieper dan het op vuurwerk af te schuiven, dit zit namelijk in die mensen die dit soort volstrekt idiote acties tegen hulpverleners richten. Het jammere is dat hun vuurwerk gebruiken als een middel om hun agressie en geweld tegen hulpverleners te richten.

      Comment


        #18
        En alle media gaan er in mee. Als ik hier linksboven op "what's new' druk (en dat doe ik nogal eens) dan staat er meer shit over negatieve nieuwsberichten, dan over mooie cakeboxen.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
          En alle media gaan er in mee. Als ik hier linksboven op "what's new' druk (en dat doe ik nogal eens) dan staat er meer shit over negatieve nieuwsberichten, dan over mooie cakeboxen.
          Welkom in december, het is zuur maar waar. Straks nog even twee weken in januari en daarna is het weer ruim 10 maanden stil. Dat wil niet zeggen dat ik de berichten negeer, want ook mijn maag draait om en word ik er misselijk van, maar ik kijk toch weer uit naar de 10 maanden : de vaste groep leden en weinig tot geen media berichten etc, oftewel gezelligheid
          Vuurwerk doet de duivels dansen

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
            Welkom in december, het is zuur maar waar. Straks nog even twee weken in januari en daarna is het weer ruim 10 maanden stil. Dat wil niet zeggen dat ik de berichten negeer, want ook mijn maag draait om en word ik er misselijk van, maar ik kijk toch weer uit naar de 10 maanden : de vaste groep leden en weinig tot geen media berichten etc, oftewel gezelligheid
            Goede kans dat het niet echt meer stil wordt, Torr. De anti-vuurwerklobby werkt samen met een communicatiebureau; daar weten ze best hoe je een vuur brandend kunt houden.

            Comment


              #21
              Wat deze meneer zegt is pure laster.
              Het klopt gewoon niet.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
                Goede kans dat het niet echt meer stil wordt, Torr. De anti-vuurwerklobby werkt samen met een communicatiebureau; daar weten ze best hoe je een vuur brandend kunt houden.
                I know, maar in de 10 maanden betrekkelijke rust, negeer ik dat maar gewoon. ( vul evt. een enquete oid in, maar laat er mijn plezier niet door vergallen.
                Mijn plezier is de laatste jaren toch al een beetje vergald, want als ik de laatste jaren mijn vuurwerk wat ik net uit de winkel heb gehaald en dit uit de auto laad, ik mijzelf betrap dat ik door het gezeik, gewoon voorzichtig ben en om mij heen kijk.
                Vuurwerk doet de duivels dansen

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
                  Je zou verwachten dat een (hoofd)commissaris van de politie toch wel zou weten hoe de vork in de steel zit?? Ook ik heb de neiging om de mediaberichten niet meer te volgen, maar dat lukt me niet. Grote frustraties omdat het me niet lukt om de juiste argumenten over te brengen op anderen. En het lukt klaarblijkelijk niemand.

                  Ik zou bijna gaan twijfelen of het misschien aan ons ligt?! Zou ik er anders over hebben gedacht als ik geen groot liefhebber zou zijn geweest? Zou ik van mening veranderen als mijn broer als hulpverlener aangevallen wordt in een situatie waarbij vuurwerk om je heen afgaat? Zou ik het met Bonte & Co eens zijn als mijn dochter door een dronken buurman een pijl in haar oog krijgt, als ze net haar veiligheidsbrilletje schoonveegt? Vast wel.

                  Maar als ik goed nadenk, zullen de alternatieven het er niet beter op maken. De redenaties van de tegenstanders zijn scheef. Als je als leek het filmpje bekijkt, zul je denken dat de beste man gelijk heeft. Geweld is ook onacceptabel. Die slachtoffers zijn er. De chaos bij de incidenten zijn niet fake. Maar de twist naar consumentenvuurwerk is foutief. Ondoordacht. En net zo onacceptabel in mijn ogen. Zware bommen zijn al verboden, en komen straks met (poolse) vrachtladingen ons land binnen. 90% van de vernielingen komen door brandstichting en illegaal vuurwerk. Maar vooral door de idioten die dit spul misbruiken. Aanpakken.

                  Laten we eens kijken hoe de draagkracht in de samenleving zal zijn als we het eerlijke verhaal prime-time op televisie kunnen belichten. Laten we eens iemand ongestoord het woord geven met ONZE alternatieven. Ik zou gehakt maken van zo'n Bonte. Geef mij 10 minuten spreektijd, en hij loopt huilend weg met zijn vooraf bedachte onzin. Mannen (en sippie natuurlijk):

                  HOE GAAN WE DIT FIXEN?
                  Ik zou zeggen: laten we eerst het Kamerdebat maar afwachten. En dan is het, volgens mij, aan de vuurwerkbranche. Dit is geen klus meer voor een aantal goedwillende vuurwerkliefhebbers. Er is aan de andere kant een monsterverbond actief, waar veel macht (politie, VNG) en geld (Achmea) samenkomen, dat ondersteund wordt door een communicatiebureau en een aantal media (o.a. RTL, AD, wellicht AVROTROS).

                  Vooralsnog is er niets verboden en hebben de grootste coalitiepartijen het OVV-rapport niet volledig omarmd. Verstandig, want miljoenen mensen in dit land vinden het afsteken van vuurwerk rond de jaarwisseling nog altijd leuk. Die mensen kunnen, als ze willen, begin volgend jaar allemaal gaan stemmen voor de gemeenteraad.

                  En in 2019 volgen provinciale verkiezingen, die 1 op 1 vertaald worden naar de Eerste Kamer. De coalitiepartijen zijn voor nieuwe wetten afhankelijk van die Eerste Kamer. Ze zullen dus wel uitkijken om massa's vuurwerkliefhebbers al te zeer voor het hoofd te stoten in de komende tijd. Volgens mij althans.
                  Laatst aangepast door Fegefeuer; 13 December 2017, 19:20.

                  Comment


                    #24
                    Wij als freaks moeten samen met de importeurs hier tegen in gaan. Trieste media.

                    Comment


                      #25
                      Eigenlijk bedoeld men hier de traditie 'Oud en nieuw vieren' i.p.v. vuurwerk afsteken. Want de agressie gebeurd tijdens deze viering, niet tijdens het afsteken van vuurwerk en staat daar volledig buiten. Immers, was vuurwerk de oorzaak dan had men hier wel het hele jaar last van. De achterlijke vandalen, rotjochies en vieze criminelen van de laagste soort doet dit soort dingen en dat heeft NIKS met vuurwerk te maken maar met de mentaliteit van deze misbaksels.

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                        Eigenlijk bedoeld men hier de traditie 'Oud en nieuw vieren' i.p.v. vuurwerk afsteken. Want de agressie gebeurd tijdens deze viering, niet tijdens het afsteken van vuurwerk en staat daar volledig buiten. Immers, was vuurwerk de oorzaak dan had men hier wel het hele jaar last van. De achterlijke vandalen, rotjochies en vieze criminelen van de laagste soort doet dit soort dingen en dat heeft NIKS met vuurwerk te maken maar met de mentaliteit van deze misbaksels.
                        Sluit ik me volledig bij aan.
                        December Will Be Magic Again!!

                        Comment


                          #27
                          De nieuwe traditie is helaas klagen over vuurwerk. Die traditie mag van mij zo snel mogelijk geschrapt worden!

                          Comment


                            #28
                            Dit zag ik voorbij komen:

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	32118B78-B57A-4532-ABF5-2D497CC49831.jpg
Vertoningen:1
Grootte:199,7 KB
ID:	1564225

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Babiloot Bekijk bericht
                              Dit zag ik voorbij komen:

                              [ATTACH=CONFIG]35440[/ATTACH]
                              Pfff. Welk blad/blaadje is dit?

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
                                Pfff. Welk blad/blaadje is dit?
                                Weet ik niet, maar denk dat dit verward wordt met vuurwerkvrije zone’s. Daarnaast apart dat een krant uit Duitsland dit al sneller weet dan de tweede kamer..

                                Edit: lees net op FB dat dit om de knalsensoren gaat.

                                Comment

                                Working...
                                X