Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Politie ontruimt woning in Almelo na vondst 'zeer zwaar vuurwerk'

    ALMELO - Agenten hebben dinsdagavond een minderjarige Almeloër op heterdaad betrapt terwijl hij illegaal vuurwerk op straat te koop aanbood. In zijn ouderlijke woning aan de Mennistenhoek werden even later tientallen kilogrammen ‘zeer zwaar explosief vuurwerk’ aangetroffen.

    De 39-jarige hoofdbewoonster van het huis is eveneens aangehouden. De politie kwam het tweetal op het spoor dankzij rechercheurs die op internet naar handel in illegaal vuurwerk speuren.

    Zelfgemaakt vuurwerk
    Vanwege de zwaarte van het vuurwerk besloot de politie de woning te ontruimen en deskundigen van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) erbij te halen. Ook omdat er sprake was van zelfgemaakt vuurwerk.

    "De explosieve kracht van het spul is gigantisch. Genoeg om een hele woning op te blazen. En dat midden in een woonwijk", aldus een woordvoerster van de politie. "Er was sprake van een levensgevaarlijke situatie." De EOD heeft de partij later op de avond aan de rand van Almelo dan ook direct tot ontploffing gebracht.

    Over de aangehouden jongen wil de politie alleen kwijt dat hij van ‘middelbareschoolleeftijd’ is. Hij bood het zwaar illegale en zelfgemaakt vuurwerk, compleet met filmpjes en foto’s, op Instagram en YouTube te koop aan. De politie ging dinsdagavond tot actie over toen hij het vuurwerk aan een koper wilde overhandigen.

    Vuurwerkopsporingsteam
    Het was het eerste succes voor het digitale vuurwerkopsporingsteam. Dat greep de politie direct aan om te melden dat ze inmiddels meer handelaren in het vizier hebben. Waar kan, hopen ze handelaren op heterdaad te betrappen. Lukt dat niet, dan volgen op zeker controles.

    "De handel in illegaal vuurwerk vindt steeds meer via social media plaats en is steeds meer versnipperd. Dat maakt het lastiger illegaal vuurwerk te onderscheppen", constateert projectleider Remco Aagtjes. "Maar je schrikt als je ziet wat er wordt aangeboden. Van Cobra 6-knallers tot nitraatbommen met de kracht van handgranaten."

    Hengelo
    Een paar weken geleden trof de politie Twente na een tip in een garagebox in een Hengelose woonwijk 2.000 kilogram illegaal vuurwerk aan. "Ook daar was sprake van een bijzonder gevaarlijke situatie.”





    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nou vuurwerk wat huizenblokken omlegt hoort van de straat ik de aanhouding van deze terrorist een goede zaak

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    mooizo, opzouten met die handel.

  4. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Inderdaad weg met deze meuk, dit zijn echt geen leuke knallen meer....

  6. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Inderdaad weg met deze meuk, dit zijn echt geen leuke knallen meer....
    Vroeger hield ik ook wel van knal, maar door dit spul is dat wel een beetje verpest. Nitraat kan ik nog mee leven, goede knal niet TE hard (al koop ik het zelf ook niet) Maar dit grote spul word bij ons in de straat gewoon door jochies van 10 jaar oud afgestoken, met vaders en moeders die er gewoon bijstaan.

    Hartstikke gevaarlijk, je schrikt jezelf de pleuris en dan nog niet over de klachten/verpesten van de vuurwerktraditie gesproken.

    Vorig jaar dat schrikken wel leuk opgelost, hou niet zo van NSB praktijken (zijn genoeg andere voor) dus heb ze een fluitje gegeven, dat als ze weer met zon knal aankomen je iig gewaarschuwd bent;) (kreeg fluitje toevallig bij een vw veiligheidspakket)

  8. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    deze bende zorgt voor de overlast, en indirect voor alle discussie's
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  10. #7
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Knallers van 2 tot 4/5 gram tolereer ik maar alles wat daar boven zit is gewoon onacceptabel. Dit spul verziekt zelfs de belgische vuurwerk traditie. Echter blijft media hetzelfde. Twintig jaar geleden werd een nirtraatje van 2gr ook dagelijks als een cobra 6 op het nieuws gelanceerd.

  11. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 oktober 2017
    Berichten
    23
    Thanks
    32
    23 waarderingen in 11 posts
    Ik heb heel veel vuurwerkfilmpjes gezien. En dan hoor je op de filmpjes zo nu en dan zo'n harde knal in de verte. Dan zijn er toch altijd positieve reacties. En het geeft ook echt die unieke oud en nieuw sound.. oh en 100+ gram knallers zijn er al sinds 1999 dat ik mij herinneren kan. Oh en Saluuts zijn ook vaak 100+gram knallers..

    Ik heb alleen niks over die negatieviteit/afkeer hier op het forum gemerkt tot 2012 ongeveer.. is echt iets van de laatste jaren hier.. Dat is pas jammer..

  12. Deze gebruiker waardeert Stijlfout voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid Killuminati's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2014
    Berichten
    310
    Thanks
    101
    243 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijlfout Bekijk bericht
    Ik heb heel veel vuurwerkfilmpjes gezien. En dan hoor je op de filmpjes zo nu en dan zo'n harde knal in de verte. Dan zijn er toch altijd positieve reacties. En het geeft ook echt die unieke oud en nieuw sound.. oh en 100+ gram knallers zijn er al sinds 1999 dat ik mij herinneren kan. Oh en Saluuts zijn ook vaak 100+gram knallers..

    Ik heb alleen niks over die negatieviteit/afkeer hier op het forum gemerkt tot 2012 ongeveer.. is echt iets van de laatste jaren hier.. Dat is pas jammer..
    Welke 100+gr knaller had je uit de jaren 90 dan? Naam?

  14. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 oktober 2017
    Berichten
    23
    Thanks
    32
    23 waarderingen in 11 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
    Welke 100+gr knaller had je uit de jaren 90 dan? Naam?
    Een salute bijvoorbeeld 3" 70gram 4" 150gr. De maradonna balls 100+gram gigant maroon 120gram.

    Punt is dat het er toen al was en er tot 2012 niks over hoorde.. nu die afkeer zo groot is zelfs aanstelliger dan eerst. Dat is zooo jammer. Oh daarnaat heeft vwc dit tot 2012//013 gewoon gefaciliteerd op het forum toen hoorde je er ook niks over.. sinds vwc die regels verandert heeft bots meer dan 90% schaart zich achter vwc..

    Jammer dat al die mensen voor 2012/2013 dat inzicht niet hadden.. ohja verstand en wijsheid komt met de jaren zullen ze nu wel gaan zeggen.. nee daar geloof ik niet in.. doei!

  15. Deze 4 gebruikers waarderen Stijlfout voor het bericht:


  16. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 oktober 2017
    Berichten
    23
    Thanks
    32
    23 waarderingen in 11 posts
    Ik had eigenlijk nog een reactie verwacht op mij dat de 'publieke opinie' nu sterk tegen vuurwerk is. Dan zou mijn reactie daarop zijn: die 'publieke opinie' wordt gestuurd door deze fake media berichten. En die 'publieke opinie' wordt door velen hier voor waar aangenomen.

    Alvast een toekomstvoorspellende reactie.

  17. #12
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijlfout Bekijk bericht
    Ik heb heel veel vuurwerkfilmpjes gezien. En dan hoor je op de filmpjes zo nu en dan zo'n harde knal in de verte. Dan zijn er toch altijd positieve reacties. En het geeft ook echt die unieke oud en nieuw sound.. oh en 100+ gram knallers zijn er al sinds 1999 dat ik mij herinneren kan. Oh en Saluuts zijn ook vaak 100+gram knallers..

    Ik heb alleen niks over die negatieviteit/afkeer hier op het forum gemerkt tot 2012 ongeveer.. is echt iets van de laatste jaren hier.. Dat is pas jammer..
    Stijlfout. Geregistreerd 20 oktober 2017. Al die tijd als gast meegelezen?

  18. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Stijlfout. Geregistreerd 20 oktober 2017. Al die tijd als gast meegelezen?
    geen aandacht geven is mijn advies

  20. Deze 2 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  21. #14
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Stijlfout. Geregistreerd 20 oktober 2017. Al die tijd als gast meegelezen?
    Sorry hoor maar deze reactie nergens op. Wat maakt het uit dat hij pas net is aangemeld?
    Ben blij dat iemand zijn mening durft te geven ipv degene meteen de mond te snoeren.

  22. Deze 3 gebruikers waarderen Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  23. #15
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    hij bood het zwaar illegale en zelfgemaakt vuurwerk, compleet met filmpjes en foto’s, op Instagram en YouTube te koop aan.


    De explosieve kracht van het spul is gigantisch. Genoeg om een hele woning op te blazen.
    Dit soort shit zeiden ze vroeger ook over JCWT's, make up your mind pffff
    Al hadden ze gewoon vroeger knallers van formaat JCWT met fp ingevoerd in NL hadden we nu waarschijnlijk veel minder gezeik gehad met die groundsalutes overal.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •