Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Lezersdilemma: Moet ik vrienden inlichten over het illegale vuurwerk van hun zoon?

    HET DILEMMA: VRIENDEN INLICHTEN OVER HET ILLEGALE VUURWERK VAN HUN ZOON

    Mijn zoon van 12 is gek op vuurwerk. De zoon van vrienden van ons ook. We vieren elk jaar Oud en Nieuw samen en ze zijn nu al bezig met het kopen van vuurwerk. Laatst zag ik een appje van de zoon van onze vrienden aan mijn zoon. Blij vertelt hij dat hij een zwaar, gevaarlijk en illegaal stuk vuurwerk heeft kunnen regelen. Mijn zoon weet niet dat ik zijn berichten lees. Meestal gaat het nergens over en lees ik ze niet echt, maar deze keer viel mijn oog erop. Ik vind het niet fijn om te klikken bij de ouders van zijn vriend, onze vrienden. Wat zou u doen?

    VERHINDEREN
    Dat illegale vuurwerk is levensgevaarlijk. De vraag die u stelt, moet u eigenlijk omkeren. Als er iets misgaat had u het kunnen verhinderen. Zet u er overheen dat u op zijn telefoon heeft gekeken, en grijp in. Trouwens, zo erg is het niet om als ouder nog een oogje te houden op het social-mediagebruik van hun kinderen.

    Jan Bron Dik (68), Den Haag

    BLINDENSCHOOL
    Stel: u wacht tot er een vreselijk ongeval gebeurt en uw zoon en de zoon van uw vrienden kunnen voortaan samen naar de blindenschool? Dan kunnen ze elkaar de hand schudden, als ze die tenminste nog hebben. Natuurlijk wilt u dit niet meemaken en natuurlijk gaat u dit bespreken met de jongens. Google een paar medische plaatjes en het gesprek kan bijna zonder woorden. Pubers vragen om grenzen, die worden bepaald door volwassenen. Het appen van zulke berichten is de vraag. U geeft het antwoord.

    Vincent Leferink (58), Zevenaar, traumachirurg met dienst op 1 januari aanstaande.

    NIET KLIKKEN
    Ten eerste: lees alsjeblieft niet de berichtjes van je zoon, gun hem ook wat privacy. Je zegt dat jullie samen Oud en Nieuw vieren, dan lijkt het me prima te doen om in de gaten te houden of de zoon van je vrienden illegaal vuurwerk heeft meegenomen. Ga vooral niet klikken, dat leidt tot verlies van vertrouwen van je zoon.

    Nina van Apeldoorn (20), Amersfoort

    GEVAAR ALTIJD MELDEN
    Toen mijn kinderen en die van mijn vriendinnen dingen buiten ons blikveld gingen doen, hebben we dit afgesproken: als je ziet of te weten komt dat het kind van een van ons iets doet wat gevaarlijk is (voor hem/haarzelf of een ander), meld je het. Anders niet. Dit heeft voor ons (vier vriendinnen, 13 kinderen) goed gewerkt. Dus melden.

    Ingrid Vetkamp (54), Doesburg

    VERVELEND
    In 2018 vraagt mevrouw opnieuw advies in deze bijlage: Mijn 12-jarige zoon mist zijn rechterhand en zijn vriendje is aan beide ogen blind geworden na het afsteken van illegaal vuurwerk. Omdat ik stiekem een appje had gelezen, wist ik dat ze dit vuurwerk hadden. Om hun privacy te respecteren, heb ik niets gezegd. Mijn omgeving verwijt mij nu wat hen is overkomen. Natuurlijk is het vervelend wat er is gebeurd, maar de privacy van mijn zoon schenden zou toch veel erger zijn?

    Henk van Dorst (59), Utrecht

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Je zoon van 12 dreigt met vriendjes met illegaal vuurwerk aan de gang te gaan, moet je de ouders van het vriendje inlichten?

    Wat voor moeder ben je als je dat niet doet?

  3. #3
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ja, vrij domme vraag inderdaad. Goed antwoord ook:

    Dat illegale vuurwerk is levensgevaarlijk. De vraag die u stelt, moet u eigenlijk omkeren. Als er iets misgaat had u het kunnen verhinderen. Zet u er overheen dat u op zijn telefoon heeft gekeken, en grijp in. Trouwens, zo erg is het niet om als ouder nog een oogje te houden op het social-mediagebruik van hun kinderen.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    12 jaar.. ze worden steeds jonger

  5. #5
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    inlichten en je zoon goed voorlichten....was bij mij trouwens niet gebeurd denk ik....

    Alles valt of staat met goede voorlichtingen en mijn (toekomstige) kinderen krijgen dat zeker....

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •