Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 100
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2005
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin
    Ik heb 512 mb stick werkt relexad nooit de probs dat hij vol zit en voor filmen gebruik mijn <a style='text-decoration: none; border-bottom: 3px double;' href="http://www.serverlogic3.com/lm/rtl3.asp?si=24&k=sony%20dv" onmouseover="window.status='sony dv'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">sony dv</a> cam
    Ik had er ook zo 1 alleen jammer dat die van mij gepikt is

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Berichten
    39
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Wie weet hoe je bij een Sony S40 Cybershot de ISO-waarde enz kan aanpassen?
    ik snap er nix van.

    +de dingen die ik nogmeer moet instellen om goede vuurwerk fotos te krijgen.

    Moet ik me cam dan instellen op die maan? voor in het donker?

    Want ik ga morge naar een show in Rhoon.

    Laatst gewijzigd door Pyromen; 9 december 2005 om 11:24

  3. #18
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromen
    Wie weet hoe je bij een Sony S40 Cybershot de ISO-waarde enz kan aanpassen?
    ik snap er nix van.

    +de dingen die ik nogmeer moet instellen om goede vuurwerk fotos te krijgen.


    Want ik ga morge naar een show in Rhoon.

    Het is toch een demo-show? Dan kan je beter gewoon zonder camera gaan trouwens, want consumenten-vuurwerk is te snel voor mooie foto's, heb je te snel overbelichting en dergelijke. Je kan het natuurlijk altijd proberen.

    Is een Cybershot wel helemaal in te stellen met sluitertijd en dergelijke? Kijk ff in je handleiding.
    Op FPM zou ook weleens info kunnen staan over de Cybershot, de Pyromaniac heeft er geloof ik ook een.


  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Berichten
    39
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak
    Het is toch een demo-show? Dan kan je beter gewoon zonder camera gaan trouwens, want consumenten-vuurwerk is te snel voor mooie foto's, heb je te snel overbelichting en dergelijke. Je kan het natuurlijk altijd proberen.

    Is een Cybershot wel helemaal in te stellen met sluitertijd en dergelijke? Kijk ff in je handleiding.
    Op FPM zou ook weleens info kunnen staan over de Cybershot, de Pyromaniac heeft er geloof ik ook een.

    Oke bedankt!

    Het is idd een DEMO-show

    Maar jupilerfreak filmt het al dus dan is het niet verstandig dat ik ook ga filmen, ten 1e hij heeft een betere FILMcamera en ten 2e het is een beetje dubbel op

    ik neem hem wel gewoon mee en ik zie wel wat het woord.

    Laatst gewijzigd door Pyromen; 9 december 2005 om 11:35

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hier ff wat info over ISO-waarde en sluitertijd:

    ISO-waarde:

    1. Klik op Menu
    2. Selecteer Program en druk op je rechterknopje
    3. Blader ff naar rechts en je ziet ISO staan ;)

    Sluitertijd: (ik weet niet of dit de goeie is, want als ik ermee een foto maak, krijg ik als ik de foto bekijk een collage te zien van tig foto's )

    1. Klik wederom op Menu
    2. Dan weer Program en pijltje naar rechts
    3. Zoek ff naar Mode en klik dan Multi Burst aan
    4. Dan ga je weer terug naar Program en ga je naar het submenu'tje daarnaast en tada!
    We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Om even een nieuw leven in dit topic te blazen voor massa-opslag voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je maar een kleine geheugenkaart hebt is de photobank aan te raden.
    De meeste merken photobanks gaan al vanaf 40Gb, de transmissie-snelheid van kaart naar photobank is verschillend bij welk merk en type je hem neemt.
    Maar je hebt geen enig draad of kabeltjes nodig of weet ik het allemaal, gewoon geheugenkaart uit de camera halen, in de photobank drukken en copy-knop indrukken, en de gehele opslag op de geheugenkaart wordt getransporteerd naar de photobank.
    En je kan de opslag weer wissen op je geheugenkaart en nieuwe pics maken.



    Maargoed als je fotocamera CF-kaarten pakt dan kan je al kaarten krijgen tot 16Gb.
    Maar wel te duur want zo'n kaart kost toch al gauw over de 200 euro en dan voldoet een photobank beter voor een prijs onder de 200 euro.

    Photobanks en grote opslag geheugenkaarten tot 16GB zijn o.a te koop bij;

    www.kamera-express.nl
    www.digitalstreet.nl

  7. #22
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    De laatste tijd hou ik me bezig met 'gewoon' fotografie, niet speciaal vuurwerk maar gewoon algemeen foto's maken.

    Nu ben ik lid van flickr waarop je je foto's kan uploaden en delen met andere 'fotograven/liefhebbers'.
    Er zijn ook groepen (groups) waar je, je kan aanmelden.
    Aangezien er erg veel jappanners en chinesen op zitten is er ook animo voor vuurwerk foto's en ben ik op zoek gegaan naar een vuurwerkgroep.. deze heb ik gevonden.
    Op het forumpje erbij vind je (in het engels) topics over de technieken enz.

    Links:
    Group Pool (foto's die leden van de groep aan het album van de groep kunnen toevoegen)
    Discussion (klein forum)

  8. #23
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts

    Instellingen, wat doen ze eigenlijk?

    In dit topic wil ik een aantal punten bespreken die je op veel (spiegelreflex) camera's handmatig kunt instellen. Het gaat dan sowieso om de volgende dingen.

    • diafragma
    • ISO waarden
    • sluitertijd


    Let op: de uitleg die ik maak baseer ik op standaard instellingen. Ik bedoel dat als ik bijvoorbeeld de ISO waarden uitleg ik er van uit ga dat je sluitertijd en diafragma op automatisch staan!


    Diafragma

    In de optica is een diafragma een (meestal ronde of veelhoekige) opening in de lichtbaan van een lens of objectief die een bepaalde hoeveelheid licht door kan laten of tegenhouden. Het midden van het diafragma valt samen met de optische as van de binnenvallende lichtbundel in het instrument of objectief. Wikipedia
    Hoe groter je diafragma, hoe kleiner je getal. Hoe kleiner je diafragma hoe groter je getal.
    Je kunt met een groter diafragma makkelijker scherpte-diepte creëren. Ik heb zojuist eventjes een voorbeeldje gemaakt met onze tuinset buiten.


    Klein diafragma, in dit geval het kleinste wat ik kon, was f32.


    En een groot diafragma, bij deze foto was dat f4.5

    Naast dit scherpte-diepte kenmerk is het zo dat wanneer je een klein diafragma gebruik er weinig licht in valt, logisch omdat de opening kleiner is. Hierdoor wordt al snel je sluitertijd langer, om het gewenste en voldoende belichte resultaat te behalen, je krijgt dan wel sneller beweging in de foto. Hoe groter de opening van je diafragma, hoe meer licht er in valt, hoe korter je sluitertijd kan waardoor er weer minder snel beweging in je foto is.


    ISO waarden
    De ISO is iets dat je op vrijwel elke fotocamera zowel compact als spiegelreflex handmatig kunt instellen. De belichting en ruis is afhankelijk van je ISO instellingen. De ISO waarde kun je (verschillend per camera) instellen van rond de 100 tot wel 3200!

    -Hoe hoger je ISO, hoe minder licht je nodig hebt voor een goede belichte foto, maar hoe meer ruis je hebt.
    -Hoe lager je ISO, hoe meer licht je nodig hebt voor een goede belichte foto, maar hoe minder ruis je hebt.


    Wanneer het al wat donkerder is buiten en je gebruikt een lage ISO heb je kans dat je sluitertijd langer wordt, om de foto mooi belicht te krijgen. Dit kan, wanneer je een statief gebruikt. Doe je dit niet, dan krijg je sneller beweging in je foto's. Dat lelijk kan zijn of juist niet maar dat hangt helemaal af van je bedoelingen. Je kunt natuurlijk ook opzettelijk een beweging creëren in je foto, zoals van rijdende auto's of bewegend vuurwerk.
    Ik heb tijdens de schemering in mijn kamer foto's gemaakt van mijn statief. De eerste foto is met een ISO van 3200, de tweede met een ISO van 200.


    ISO 3200


    ISO 200

    Zoals je kunt zien is de foto met de laagste ISO waarde helemaal ruisloos, gewoon scherp, alleen met een flinke beweging, dit komt door de langere sluitertijd die gebruikt is om een goed belichte foto te krijgen. De foto met de hoogste ISO waarde (de eerste foto) heeft een heleboel ruis, bij het verkleinen valt dit nauwelijks op, maar zoals je ziet in het stukje van de originele grootte zie je een flinke ruis, bij het printen of afdrukken van je foto's kan dit zeer storend zijn!

    Om even een idee te geven van opzettelijke beweging in je foto post ik hier een foto van mij waar ik opzettelijk gekozen heb voor een lage ISO waardoor er meer beweging in de foto kwam:


    Binnenkort meer! Indien je tips op en of aanmerkingen hebt hoor ik ze graag. Ik kan me natuurlijk vergissen in bepaalde dingen en het zou jammer zijn als de uitleg niet klopt.
    Laatst gewijzigd door Jeko; 15 juli 2009 om 22:49

  9. #24
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Leuk Jeroen dat je hier de wat meer geadvanceerdere aspecten wilt gaan uitleggen over fotografie! dit komt ook zeker van pas bij mensen die nog niet zo ervaren zijn. en wat meer willen weten over fotografie.

    Ook voor vuurwerkfotografie. Enw at leuke fotos van een setup komt dit zeker van pas!

    Leuk dat je dat hier met ons wilt delen. En de nodige uitleg wil geven! Wij willen hier natuurlijk graag, veel en veel meer over weten. Info is altijd welkom! En zijn we altijd blij mee!

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #25
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Goede uitleg Jeko Ik ben benieuwd naar de andere info die je hier nog gaat plaatsen.

    Misschien handig voor mensen die vuurwerk willen fotograferen:

    http://digital-photography-school.co...aph-fireworks/
    Hier word stap voor stap uitgelegd hoe je vuurwerk het beste kunt fotograferen.

    Hier een klein stukje tekst wat ik ook op een website vond.

    In het kort komt het er op neer dat je sluitertijd bij vuurwerkfoto's niet zo van belang is. Gebruik dus de 'bulb' stand van je camera of neem de maximale tijd die beschikbaar is. Een statief is hierbij natuurlijk wel noodzakelijk. De ISO mag op zijn laagste stand blijven staan en het diafragma kun je een eind dichtdraaien naar bijvoorbeeld f/11. Scherpstellen is het makkelijkst wanneer je dit handmatig doet. Doorgaans is 'oneindig' een bruikbare stand.
    Groeten,
    Pyro-rola

  11. #26
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Dankje Roeland

    Alleen ik vind dat stukje over sluitertijd niet helemaal goed verteld (ja ik moet weer wat te zeiken hebben ). Het is wel degelijk van belang, alleen het is belangrijk dat je het handmatig beheerst, dan kun je zelf bepalen hoelang je de sluiter open zet en wat er er op je foto komt

  12. #27
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeKo Bekijk bericht
    Dankje Roeland

    Alleen ik vind dat stukje over sluitertijd niet helemaal goed verteld (ja ik moet weer wat te zeiken hebben ). Het is wel degelijk van belang, alleen het is belangrijk dat je het handmatig beheerst, dan kun je zelf bepalen hoelang je de sluiter open zet en wat er er op je foto komt
    Heb je ook gelijk in, het ligt helemaal aan jezelf en wat je op je foto wilt hebben.
    Zelf gebruik ik ook de ''BULB'' stand en zit ik bij consumenten vuurwerk meestal van 2 seconden tot ong. 4 seconden.

    Proffesioneel vuurwerk heb ik nog nooit gefotografeerd maar daar moet je denk ik een iets langere sluitertijd voor hebben.

    Groeten,
    Pyro-rola

  13. #28
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Ja bij vuurwerkshows is het een kwestie van uitproberen wat mooi is. Als je wil kun je de hele show op 1 foto zetten, maar dan wordt het een (overbelicht) zooitje vrees ik Maar je kunt dus zelf bepalen hoe vol jouw beeld wordt dan, en dat is wel leuk!

  14. #29
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    wij hebben wel eens een hele show ( een bommetje, gaap, bommetje, gaaaaaaap.... aah nog een bommetje!!) op slechts een paar fotos gezet.. met sluiter tijden van meer dan 1 minuut

    De omgeving was op die fotos zowat beter te zien door de (over?) belichting dan de "show" zelf hahahahaa
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  15. #30
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Dat kan inderdaad kloppen Jack, dat lijkt me trouwens zeer saai zo'n show, althans als je er staat om leuke foto's te maken is dat wel lastig

    Zo, ik heb nu ook uitleg over de ISO toegevoegd Oja ik wil mensen nog even op het volgende wijzen.
    Let op: de uitleg die ik maak baseer ik op standaard instellingen. Ik bedoel dat als ik bijvoorbeeld de ISO waarden uitleg ik er van uit ga dat je sluitertijd en diafragma op automatisch staan!

    Binnenkort probeer ik nog de sluitertijd uit te leggen, dit is volgens mij iets lastiger, ook met voorbeelden ect. Ik ga in elk geval mijn best doen

Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. "consumenten vuurwerk verbetert"
    By Kruitje in forum Media archief 2005
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 29 december 2006, 14:46
  2. Opslag vuurwerk bij politie
    By Mattenfreak in forum Media archief 2006
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 augustus 2006, 23:57
  3. Vuurwerk kan autobom van honderd kilo zijn
    By Mattenfreak in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 december 2005, 13:12
  4. Politie treed op tegen illegaal vuurwerk en vuurwerkoverlast
    By Mattenfreak in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 december 2005, 12:54
  5. Huisvader krijgt werkstraf voor grote partij illegaal vuurwerk
    By Mattenfreak in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 augustus 2005, 23:36

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •