Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boa's en politie balen van 'licht' vuurwerk van de Aldi

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Boa's en politie balen van 'licht' vuurwerk van de Aldi

    Boa's en politie balen van 'licht' vuurwerk van de Aldi: 'Jongeren lachen je bij controles soms gewoon uit'
    SCHIJNDEL - Bijzonder Opsporingsambtenaren (boa's) zijn niet blij met het vuurwerk dat nu al door onder meer Aldi en Lidl verkocht wordt. De boa's worden soms gewoon uitgelachen als ze hierop controleren, terwijl het om vuurwerk gaat dat gewoon het hele jaar mag worden afgestoken.

    Het gaat bij deze supermarkten om categorie 1-vuurwerk, dat sinds 2012 het hele jaar door afgestoken mag worden. Probleem is, zo stelt jeugdboa Arnoud Jacobs van de gemeente Meierijstad, dat je van een afstandje vaak niet kunt zien om wat voor soort vuurwerk het gaat. Jacobs: ,,De politie heeft hier net als wij ook last van. Dan ga je op zo'n groepje jongeren af en dan lachen ze je soms gewoon uit. Dit mag hoor, zeggen ze dan. En dat blijkt dus vaak te kloppen. Als ze boven de twaalf zijn, tenminste. Maar dat maakt het voor ons dus wel heel lastig. En je moet je afvragen of je dit moet willen, vind ik.''

    Aldi adverteert met het categorie 1-vuurwerk.
    AldiMeer klachten
    Boa's zijn niet de enige die last hebben van het vuurwerk. De PvdA in Den Bosch heeft schriftelijke vragen gesteld aan het Bossche college. De partij stelt dat meerdere inwoners hebben geklaagd over het vuurwerk, dat steeds meer lijkt op gewoon vuurwerk en vraagt of de gemeente kan onderzoeken of hiertegen opgetreden kan worden.

    Lijsttrekker Pieter Paul Slikker: ,,In Rosmalen, rondom de winkelpassage Molenhoek, wordt er al stevig vuurwerk afgestoken dat wellicht officieel onder de categorie F1 kan vallen maar qua geluid daar weinig mee van doen heeft." De partij verwijst naar een YouTube-filmpje waar het vuurwerk wordt afgestoken. adverteert met het categorie 1-vuurwerk. © Advertentie Aldi
    ,,Het probleem is dat dat F1-vuurwerk, zoals het ook genoemd wordt, steeds meer lijkt op vuurwerk dat alleen met Oud en Nieuw afgestoken mag worden'', vervolgt Jacobs. ,,Je hebt bijvoorbeeld vuurpijlen, fonteinen, voetzoekers en knetterballen. En nu wordt het dus ook nog eens massaal verkocht. Fabrikanten zijn er echt op ingedoken."

    'Niet altijd op de hoogte'
    Verkopers van het categorie 1 vuurwerk stellen op de site categorie1vuurwerkwet.nl: 'De wet is al sinds 2012 aangepast maar politie is niet altijd van deze regels op de hoogte en het wil dus wel is voorkomen dat de politie je een bekeuring zal geven. Probeer dan altijd eerst rustig in gesprek te gaan en de agenten uit te leggen dat de wet voor categorie 1 vuurwerk recent is gewijzigd. Laat ze desnoods deze website zien en waarschijnlijk zullen ze de bekeuring dan al niet meer uitschrijven.'

    Bron: https://www.bd.nl
    https://youtu.be/SxxMgCgu2do

    #2
    Categorie 1 vuurpijlen? BOA Jacobs is niet helemaal bekend met het assortiment lijkt het?
    Volgens mij mag je nog steeds geen overlast veroorzaken en is dat (helaas) een rekbaar begrip voor de BOA's toch? Ze mogen het alleen niet afpakken.

    Comment


      #3
      Man man man..
      Knaap!

      Comment


        #4
        ,,In Rosmalen, rondom de winkelpassage Molenhoek, wordt er al stevig vuurwerk afgestoken dat wellicht officieel onder de categorie F1 kan vallen maar qua geluid daar weinig mee van doen heeft."

        Onbegrijpelijke lulkoek.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Paul_* Bekijk bericht
          Man man man..
          Precies de reactie die ik ook had en het daarom maar hier even deel. Blijkbaar gaan alle verboden niet ver genoeg en zouden ze het liefst cat 1 ook verbieden...
          https://youtu.be/SxxMgCgu2do

          Comment


            #6
            wat een gelul weer. als het nederlands elftal ergens in de wereld mee doet aan een of ander toernooi en men wint. mag iedereen de straat op met luchthoorns en toeters. maar wat cat 1 vuurwerk in de handen van de jeugd is uit den boze. waar gaat dat heen met ons land.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Zaliotuur Bekijk bericht
              Categorie 1 vuurpijlen? BOA Jacobs is niet helemaal bekend met het assortiment lijkt het?
              Volgens mij mag je nog steeds geen overlast veroorzaken en is dat (helaas) een rekbaar begrip voor de BOA's toch? Ze mogen het alleen niet afpakken.
              Ze zullen de luchthuilers wel bedoelen...die hebben een stokje en alles met een stokje is een vuurpijl...zucht

              Comment


                #8
                vuurpijlen, nee joh dikke lawinepijlen

                Comment


                  #9
                  zeiken, zeuren en klagen is de norm tegenwoordig

                  Comment


                    #10
                    Vanmiddag een boete gehad omdat ik een scheet gelaten heb. Man man man, loopt nu wel een beetje uit de klauwen met al dat geklaag.
                    http://www.youtube.com/c/ReVerser

                    Comment


                      #11
                      tis toch ook om uit te lachen voor een cracklingball de politie bellen.
                      en dan komen ze nog ook vaak met meerdere autos.
                      als je aangiften wilt doen moet je dagen wachten want druk vervolgens hoor je nooit meer wat.
                      als er vervolgens 1 het niet eens is met trump en ruiten van een restaurant eruit gooit staan we eerst toe te kijken voor we ingrijpen.
                      maar een klein jochie met crackling balls wordt uitgebreid ondervraagt en zelfs politieke vragen over gesteld.
                      want ja uhm lastig hinder.

                      zelfde bij mij voor de deur speelplein veel kleine kinderen schreeuwen schommelen enzo.
                      je weet het als je er gaat wonen.
                      toch komt altijd de buurman van opdonderen hier elke week politie etc om jonge kinderen toe te spreken.
                      nee dit land zinkt echt diep.
                      wat een azijn zeikerds.

                      Comment


                        #12
                        Nederland is een kleine zeik zeurpiet jank land geworden, iedereen loopt te zeuren, zeiken en te klagen op anderen. Ik wordt er helemaal gek van.... wat een kleinzielig landje is dit geworden.

                        Comment


                          #13
                          Die binnenkort verboden vuurpijlen mogen zomaar het hele jaar worden afgestoken. En dat geluidsniveau, dat doet niet onder voor professioneel vuurwerk. Maar goed dat deze rellende jongeren door de overheid worden geschaduwd..
                          Jeder Schuss ein Genuss

                          Comment


                            #14
                            Het is moeilijk voor mij om fatsoenlijk te blijven op mijn dus doe ik het zo,IK BEN HET EENS MET ALLES HIERBOVEN pffff

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
                              ,,In Rosmalen, rondom de winkelpassage Molenhoek, wordt er al stevig vuurwerk afgestoken dat wellicht officieel onder de categorie F1 kan vallen maar qua geluid daar weinig mee van doen heeft."

                              Onbegrijpelijke lulkoek.
                              Subjectief vooral terwijl de wetgeving objectief grenzen aan het geluid stelt.

                              Comment

                              Working...
                              X