Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 86
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Berichten
    2.036
    Thanks
    251
    756 waarderingen in 451 posts
    Ik had heel lang een oud vrouwtje op de hoek wonen. Zodra ik begon met afsteken gingen de gordijnen open en zat ze lekker te kijken en vrolijk te zwaaien. Bijna standaard op nieuwjaarsdag kwam ze even naar buiten als wij aan het vegen waren. Ze bedankte me altijd vriendelijk voor het mooie vuurwerk. De laatste keer zelfs nog €20 gehad...heb het vriendelijk aangenomen. Hoe anders zijn de mensen op de andere hoek, die komen na elke cake zeuren of het niet eens is afgelopen en dat ze anders de politie bellen...zucht.

  2. Deze 14 gebruikers waarderen Rocketfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #17
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Elk jaar hetzelfde riedeltje. Als ik om 18:00 begin is men geirriteerd, om 20:00 is het al beter en als men om 22:00 eenmaal gedronken heeft is het mooi. Om 0:00 staat iedereen te kijken. ''Goh wat zonde, wat veel geld'' hoor ik standaard. Maar om 02:00 is iedereen tevreden en hebben ze weer zitten genieten. Dan krijg ik van de buurman een biertje in de hand gedrukt en dan is het gezellig.

    Als ik alles opveeg op 1 januari rijdt men langs, geamuseerd. Zij hebben genoten. Ik heb betaald en opgeruimd. Maar zolang dit systeem er is ben ik tevreden. Want dit werkt. Het is geven en nemen. Ik had me geen betere vuurwerkburen kunnen wensen.
    Vuurwerk is een passie!

  4. Deze 5 gebruikers waarderen MGMT voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    Vooral dat “ ik heb betaald en opgeruimd “ is heel herkenbaar

  6. Deze 2 gebruikers waarderen Kees voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Vorig jaar hadden de buren al opgeruimd voor ik wat kon doen. Geen probleem, het had ze niks gekosten zeiden ze

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Matii voor het bericht:


  9. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Ik vier oud en nieuw altijd thuis. Toen ik hier 25 jaar geleden kwam wonen werd er redelijk veel vuurwerk in de straat af gestoken. Maar toen de buurt er achter kwam dat ik het meeste en grootste vuurwerk afstak werd dat steeds minder.

    Op dit moment ben ik de enige nog die vuurwerk afsteek, de hele buurt geniet mee, wat ik ook geen probleem vind.

    Helaas is er 1 azijnzeiker in de straat komen wonen. Die heeft er zelfs voor gezorgd dat ik, toen ik ook nog professioneel vuurwerk afstak, ik op oudjaarsdag een inval van de politie kreeg en al mijn vuurwerk kwijt was. Grootste gedeelte van de dag vast gezeten maar gelukkig wel op tijd weer vrij om nieuw vuurwerk te regelen. Maar ik laat mij hierdoor niet kennen en blijf zolang het mag vuurwerk afsteken.

  10. Deze 4 gebruikers waarderen happy4ever1968 voor het bericht:


  11. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Berichten
    94
    Thanks
    20
    20 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Ik vier oud en nieuw altijd thuis. Toen ik hier 25 jaar geleden kwam wonen werd er redelijk veel vuurwerk in de straat af gestoken. Maar toen de buurt er achter kwam dat ik het meeste en grootste vuurwerk afstak werd dat steeds minder.

    Op dit moment ben ik de enige nog die vuurwerk afsteek, de hele buurt geniet mee, wat ik ook geen probleem vind.

    Helaas is er 1 azijnzeiker in de straat komen wonen. Die heeft er zelfs voor gezorgd dat ik, toen ik ook nog professioneel vuurwerk afstak, ik op oudjaarsdag een inval van de politie kreeg en al mijn vuurwerk kwijt was. Grootste gedeelte van de dag vast gezeten maar gelukkig wel op tijd weer vrij om nieuw vuurwerk te regelen. Maar ik laat mij hierdoor niet kennen en blijf zolang het mag vuurwerk afsteken.
    Hoe was de begrafenis van de azijnzeiker?

  12. Deze 3 gebruikers waarderen karma voor het bericht:


  13. #22
    VWC-Lid Jspoel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2016
    Berichten
    447
    Thanks
    458
    368 waarderingen in 95 posts
    heerlijke verhalen om te lezen!

    Bij mij in de straat ben ik ook nog maar de enige die vuurwerk afsteekt. Van straten achter mijn straat komen mensen de hele avond door aanlopen om even mee te kijken, de mensen uit de buurt staan ook gezellig met zn allen op straat met n vuurkorf, oliebollen en bier/gluhwein. de buurjongetjes komen de dagen voor oud en nieuw ook altijd even spieken wat er dit jaar weer allemaal de lucht in gaat. tijdens het afsteken op de 31e in de avond komen verschillende mensen altijd melden hoe prachtig ze het vinden, van de een kreeg ik een krat bier, de ander kwam langs met jagermeister. Ook al een aantal mensen gehad die zeiden ''we hebben het vuurwerk maar in de kast laten liggen, dat mooie siervuurwerk van jou komen we toch niet bovenuit''. er woont hier ook n man in de straat die elk jaar wel even komt klagen. bij mij gaat het mn ene oor in en mn andere oor weer uit. opmerkingen zoals kun je niet lekker in een weiland gaan staan met dat geknal, ik wil rust.. terwijl we al op een parkeerplaats verderop in de buurt staan.. lekker laten gaan zulke azijnpissers. aan het eind van de avond rond 02:00 wanneer we uit geknald zijn, volgt er altijd een applaus van de buurt. heerlijk gevoel geeft dat toch de dagen na oud en nieuw heb ik verschillende mensen aan de deur gehad die kwamen zeggen dat ze zo hadden genoten. heerlijk!

  14. Deze 4 gebruikers waarderen Jspoel voor het bericht:


  15. #23
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.083
    Thanks
    2.647
    2.948 waarderingen in 890 posts
    Prachtige verhalen allemaal, ik zal dan ook maar mijn bijdrage leveren aan dit nu al heerlijke topic!

    Er wordt in de straat zelf weinig afgestoken, maar de straten om mij heen wel redelijk veel. Dat is al zo zolang ik mij kan herinneren, en komt niet doordat ik de laatste jaren steeds groter uit pak. Maar meestal komen er een paar dagen voor oud en nieuw al wel wat vragen of ik thuis ben en vuurwerk heb. Sinds 3 jaar komen de buren langslopen, en blijven dan meestal hangen. Het applaus als alles op is is de mooiste afsluiting van de avond die ik me kan bedenken.

    Een paar weken terug kwam een buurvrouw, met een zoontje van een jaar of 3, vragen of ik weer thuis ben met oud en nieuw en of ik weer 'van dat mooie vuurwerk' af ging steken. En hoe laat dan, want haar zoontje vindt het prachtig om naar te kijken! Ik heb haar gerust gesteld dat ik inderdaad thuis ben, en ik elke minuut van de avond en nacht bezig zal zijn met stoken Verder gelukkig nog nooit klachten gehad. Niet iedereen vind het leuk volgens mij, maar hier heerst wel de mentaliteit, leven en laten leven.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen \_niels_/ voor het bericht:


  17. #24
    VWC-Lid Bjarne0406's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2014
    Locatie
    Landsmeer
    Berichten
    2.510
    Thanks
    201
    701 waarderingen in 330 posts
    Ik stook altijd pas vanaf een uur of 6 (wat ben ik toch braaf eigenlijk ). Komen dan meestal wel wat mensen naar buiten (of kinderen) om te kijken of zelf ook wat af te steken. Altijd erg gezellig en geeft ook enorm veel sfeer. Heb heel soms ook jaren dat er echt niemand thuis is. Aan de ene kant wel jammer, want is toch een stuk minder gezellig, maar soms vind ik het ook wel een jaar lekker om gewoon met alleen eigen vrienden en familie te stoken. Vorig jaar was zo'n jaar (ook door de regen), maar hoop dus dat het dit jaar iets drukker is.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Bjarne0406 voor het bericht:


  19. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2016
    Berichten
    54
    Thanks
    4
    132 waarderingen in 22 posts
    Leuk topic dit! Het begon bij mij eigenlijk allemaal door mijn buurman waardoor ik het virus heb gekregen ik was denk ik een jaar 8/9 en mijn ouders waren nooit fan van vuurwerk maar mijn buurman stak elk jaar enorme cakeboxen af weliswaar alleen om 12 uur stond ie een kwartier buiten dat was destijds al het hoogtepunt van het jaar. Maar toen op oudjaars avond kwam hij op eens aan zetten met een meterpakket voor mij omdat ie zelf alleen grote boxen schoot. Dit was voor mij toen het eerste echte vuurwerk en sindsdien weet ik niet meer van ophouden....

  20. Deze 5 gebruikers waarderen legalpyroyt voor het bericht:


  21. #26
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Wij hebben in de straat redelijk wat mensen die af steken. De tijd dat we nog om 10 uur mochten stoken hadden we altijd wel weer een klagende overbuurvrouw. Ooit een anonieme brief in de brievenbus gehad of we niet een keer ergens anders willen afsteken. Daarnaast komen sommige tijdens het stoken om 18 uur en ook zo de avond altijd wel ff kijken wat ik weer heb.... ik zeg altijd, ik hou me aan de afsteektijden, heb respect voor andere mensen en dieren maar 1 dag in het jaar mogen ze ons toch ook wat gunnen....

  22. Deze 2 gebruikers waarderen PSVfanatics_geleen voor het bericht:


  23. #27
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ik steek de laatste paar jaar altijd bij mn ouders af samen met mn vrouw. De buurman vraagt altijd of we volgend jaar weer komen. Hij koopt altijd zo'n meterpakketje en dat valt dan totaal in het water.

    Ik heb schijt aan mensen die klagen als ik afsteek binnen de afsteektijden. Dan moet je maar lekker in een hutje op de hei gaan wonen zeg ik altijd maar.

  24. Deze 2 gebruikers waarderen TCDD voor het bericht:


  25. #28
    VWC-Lid Sylvatica's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Locatie
    Renesse de gekste
    Berichten
    54
    Thanks
    1
    28 waarderingen in 16 posts
    Ik herken dit ook. Vorige week kwam een oude buurvrouw naar me toe om te vragen of ik dit jaar weer naar hun straat toe kwam. Helaas voor haar niet. Vriendengroep wil het ook altijd wel maar die hebben veelal honden thuis dus dan voel me ik gedwongen om het ergens anders af te moeten steken. Nu ga ik het bij familie vieren die in een nieuwbouwwijk wonen dus geen idee hoe het daar is. Maar heb ook niet zoveel, 200 euro vind ik meer dan genoeg.

  26. Deze gebruiker waardeert Sylvatica voor het bericht:


  27. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Vuurwerk in de straat is gewoon gezellig! Is toch gewoon leuk buiten komen met je glas champagne! Heb 1 keer oud en nieuw gevierd bij familie in Engeland. 00:00 uur kom je buiten met je glas champagne en wat denk je? Niks! Niks helemaal! 1 grauwe donkere lucht! Man man dat was me toch een zielig nieuwjaar! Dan ga je vuurwerk pas echt waarderen! Kortom genieten!

  28. Deze 2 gebruikers waarderen Robbert28 voor het bericht:


  29. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    200 euro is toch een mooi bedrag! Kun je zat leuke dingen voor kopen! Geniet ervan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylvatica Bekijk bericht
    Ik herken dit ook. Vorige week kwam een oude buurvrouw naar me toe om te vragen of ik dit jaar weer naar hun straat toe kwam. Helaas voor haar niet. Vriendengroep wil het ook altijd wel maar die hebben veelal honden thuis dus dan voel me ik gedwongen om het ergens anders af te moeten steken. Nu ga ik het bij familie vieren die in een nieuwbouwwijk wonen dus geen idee hoe het daar is. Maar heb ook niet zoveel, 200 euro vind ik meer dan genoeg.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •