Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 86
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Als ik al jullie verhalen lees, dan brengt vuurwerk mensen toch gewoon samen. Iedereen wordt daar vrolijk van! Het is om 00:00 gewoon leuk buiten komen in een wereld vol kleur in de lucht. Tuurlijk is er altijd een groepje idioten die vuurwerk in kwaad daglicht zet door stomme acties, maar de media brengt altijd alles maar negatief in het nieuws. De mooie positieve dingen benoemen ze nooit, maar alleen de negatieve dingen ( ergens ook logisch, want sensatie verkoopt). Mensen worden door de negatieve berichten voor de jaarwisseling altijd negatief beinvloedt en klagen. Wanneer het 00:00 is trekken al die mensen opeens bij. "Oh het valt toch wel mee ! Oh is het gewoon legaal. Oh ik heb genoten"

    Het is 1 januari en de bladen staan weer vol negatieve dingen met oproepjes om foto's van vernielingen te sturen naar de redactie. Jammer altijd het negatieve te belichten. Gelukkig maken jullie reclame voor het vuurwerk

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Robbert28 voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert28 Bekijk bericht
    Als ik al jullie verhalen lees, dan brengt vuurwerk mensen toch gewoon samen. Iedereen wordt daar vrolijk van! Het is om 00:00 gewoon leuk buiten komen in een wereld vol kleur in de lucht. Tuurlijk is er altijd een groepje idioten die vuurwerk in kwaad daglicht zet door stomme acties, maar de media brengt altijd alles maar negatief in het nieuws. De mooie positieve dingen benoemen ze nooit, maar alleen de negatieve dingen ( ergens ook logisch, want sensatie verkoopt). Mensen worden door de negatieve berichten voor de jaarwisseling altijd negatief beinvloedt en klagen. Wanneer het 00:00 is trekken al die mensen opeens bij. "Oh het valt toch wel mee ! Oh is het gewoon legaal. Oh ik heb genoten"

    Het is 1 januari en de bladen staan weer vol negatieve dingen met oproepjes om foto's van vernielingen te sturen naar de redactie. Jammer altijd het negatieve te belichten. Gelukkig maken jullie reclame voor het vuurwerk
    Klopt inderdaad! Mijn buurt bedankte me uitdrukkelijk en ze kijken alweer uit naar volgend jaar! Moeten we natuurlijk dik waarmaken.

  4. Deze gebruiker waardeert Almere-Pyro voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
    Met het verschil dat omstanders en toeschouwers in dit geval zelf verantwoordelijkheid dragen mocht er iets misgaan.

    Indien er als buurt iets georganiseerd wordt dient afhankelijk van de plaatselijke APV in de meeste gevallen een evenementenvergunningen aangevraagd te worden, dient de organisatie veiligheidsmaatregelen te nemen en is zij ook eindverantwoordelijk indien er iets mis gaat.

    Denk niet dat de gemiddelde VWC'er daar op zit te wachten.
    Moet wel kleinschalig blijven natuurlijk. Op vergunningstoestanden zit uiteraard niemand te wachten.

    Misschien ligt hier wel een leuke taak voor winkeliers. Organiseer een middag voor belangstellende straten/buurten, geef veiligheidstips, adviseer hoe een leuk showtje kan worden opgebouwd en geef een leuke korting bij een bepaalde afname. Win-win?

  6. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  7. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Mwah ik zit ook niet zo op amateur showtjes te wachten of welk geregel dan ook. Ik zal nooit zomaar geld in een pot inleggen om daar een showtje of vuurwerk te halen wat iemand anders uitkiest. Wat is er nu mooier dan het gevoel om met je eigen pot/cake/fonteintje naar buiten te lopen, neer te zetten en aan te steken. Daar kan toch geen (prof)show tegenop. Tenminste, dat is mijn mening.

  8. Deze 5 gebruikers waarderen blouapie voor het bericht:


  9. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Wat een geweldige leuke reacties die ik weer lees hier en vooral positieve. We steken het vuurwerk uiteraard voor ons zelf af. Wij betalen het zelf en willen daar ook zelf van genieten. Maar het is leuk als de mensen om ons heen en in de straat dat ook weten te waarderen.
    Ik heb opnieuw een fantastische jaarwisseling beleefd met louter alleen maar positieve reacties.
    Wat de buurt naast het mooie vuurwerk vooral weet te waarderen is de manier waarop wij met vuurwerk omgaan. Verantwoordelijkheid nemen. Iedereen vuurwerkbril op, afstand bewaren en na afloop alles netjes opruimen. Daar dwing je respect mee af.

  10. Deze 6 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  11. #66
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    729
    440 waarderingen in 253 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Wat een geweldige leuke reacties die ik weer lees hier en vooral positieve. We steken het vuurwerk uiteraard voor ons zelf af. Wij betalen het zelf en willen daar ook zelf van genieten. Maar het is leuk als de mensen om ons heen en in de straat dat ook weten te waarderen.
    Ik heb opnieuw een fantastische jaarwisseling beleefd met louter alleen maar positieve reacties.
    Wat de buurt naast het mooie vuurwerk vooral weet te waarderen is de manier waarop wij met vuurwerk omgaan. Verantwoordelijkheid nemen. Iedereen vuurwerkbril op, afstand bewaren en na afloop alles netjes opruimen. Daar dwing je respect mee af.
    Amen! Helemaal mee eens.

  12. Deze gebruiker waardeert ATF voor het bericht:


  13. #67
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Hier heeft de buurt ook weer genoten leuke reacties gehad dus ben tevreden.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  14. #68
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.095
    Thanks
    5.435
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Hele avond met straatkoters lopen stoken, vooral met buurmeisje van een jaar of 8. Beide brilletje op, zij met kleine fonteintjes en ik dan met grote waarop zij aldoor lyrisch enthousiast en liep ze als een aap te roepen "leeeeve oud en nieuw!" Echt zo lollig en gezellig. Af wn toe wat knetterballen, geondbloemen en rotjes uitgedeeld waar ik zelf toch niet veel mee deed. Kreeg ik p2000 en rastatraten terug whaha.
    Om 23.57 stonden ze al aan mn deur te bellen als gekken of ik nou al vuurwerk ging afsteken.
    Tijdens het stoken allemaal nieuwjaarswensen, oehs en aas continu en een buurvrouw die nog halfbezopen me om de nek vloog "wat moesten we toch zonder jou buurman zo mooi vuurwerk!".
    Gaaf toch, supersfeer.

    En om 10.30u stond ik weer met 2 moeders gexellig te vegen. Niet voor niets, want ik kwam nog een nitraat met lont tegen...

  15. Deze 6 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  16. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Hele avond met straatkoters lopen stoken, vooral met buurmeisje van een jaar of 8. Beide brilletje op, zij met kleine fonteintjes en ik dan met grote waarop zij aldoor lyrisch enthousiast en liep ze als een aap te roepen "leeeeve oud en nieuw!" Echt zo lollig en gezellig. Af wn toe wat knetterballen, geondbloemen en rotjes uitgedeeld waar ik zelf toch niet veel mee deed. Kreeg ik p2000 en rastatraten terug whaha.
    Om 23.57 stonden ze al aan mn deur te bellen als gekken of ik nou al vuurwerk ging afsteken.
    Tijdens het stoken allemaal nieuwjaarswensen, oehs en aas continu en een buurvrouw die nog halfbezopen me om de nek vloog "wat moesten we toch zonder jou buurman zo mooi vuurwerk!".
    Gaaf toch, supersfeer.

    En om 10.30u stond ik weer met 2 moeders gexellig te vegen. Niet voor niets, want ik kwam nog een nitraat met lont tegen...

    Zo herkenbaar, ik sta smiddags ook gewoon met de buurkinderen te knallen. Haal vaak ook extra spul daarvoor, meestal zit ik net een paar minuten binnen en dan gaat de bel alweer (we gaan een leuk potje afsteken)

    Ook die beschonken buurvrouw had ik haha, stond met shotglaasjes aan de weg, dacht 1 moet kunnen. Maar elke x als ik het glas terug wou geven werd hij weer volgeschonken. Glaasje uiteindelijk maar op de grond gezet, want wil wel een beetje nuchter kunnen stoken uiteraard. Buurvrouw daarna de fles maar aan de mond gezet

    Voor de rest is het hier gewoon prima, de hele straat staat om 12 uur buiten en geniet van al het vuurwerk.
    Btw wel 1 minpuntje, voor 3e jaar op rij begon een andere buurman over SAMEN halen volgend jaar (klinkt allemaal leuk) maar nog nooit meegemaakt dat er 1 cent betaald werd, zeg dan gewoon niet haha.

    Achja al met al gewoon een leuke buurt en na het vuurwerk zakken we vaak nog even door met z,n allen, wat minstens net zo leuk is

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Dionysus voor het bericht:


  18. #70
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    Kon ik eerder berichten dat we alleen maar positieve reacties uit de buurt hebben ontvangen hebben we vanuit het niets een klagende buurvrouw. Ze beweerd lakschade te hebben aan de auto en omdat wij zoveel hebben gestookt moest het wel door ons veroorzaakt zijn. De zijkant, bovenkant en achterkant van de auto moet volgens haar overgespoten worden, of ik even mijn polisnummer wil geven.

    Vanochtend voordat ik ging werken de auto even bekeken maar kan geen lakschade zien. Heb vandaag wel al contact gehad met de verzekeringsagent om te bekijken wat wijsheid is. Ik heb zoiets zolang ze niet kan bewijzen dat het door ons vuurwerk komt geef ik mijn polis nummer niet. Wat zouden jullie doen?

  19. Deze 2 gebruikers waarderen MagicSjefke voor het bericht:


  20. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Kon ik eerder berichten dat we alleen maar positieve reacties uit de buurt hebben ontvangen hebben we vanuit het niets een klagende buurvrouw. Ze beweerd lakschade te hebben aan de auto en omdat wij zoveel hebben gestookt moest het wel door ons veroorzaakt zijn. De zijkant, bovenkant en achterkant van de auto moet volgens haar overgespoten worden, of ik even mijn polisnummer wil geven.

    Vanochtend voordat ik ging werken de auto even bekeken maar kan geen lakschade zien. Heb vandaag wel al contact gehad met de verzekeringsagent om te bekijken wat wijsheid is. Ik heb zoiets zolang ze niet kan bewijzen dat het door ons vuurwerk komt geef ik mijn polis nummer niet. Wat zouden jullie doen?
    Lijkt mij een gevalletje misbruik maken. Laat ze eerst maar aantonen dat de schade, voor zover die er is, door vuur veroorzaakt is

  21. Deze gebruiker waardeert Matii voor het bericht:


  22. #72
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    Er werd redelijk wat afgestoken in de buurt wat ik trouwens niet had verwacht. Heb het ook nog met vrienden over gehad waar hun stonden tijdens het stoken. Blijkt dus zo'n beetje pal voor haar auto te zijn. Mijn inziens kan het dan dus nooit van ons vuurwerk zijn anders hadden mijn vrienden ook vuurwerk om hun oren gehad.

  23. #73
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Lijkt mij een gevalletje misbruik maken. Laat ze eerst maar aantonen dat de schade, voor zover die er is, door vuur veroorzaakt is
    Laat haar maar een schaderapport opmaken. Kost haar eerst 80 euro. Is vaak al wel een drempel om het toch maar niet te laten doen. En dan nog kan ze niet aantonen dat jij het was. Is ze zo uitgeluld.

  24. #74
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Afgelopen oudejaarsdag ben ik begonnen met stoken op de locatie waar het voor mij allemaal is begonnen. Na een paar cakes stonden er gelijk weer een aantal mensen op de stoep te genieten van het vuurwerk. Dat voelde wel als vanouds.

    Tijdens de jaarwisseling stond ik in de polder. Buiten het prachtige uitzicht om heb ik er weinig van kunne genieten. Ook woonde de eerstvolgende mensen op 500 meter afstand. Dat was een flinke tegenvaller!

  25. Deze 2 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  26. #75
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Kon ik eerder berichten dat we alleen maar positieve reacties uit de buurt hebben ontvangen hebben we vanuit het niets een klagende buurvrouw. Ze beweerd lakschade te hebben aan de auto en omdat wij zoveel hebben gestookt moest het wel door ons veroorzaakt zijn. De zijkant, bovenkant en achterkant van de auto moet volgens haar overgespoten worden, of ik even mijn polisnummer wil geven.

    Vanochtend voordat ik ging werken de auto even bekeken maar kan geen lakschade zien. Heb vandaag wel al contact gehad met de verzekeringsagent om te bekijken wat wijsheid is. Ik heb zoiets zolang ze niet kan bewijzen dat het door ons vuurwerk komt geef ik mijn polis nummer niet. Wat zouden jullie doen?
    2 jaar eerder hetzelfde meegemaakt bij de buren nog wel. Ja er zat schade op de motorkap, kleine roestputjes oftewel steenslag.

    Ik had een paar pijlen afgestoken 2 meter van haar auto af en dat moest het veroorzaakt hebben. Heb haar gewoon naar de garage verwezen. Mocht het geen steenslag maar vuurwerkschade zijn mocht ze mij altijd aanspreken maar dat kon bijna niet....

    Nooit meer iets daarvan vernomen....

    PS Let wel op met crackling producten. Heb een fontein vlakbij mijn raam afgestoken en dit heeft plekjes veroorzaakt die je niet meer weg krijgt uit het raam. Toch wel aggressief spul!

  27. Deze gebruiker waardeert funkyi voor het bericht:


Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •