Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16
  1. #1
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts

    Volop verkoop licht vuurwerk: liefhebber Pella (28) knalt erop los

    De liefhebbers van het zware spul moeten nog even wachten maar het lichtere vuurwerk ligt al volop in de schappen van de supermarkten. Dit vuurwerk levert nauwelijks gevaar en overlast op, al is niet iedereen het daarmee eens.

    "Het gebeurt heel vaak dat groepjes jongetjes allerlei vuurwerk gaan inslaan en hele middagen lopen te knallen in de woonwijk" zegt Arno Bonte van het Meldpunt Vuurwerkoverlast. "De hele maand december wordt er al fors mee geadverteerd door winkels als Big Bazar, Aldi en Lidl. Ook dit vuurwerk leidt tot irritatie."

    Dit zogenaamde categorie 1 vuurwerk mag door kinderen vanaf 12 jaar worden afgestoken en is zelfs geschikt voor gebruik binnenshuis.

    Groot fan
    Pella Weulink (28) is groot fan van het lichtere vuurwerk. "Ik heb hier al een hele tas staan en ik steek ook regelmatig al wat af." Het blijft wel verwarrend welk vuurwerk er nu wel en niet afgestoken wordt. "Mijn moeder vroeg laatst ook of het wel mag, dus niet iedereen is ervan op de hoogte."

    Het lichtere vuurwerk ligt nu dus al volop in de supermarkt. Maar het zwaardere vuurwerk mag nog niet verkocht worden. Frits Broks van de Rijswijkse Vuurwerkhal verkoopt het zware én lichte vuurwerk. Hij is bang dat er te weinig controle is op de supermarkten die het lichte vuurwerk verkopen. "Wij worden gecontroleerd en we mogen maar drie dagen vuurwerk verkopen. Lidl en Aldi mogen het hele jaar verkopen."

    Vuurwerkdiscussie
    De verscherpte vuurwerkdiscussie zorgt er misschien voor dat supermarkten in een gat springen. "Dit is een ontwikkeling die drie jaar geleden is begonnen en het lijkt wel of het elk jaar toeneemt," zegt Bonte. "Ze vergroten er hun omzet goed mee, volgens mij. Maar voor veel wijken is het niet prettig, het zorgt voor veel overlast."

    Pella is blij met het assortiment van de supermarkten. "Ik ben vooral fan van het lichte vuurwerk." Samen met haar vriend steekt ze de komende dagen alvast volop vuurwerk af.

    De supermarkten hebben inhoudelijk niet gereageerd.

    https://www.rtlnieuws.nl/editienl/vo...knalt-erop-los

  2. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Bonte, doe een collecte onder de GroenLinks-stemmers (die hebben toch genoeg geld), laat een eiland opspuiten voor de kust en ga daar wonen. Dan heb je er nooit meer last van. Opgelost.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Hij klets maar weer eens. Cat 1 mag niet eens knallen.... wat mij wel tegenstaat is dat het "echte vuurwerk" neergezet wordt als het zware spul. Nog even en ze komen doodleuk verkondigen dat alleen het lichte spul nog mag...

  5. #4
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Hij klets maar weer eens. Cat 1 mag niet eens knallen.... wat mij wel tegenstaat is dat het "echte vuurwerk" neergezet wordt als het zware spul. Nog even en ze komen doodleuk verkondigen dat alleen het lichte spul nog mag...
    Inderdaad. Zeer geraffineerde stemmingmakerij. En er zit een plan achter, volgens mij. Bij 1Vandaag hadden ze het ook al over licht siervuurwerk .....

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Zo direct ook een stukje hierover in Editie NL op RTL4.

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Dit zogenaamde categorie 1 vuurwerk mag door kinderen vanaf 12 jaar worden afgestoken en is zelfs geschikt voor gebruik binnenshuis.

    Ik vind dit ook ronduit gevaarlijke berichtgeving. Ik laat het namelijk wel achterwege om een fontein in mijn huiskamer aan te steken.
    Eer was was was, was was is!

  9. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht

    "Het gebeurt heel vaak dat groepjes jongetjes allerlei vuurwerk gaan inslaan en hele middagen lopen te knallen in de woonwijk" zegt Arno Bonte van het Meldpunt Vuurwerkoverlast.
    Knalvuurwerk valt niet onder cat.1, knul...leer als politicus je eigens lands wetgeving eens kennen.

  11. #8
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Zelf vind ik dit onbrijpelijk, overlast veroorzaken is al verboden. Alles is aanwezig om eventuele excessen aan te pakken.

    Verder is de classifactie van "licht" en "zwaar" een die niet alleen fictief maar ook nog onduidelijk is. Het RACT kent geen "licht" vuurwerk, gebruik gewoon de correcte termen.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  12. #9
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
    Zelf vind ik dit onbrijpelijk, overlast veroorzaken is al verboden. Alles is aanwezig om eventuele excessen aan te pakken.

    Verder is de classifactie van "licht" en "zwaar" een die niet alleen fictief maar ook nog onduidelijk is. Het RACT kent geen "licht" vuurwerk, gebruik gewoon de correcte termen.
    Maakt allemaal deel uit van het doortrapte en zeer geraffineerde masterplan. Doel is om F2-sier te demoniseren door het te bestempelen als 'zwaar'. Niet toevallig dat RTL en 1Vandaag het ineens beide hebben over deze termen, toch? De aanval op F1 is inmiddels ook over een breed front ingezet.

  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2013
    Berichten
    120
    Thanks
    47
    77 waarderingen in 32 posts
    Nouja, als ik heel eerlijk ben hoeft dat cat 1 uitbreiding van mij niet zo. Als ik hier in de buurt zie hoeveel rommel de kinderen laten liggen van het spul. Overlast wat betreft geluid is er nauwelijks maar wat betreft rotzooi wel. Hele maand december ipv 1 en 2 januari rotzooi vind ik nog wel een verschil. Heb veel liever dat ze de 31e overdag weer toestaan.

  14. Deze gebruiker waardeert vipers voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2014
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    115 waarderingen in 52 posts
    Ironisch genoeg is het afsteken van dat sneue kindervuurwerk vanaf half december de snelste weg naar een vuurwerkverbod. Maar dat lijkt niemand door te hebben op dit forum.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen maximaal30euro voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid Jaim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    137
    Thanks
    161
    91 waarderingen in 42 posts
    Los van het feit dat het om Cat 1. gaat, wel leuk dat er meer meiden bezig zijn met vuurwerk.

  18. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    237
    Thanks
    291
    348 waarderingen in 101 posts
    Ben daar ook bang voor. Hoewel ik cat.1 ook zelf afsteek, met de kinderen als mooi excuus, zien tegenstanders geen verschil in alle soorten vuurwerk. Onschuldig cat.1-spul, legaal siervuurwerk, Nederlands 'knal'vuurwerk, illegaal knalvuurwerk of profblokken, alles is aanleiding om te klagen helaas. Het is een stok om mee te slaan en gelijk een argument om meteen alles te verbieden. Treurig en frustrerend.

  19. #14
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    misleidende woorden als licht en zwaar.
    de noob denk bij zwaar aan harde knallen die nu al af en toe te horen zijn, en dus irritatie, en dus haat tegen vuurwerk.
    ik had liever licht vuurwerk/kinder vuurwerk en normaal vuurwerk in deze tekst gezien.

  20. #15
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Dit zogenaamde categorie 1 vuurwerk mag door kinderen vanaf 12 jaar worden afgestoken en is zelfs geschikt voor gebruik binnenshuis.
    Knap staaltje journalistiek weer! Man man man...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •