Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wordt de Zeeheldenbuurt de eerste vuurwerkvrije wijk van Nederland?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wordt de Zeeheldenbuurt de eerste vuurwerkvrije wijk van Nederland?

    'We weten het niet honderd procent zeker. Maar we hebben gegoogeld en hebben niet iets kunnen vinden wat hier op lijkt.' Volgens het Stadse raadslid Diederik van der Meide wordt de Zeeheldenbuurt de eerste vuurwerkvrije wijk van Nederland.

    'Je ziet dat het maatschappelijk debat over vuurwerk toeneemt', verklaart de PvdA'er de reden voor zijn initiatief. 'Het lijkt fiftyfifty te zijn. De helft van de mensen vindt het wel leuk, de andere helft vindt het niks.'

    'We gaan het niet afdwingen'
    Het idee voor een vuurwerkvrije wijk vloeit voort uit het aanwijzen van vuurwerkvrije zones door de gemeente. In tegenstelling tot een afsteekverbod in deze zones mag er in de Zeeheldenbuurt rond Oud en Nieuw gewoon vuurwerk worden afgestoken zonder dat daar een straf op staat. 'We gaan het niet afdwingen, het is echt een samenwerking met de buurt.'

    Hapje, drankje, vuurpijltje
    'Er is één plek in de wijk bij een vijver waar wél vuurwerk afgestoken mag worden', zegt Van der Meide. 'Daar kun je een drankje krijgen en er gaan een paar vuurpijlen de lucht in. Dat is om 23 uur.'

    In de dagen voorafgaand aan het aftellen naar 2018 is het ideaalbeeld dat buurtbewoners elkaar aanspreken op het afsteken van vuurwerk door de gehele wijk. Met als boodschap: 'Weet je wat, we doen dit gezellig met z'n allen op dat punt in de wijk.'

    'We weten het niet honderd procent zeker. Maar we hebben gegoogeld en hebben niet iets kunnen vinden wat hier op lijkt.' Volgens het Stadse raadslid Diederik van der Meide wordt de Zeeheldenbuurt de eerste vuurwerkvrije wijk van Nederland.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Bah, wat griezelig. Deze engnek roept een eventuele meerderheid op om een minderheid te intimideren.

    Comment


      #3
      Dat lijkt me een hele gezellig wijk .... Drankje zal wel appelsap zijn

      Comment


        #4
        Knettergek.
        Die sporen echt niet!

        Comment


          #5
          Afgedwongen "samenwerking"
          Jeder Schuss ein Genuss

          Comment


            #6
            Aangezien het vrijwillig is zou ik, als ik daar had gewoond, een eigen actiegroep zijn gestart. Flyers in de bus, whatsapp groep starten, whatever. In elk geval was ik een aantal liefhebbers gaan optrommelen om een heel woest 18:00 uur project in het leven te roepen.

            Oprotten met je betutteling.

            (Meestal ben ik iets genuanceerder, maar ik wordt langzaamaan helemaal gek van al die truttigheid)

            Comment


              #7
              Alle zeehelden draaien zich om in hun graf vanwege deze betutteling.
              Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
                Alle zeehelden draaien zich om in hun graf vanwege deze betutteling.
                Die waren zeker niet vies van een flink kanonschot. Dit he initiatief wil een gezapige slome jaarwisseling
                Jeder Schuss ein Genuss

                Comment


                  #9
                  hahahaha wat gek of je door buurt laten bepalen waar je vuurwerk mag afsteken zie hier al gebueren hebbe ze tog eght groot probleem wat gejank zeg woord zat alemaal en denk half ned ook wel

                  Comment


                    #10
                    "Gezellig" elkaar erop aanspreken? "Zeg, wil je hier geen vuurwerk afsteken? Dit is een vrijwillig vuurwerkvrije zone." "Nou, ik woon hier en houd van vuurwerk dus ik doe daar niet aan mee." En dan?! Gezellig hoor!

                    Comment


                      #11
                      Zou bij ons in de buurt niet werken niet dat er geen verraders zijn die gordijn gluurders hebben we zat in de buurt.alleen is vuurwerk legaal(nog wel! Hoelang???)dus als mensen andere aanspreken op de 31ste nouuuu dan breekt de pleuris uit hier hahaha.

                      Comment


                        #12
                        Is hier in de straat iemand die dat vorig jaar probeerde... Hij durfde niet de hoek om waar de hele wijk samenkomt en nitraten strooit en daar gaan klagen. Heel apart. Heeft denk ik hele avond/nacht binnen op een stoeltje zitten trillen. Ga dan naar zo'n vuurwerkvrij themapark. Heb ik 'm ook aangeraden Hier is het zeker tussen 00 en 01u gewoonweg..."feest" doet politie ook allang niks meer aan, er wordt toch niks vernield.

                        Comment


                          #13
                          Wel eng dit hoor, maar wat een gekte om dit te bedenken en de burgers dit te laten doen.
                          Je zult er maar wonen zeg.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #14
                            Is ook wel een aardig braaf en saai buurtje

                            Comment


                              #15
                              Mocht ook gaan beginnen met een vrijwillige vuurwerkvrije zone dan wordt het hoog tijd om te gaan verhuizen .
                              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                              Comment

                              Working...
                              X