Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Zoetermeer: Fouilleren op vuurwerkshow is misverstand

    Fouilleren op vuurwerkshow is misverstand

    Op 23 november blies Dennie Herwijnen zijn jaarlijkse vuurwerkshow af.
    Burgemeester Aptroot zegt dat er veel mis is gegaan in de communicatie. Zo zou het fouilleren een advies zijn geweest.

    Dennie Herwijnen, de organisator van de vuurwerkshow (al 21 keer) heeft zijn ongenoegen uitgesproken in de raad over de gang van zaken rond zijn show. Volgens hem moest zijn
    veiligheidsplan op het laatste moment ernstig veranderd worden. Zo zou hij hekken om de Dobbe moeten laten plaatsen en op verschillende punten het publiek laten fouilleren op
    wapens, drank en vuurwerk. "Dit berust op een misverstand", zegt burgemeester
    Charlie Aptroot. Het fouilleren was een advies, geen verplichting. "In de ambtelijke stukken staat het ook onder advies, maar dit is voor een ondernemer niet makkelijk te lezen", legt de burgemeester uit. Dit zou volgens Aptroot in de toekomst beter moeten.Volgens de burgemeester is er van beide kanten niet goed gecommuniceerd en heeft dat geleid tot het niet door kunnen gaan van de vuurwerkshow.

    Nadat Dennie had ingesproken bij de raad, heeft Aptroot met hem gesproken om een aantal zaken te verhelderen. Na dit gesprek heeft Dennie gezegd volgend jaar weer van de partij te zijn. De burgemeester heeft toegezegd om de vuurwerkshow beter te ondersteunen.

    Volgens Dennie stond het in de stukken als volgt: "Tijdens de vuurwerkshow dient het terrein van de Winterfair op vier hoeken te worden afgezet om de bezoekers te kunnen controleren op het meenemen van vuurwerk, drank en wapens". Dennie zegt hierover: "Dit was een advies van de politie dat ik diende in te passen in mijn veiligheidsplan. Deze maatregel is nooit zo met mij besproken. Ik vind dan ook dat ik onvoldoende duidelijkheid heb gekregen van de gemeente".

    Toekomst van de vuurwerkshow

    Op 24 januari gaat Dennie om de tafel met de gemeente en hij heeft al weer een melding gedaan voor de vuurwerkshow op 17 december 2018. "Ik wil graag bespreken met de ambtenaren wat we hiervan kunnen leren en hoe we dit samen beter kunnen aanpakken", besluit Dennie

    https://www.zoetermeeractief.nl/nieu...is-misverstand

  2. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    tof dat de gemeente beter wil helpen bij het mogelijk maken van een vuurwerkshow, nu moeten ze dit volgend jaar nog laten blijken maar positief is het wel.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •