Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 74
    VWC-Lid
    Thanks
    1.049
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Shells zijn bij juist gebruik helemaal niet gevaarlijk. Dat ze in nederland niet legaal zijn is een ander verhaal.

Als ik in het buitenland ben en er worden legaal shells verkocht dan koop ik deze inderdaad altijd. Shells nemen weinig ruimte in beslag, kan weinig fout mee gaan en de prijs - kwaliteit en kwantiteit daar kan geen ander stuk vuurwerk tegen op.

In Nederland moeten de vuurpijlen er uit... ik zou daar graag 3 en 4 inch voorgeladen voor terug zien.

Jammer dat mensen alles maar zo klakkeloos van mekaar over nemen.

Guten morgen Zürich
    https://m.youtube.com/watch?v=dfzScRZJ4SQ
    Schiet jij maar lekker je shells in het buitenland, als dat volgens jou de echte hobby is en het andere niet. En er kan wel degelijk iets goed misgaan met shells. Geen enkel vuurwerk is 100% veilig. In ons land kun je consumenten gewoon niet toestaan shells te schieten, in dichtbevolkte gebieden zijn er gewoon teveel risico's. Je kunt wel zeggen dat je zelf ruimte zat hebt, voor veiligheid zorgt e.d. maar met name in de grotebuurt steden gaat dat niet op. Je zou blij moeten zijn met wat we hier hebben.

VWC-Lid
    Thanks
    184
    Och, troost je.

In Nederland is alles gevaarlijk. Als de huidige trend door zet steek je hier in nederland over een paar jaar niks meer af, wel zo veilig.

3. The Following User Says Thank You to Sirens For This Useful Post:

VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Thanks
    454
    Matii heeft wel deels gelijk.
    Als je hier in Nederland shells gaat toe laten is het hek van de dam. Helaas zijn de normen en waarden bij veel medelanders ver te zoeken. Dit is ook precies de reden dat er zoveel incidenten zijn in dit kleine landje tov. de landen om ons heen. Er lopen hier gewoon teveel klapmongolen rond die zich niet kunnen gedragen.
    Laatst gewijzigd door Samenvuurwerkkopen; 4 december 2017 om 19:11

5. The Following User Says Thank You to Samenvuurwerkkopen For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.049
    Och, troost je.

In Nederland is alles gevaarlijk. Als de huidige trend door zet steek je hier in nederland over een paar jaar niks meer af, wel zo veilig.
    Ik zeg alleen dat geen enkel vuurwerk 100% veilig is. En en niet dat alles hier gevaarlijk is. Al doet de overheid alsof dat wel zo is. Jij vind het blijkbaar wel zo gevaarlijk dat je zelf een bunker wilt.

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.277
    Thanked 1.196 Times in 703 Posts
    Ik kwam per toeval op youtube filmpjes tegen van ontploffende cakes etc in de gewone straat met rijtjeshuizen waar het gruwelijk mis ging, kwam daar via bonbridge 548 maar never mind.maar om over dat karton gedoe gesproken zie ik toch in die grote 3inch salute cakes alleen maar karton mortieren is dat dan speciaal karton?

8. The Following User Says Thank You to chappie For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.049
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Ik kwam per toeval op youtube filmpjes tegen van ontploffende cakes etc in de gewone straat met rijtjeshuizen waar het gruwelijk mis ging, kwam daar via bonbridge 548 maar never mind.maar om over dat karton gedoe gesproken zie ik toch in die grote 3inch salute cakes alleen maar karton mortieren is dat dan speciaal karton?
    Eenmalig gebruik is dat

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.277
    Thanked 1.196 Times in 703 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Eenmalig gebruik is dat
    Shellkitjes? 1 karton mortier met 6 shells wel wat kleiner maar ik snap je punt wel ik wil ook geen 3inch of meer in de straat levensgevaarlijk.

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    119
    Jahoor, en weer het verhaaltje over het instabiele kruit erbij. Die mistte ik nog in het artikel hierboven.
    Is ook niks aan gelogen, flits poeder is instabieler dan buskruit bijvoorbeeld.

VWC-Lid
    Thanks
    102
    In het verleden nog weleens bomberohrs voorbij zien komen van 8 shots 4 inch dus karton is toch geschikt genoeg inderdaad.
    Moet toegeven dat ik niet graag in dat huis zou wonen met zo'n hoeveelheid prof op de zolder.

VWC-Lid
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Kartonnen buizen is altijd een no- go! Aan de hoeveelheid te zien ga ik niet uit van eigen gebruik. Als je zulke bende doorverkoopt ben je al niet goed bezig. Ik zou me helemaal klote gaan voelen als iemand gewond raakt door het gebruik van jouw vuurwerk met zulke buizen... Hier ben ik dus helemaal blij mee.
    Get your facts right.

Kartonnen buizen kunnen prima worden gebruikt voor het schieten van shells. Zowel gedraaide als niet gedraaide (al zijn niet gedraaide niet geschikt voor veelvoudig gebruik).
    Zijn zelfs bedrijven zoals Bugano die zelfs tot 12" uit karton schieten.

Echt heel jammer dat er altijd mensen zijn die er niks vanaf weten maar wel negatief commentaar hebben!

Wil verder geen discussie uitlokken, maar wel dit even gezegd te hebben.

14. The Following 2 Users Say Thank You to Spolette For This Useful Post:

VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Thanks
    1.196
    Thanked 1.349 Times in 764 Posts
    Karton schieten kan, echter een tot tweemalig. Daarnaast is karton gevoelig voor achterblijven van smeulende stijglading... maar gelukkig ben jij een kenner.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Get your facts right.

Kartonnen buizen kunnen prima worden gebruikt voor het schieten van shells. Zowel gedraaide als niet gedraaide (al zijn niet gedraaide niet geschikt voor veelvoudig gebruik).
    Zijn zelfs bedrijven zoals Bugano die zelfs tot 12" uit karton schieten.

Echt heel jammer dat er altijd mensen zijn die er niks vanaf weten maar wel negatief commentaar hebben!

Wil verder geen discussie uitlokken, maar wel dit even gezegd te hebben.

VWC-Lid
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Karton schieten kan, echter een tot tweemalig. Daarnaast is karton gevoelig voor achterblijven van smeulende stijglading... maar gelukkig ben jij een kenner.
    Gelukkig heb ik genoeg ervaring met het schieten uit karton, wat jij volgens mij zeker niet hebt. Laat staan met het uberhaupt schieten van shells. Uit die ervaring kan ik concluderen dat wat jij zegt pure onzin is.

Je kan zelfs tientallen keren schieten met een degelijke kartonnen buis, en de buis is niet gevoelig voor een smeulende liftzak.

17. The Following User Says Thank You to Spolette For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.049
    Gelukkig heb ik genoeg ervaring met het schieten uit karton, wat jij volgens mij zeker niet hebt. Laat staan met het uberhaupt schieten van shells. Uit die ervaring kan ik concluderen dat wat jij zegt pure onzin is.

Je kan zelfs tientallen keren schieten met een degelijke kartonnen buis, en de buis is niet gevoelig voor een smeulende liftzak.
    Dat mag je hopen. Dat jij lekker uit karton schiet. Is zeker niet bevorderlijk voor het bestaan van onze hobby. Je zou daar als het goed is geen ervaring mee moeten hebben. Of heb je soms een "bevoegdheid"?

19. The Following User Says Thank You to Matii For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Dat mag je hopen. Dat jij lekker uit karton schiet. Is zeker niet bevorderlijk voor het bestaan van onze hobby. Je zou daar als het goed is geen ervaring mee moeten hebben. Of heb je soms een "bevoegdheid"?
    Ik mag niks hopen, ik heb het zelf gedaan. Een betrouwbaardere bron dan ikzelf is er voor mij niet.

Tevens weet jij totaal niet waar ik het heb afgestoken dus kan jij ook niet oordelen of het bevordelijk of niet is voor "onze" hobby. Daarnaast bestaan er meer landen dan alleen Nederland.

21. The Following 2 Users Say Thank You to Spolette For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.049
    Ik mag niks hopen, ik heb het zelf gedaan. Een betrouwbaardere bron dan ikzelf is er voor mij niet.

Tevens weet jij totaal niet waar ik het heb afgestoken dus kan jij ook niet oordelen of het bevordelijk of niet is voor "onze" hobby. Daarnaast bestaan er meer landen dan alleen Nederland.
    Haha ik wist dat je dat ging zeggen. Je bent in andere landen ook niet bepaald legaal bezig op die manier. Dat je het zelf hebt gedaan wil nog niet zeggen dat je dit zeeeer belangrijke detail in deze zaak goed kunt belichten. Karton is op het vlak van veiligheid ondergeschikt aan de welbekende fyberbuizen.

23. The Following User Says Thank You to Matii For This Useful Post:

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten