Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woningen ontruimd na vondst grote hoeveelheid vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Haha ik wist dat je dat ging zeggen. Je bent in andere landen ook niet bepaald legaal bezig op die manier. Dat je het zelf hebt gedaan wil nog niet zeggen dat je dit zeeeer belangrijke detail in deze zaak goed kunt belichten. Karton is op het vlak van veiligheid ondergeschikt aan de welbekende fyberbuizen.
    Stop toch met uitwegen zoeken, irritante houding. Net alsof je op geen enkele manier shells kan schieten zonder mensen te storen.

    Zoals al eerder gezegd, karton is niet onveilig. Enkel minder lang te gebruiken dan een glasvezel buis.

    Comment


      #32
      Bugano zweert erbij, willen niet anders meer. Gebruiken veel cilinders in de shows en de glasfiber buisjes zijn daar niet sterk genoeg voor. In frans belgie en frankrijk zijn ook een hoop prof schieters die karton gebruiken.

      En niet te vergeten onze cakes in nl gebruiken we ook karton voor, prima en veilig hoor.
      PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

      Comment


        #33
        Leuke discussie hoor, maar volgens mij is 1 ding zeker; wat de beste man op zolder had liggen is simpelweg niet toegestaan. Of het nou kan of niet.

        Comment


          #34
          Sommige mensen willen maar al te graag het gedrag/materieel van de beste man goed praten. Veilig bla enz...
          Jeder Schuss ein Genuss

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
            Sommige mensen willen maar al te graag het gedrag/materieel van de beste man goed praten. Veilig bla enz...
            Sommige mensen moeten beter lezen
            Heb nergens ook maar iets over de beste man gezegd, enkel op een comment van Ruben gereageerd.

            Comment


              #36
              Zover ik kan zien zijn het spiraalsgewijs gedraaide kartonnen buizen. Deze buizen worden gebruikt waar ze folie om wikkelen. Is meestal >10mm. Op zich prima te gebruiken maar bij spiraalsgewijs gedraaide buizen moet je oppassen omdat ze meestal één of meerdere zwakke punten kunnen hebben, dit heb je niet met parallel gedraaide kartonnen buizen. Waardoor ze minder vaak te gebruiken zijn dan parallel gedraaide buizen.
              Karton heeft wel 1 nadelige eigenschap, maar dat hoef ik niet te vermelden denk ik...

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
                Bugano zweert erbij, willen niet anders meer. Gebruiken veel cilinders in de shows en de glasfiber buisjes zijn daar niet sterk genoeg voor. In frans belgie en frankrijk zijn ook een hoop prof schieters die karton gebruiken.

                En niet te vergeten onze cakes in nl gebruiken we ook karton voor, prima en veilig hoor.
                Ik heb nog 2 plaatjes van een opbouw door Bugano bij Stein Am Rhein in 2015.

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	karton1.jpg
Vertoningen:1
Grootte:201,4 KB
ID:	1562667

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	karton 2.jpg
Vertoningen:1
Grootte:146,7 KB
ID:	1562668


                Bugano gebruikt inderdaad karton en het is niet eens dikker dan wat deze meneer op zijn zolder had. Karton is dus wel geschikt. Die discussie kan wel afgesloten worden nu.
                Maar wat meneer flikte op zijn zolder is wel van de zotten. Dat valt niet goed te praten.
                Laatst aangepast door Fireworksfamily123; 4 December 2017, 21:56. Reden: Verkeerd gekeken de buizen lijken ongeveer even dik.

                Comment


                  #38
                  Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                  Comment


                    #39
                    Discussie is prima...Maar maak het niet persoonlijk...
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      #40
                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	ik bemoei niet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:62,5 KB
ID:	1562669
                      .................
                      www.rowyvuurwerk.nl

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
                        Ik heb nog 2 plaatjes van een opbouw door Bugano bij Stein Am Rhein in 2015.

                        [ATTACH=CONFIG]34543[/ATTACH]

                        [ATTACH=CONFIG]34544[/ATTACH]


                        Bugano gebruikt inderdaad karton en het is niet eens dikker dan wat deze meneer op zijn zolder had. Karton is dus wel geschikt. Die discussie kan wel afgesloten worden nu.
                        Maar wat meneer flikte op zijn zolder is wel van de zotten. Dat valt niet goed te praten.
                        dat is wel heel kort door de bocht. Kartonnen buizen kunnen verschillen in kwaliteit, Dat bugano kartonnen buizen gebruikt zegt nog niet dat het een goed idee is om uit elke kartonnenbuis meerdere malen te schieten.

                        Tevens als een shell in een kartonnenbuis afgaat dat gaat dat karton weinig helpen.

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                          dat is wel heel kort door de bocht. Kartonnen buizen kunnen verschillen in kwaliteit, Dat bugano kartonnen buizen gebruikt zegt nog niet dat het een goed idee is om uit elke kartonnenbuis meerdere malen te schieten.

                          Tevens als een shell in een kartonnenbuis afgaat dat gaat dat karton weinig helpen.
                          Weinig helpen bij?

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                            dat is wel heel kort door de bocht. Kartonnen buizen kunnen verschillen in kwaliteit, Dat bugano kartonnen buizen gebruikt zegt nog niet dat het een goed idee is om uit elke kartonnenbuis meerdere malen te schieten.

                            Tevens als een shell in een kartonnenbuis afgaat dat gaat dat karton weinig helpen.
                            Het was inderdaad kort door de bocht. Laat ik mijn zin herschrijven. 'Karton is dus niet per definitie ongeschikt mits je de juiste soort en kwaliteit in de juiste omstandigheden gebruikt.'

                            Ik denk dat veel liefhebbers hier ook wel eens de beelden uit Thailand hebben gezien waar ze voor de show kartonnen buizen in het zandstrand hadden ingegraven

                            Comment


                              #44
                              Spiraal gedraaide kartonnen buizen met de juiste wanddikte zijn een prima vervanger/alternatief, enkel zijn ze niet bevorderlijk bij regenachtig weer.
                              En waarom zou karton niet juist zijn ?? Ik heb dan ook nog nooit 3" / 4" / 5" profblokken gezien die glasfiber of stalen mortierbuizen bevatten

                              Ontopic. Ik denk dat het zich hier wel om een liefhebber handeld en geen handelaar.
                              (Al keur ik de manier van opslag niet juist)
                              Zinkkie, Aka *Uncle_Tony* Ore *V* for old freinds.

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
                                Even serieus. Dit optreden, voor wat shells, een paar 100sh consumenten polen blokken. Is dat niet wat overdreven?

                                Ik heb shows opgebouwd zien worden waar grotere partijen aanwezig waren en door amateurs/participanten in elkaar werd gezet. Volgens mij was dat op de Zena Trophy.

                                Kan ik hieruit dan de conclusie trekken dat dit overdreven is of juist niet?

                                Comment

                                Working...
                                X