Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts

    Aboutaleb roept op tot actie tegen vuurwerk

    Burgemeester Ahmed Aboutaleb wil dat het kabinet snel werk maakt van de aanbevelingen in het rapport van de Onderzoekraad voor Veiligheid. Daarin wordt aangeraden knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden.

    Monica Beek 01-12-17, 15:46 Laatste update: 15:52
    221
    De burgemeester is een van de aanvragers van het rapport. ,,Het blijft absurd dat iets dat een feest moet zijn alleen al in de Rotterdamse regio de inzet van duizend agenten en alle beschikbare brandweerauto’s en ambulances kost,’’ aldus zijn woordvoerder. ,,Alles wat bijdraagt tot normalisatie van de situatie ondersteunt de burgemeester van harte.’’

    Aboutaleb snapt goed dat de Rotterdamse oogarts Tjeerd de Faber de aanbeveling niet ver genoeg vindt gaan. ,,Hij ziet als arts op de Eerste Hulp de schade die vuurwerk aanricht. Maar dit rapport is al een behoorlijke stap. De burgemeester heeft nu geen behoefte om nog meer aanbevelingen te doen.’’

    Vuurwerkvrije zones
    Gemeentes hebben slechts beperkte mogelijkheden vuurwerk te verbieden, zij kunnen alleen vuurwerkvrije zones aanwijzen. Een verbod moet landelijk geregeld worden. In Rotterdam zijn komende oudejaarsavond 35 vuurwerkvrije zones en een grote vuurwerkshow. ,,Die show is ook bedoeld als alternatief voor het zelf afsteken van vuurwerk,’’ aldus de woordvoerder.

    Veel meer kan de gemeente inderdaad niet doen, zegt ook Arno Bonte, GroenLinks-raadslid en al jaren voorvechter van een verbod op consumentenvuurwerk. ,,Ik hoop dus dat Aboutaleb dit momentum pakt en een dringend beroep doet op de minister de aanbevelingen uit het rapport door te voeren.’’

    Maandag heeft de burgemeester een afspraak met de minister, de landelijke korpschef en de burgemeesters van de tien grootste steden. ,,Die afspraak stond al, maar dit rapport zal zeker besproken worden,’’ aldus de woordvoerder.

    Bron: ad.nl

  2. #2
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Ze denken echt dat met het verbod van vuurwerk de ellende stopt, ik denk dat het vele male erger gaat worden met veel trammelant, bezopen personen die voor ongeregeldheden zorgen met rellen tegen de politie, auto's die ze in brand gaan steken, nog meer zwaar illegaal vuurwerk de handel op komt. Ik hoop dat we onze traditie behouden en de overheid niet naar dit rapport luistert en het naast zich neer legt. Een klein groepje verpest het voor de liefhebbers.

  3. #3
    VWC-Lid !!PoGo!! GeK!!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 oktober 2005
    Berichten
    188
    Thanks
    870
    53 waarderingen in 31 posts
    Aboutaleb, jij ook al -_- jammer, je deed zoveel goed.

    En als het zo doorgaat heeft die Tjeerd de Faber straks geen baantje meer.

    Arno, niemand luistert meer naar je, en nee Aboutaleb gaat jou probleempje niet oplossen LOSSER!

    En de tjapies in de Grote Steden moeten is beter nadenken voordat ze iets doen, doe nu is gewoon met het Vuurwerk waar het voor bestemd is en hou op met het vernielen van bushokjes etz, kost ons/jullie de belastingbetaler alleen maar weer extra geld.

    En wat mij betreft bind dat rapport van de Onderzoekraad voor Veiligheid maar aan een Vuurpijl.
    Al dat vergader etz.. etz.. kost ook allemaal weer extra geld, weggegooid geld en lijd tot niets HOU DER MEE OP.

    Bron: PoGo

  4. Deze 2 gebruikers waarderen !!PoGo!! GeK!! voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Idd helemaal mee eens dit gaat echt niet helpen, waarom zien ze dat niet zijn ze echt nou zo dom... Degenen die t echt willen gaan ergens anders shoppen!! Maar goed we gaan t meemaken t is echt t illegale wat t verpest maar dat hoef ik uiteraard hier niet uit te leggen.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babiloot Bekijk bericht
    Burgemeester Ahmed Aboutaleb wil dat het kabinet snel werk maakt van de aanbevelingen in het rapport van de Onderzoekraad voor Veiligheid. Daarin wordt aangeraden knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden.

    De burgemeester is een van de aanvragers van het rapport. ,,Het blijft absurd dat iets dat een feest moet zijn alleen al in de Rotterdamse regio de inzet van duizend agenten en alle beschikbare brandweerauto’s en ambulances kost,’’ aldus zijn woordvoerder. ,,Alles wat bijdraagt tot normalisatie van de situatie ondersteunt de burgemeester van harte.’’
    Wat een gelul weer van meneer Aboutaleb Alsof het verbieden van knallers en vuurpijlen er verandering in brengt wat betreft die 1000 man politie en brandweer Denk dat het meer aan de Stad Rotterdam ligt dan aan oud en nieuw (no offense) Zou wel eens een rapport per stad willen zien, durf bijna me hand in het vuur te steken dat de incidenten in mijn stad op 1 a 2 handen te tellen zijn.

    De grote steden komen voornamelijk in het nieuws, Rotterdam, Amsterdam, Den Haag etc etc allemaal risico steden waar er met grote evenementen ALTIJD meer politie op de been is. Dit hou je toch niet tegen en ligt zeker niet aan O&N

  7. Deze 4 gebruikers waarderen Dionysus voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Misschien gaat het er wel helemaal niet om of een verbod op NL-rotjes en vuurpijlen effectief is. Misschien is het uiteindelijke doel wel om een totaalverbod af te dwingen, via het stapsgewijs elimineren van bepaalde stukken vuurwerk.

    In het OVV-rapport staat toch dat zelfs legale cakes mogelijk verboden moeten worden, als blijkt dat er letsels door ontstaan.

  9. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid Pyrokegel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2016
    Berichten
    330
    Thanks
    80
    115 waarderingen in 60 posts
    Staat er in dat rapport ook nog wat ze aan al die andere incidenten gaan doen? Ik heb het niet gelezen, het rapport, maar ik lees in de krant alleen maar dat het vuurwerk verboden moet worden en dan komt alles wel goed. Dan wordt de situatie rond oud&nieuw beheersbaar.
    Trouwens het is een groot probleem voor de grote steden, die hadden ook om dit onderzoek gevraagd. Daar zijn een hoop incidenten rond de jaarwisseling.
    Hoewel we hebben hier op het dorp ook wel eens de ME gehad die het centrum zonodig moest schoonvegen. Elk jaar zijn ze er weer, helemaal paraat maar er gebeurt nooit wat tegenwoordig

    Ik denk dat Fegefeuer nog wel eens gelijk gaat krijgen met het stapsgewijs elimineren van soorten vuurwerk.
    www.youtube.com/channel/UC94WfxZTV9DBXXN480qvnWQ

  11. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrokegel Bekijk bericht
    Staat er in dat rapport ook nog wat ze aan al die andere incidenten gaan doen? Ik heb het niet gelezen, het rapport, maar ik lees in de krant alleen maar dat het vuurwerk verboden moet worden en dan komt alles wel goed. Dan wordt de situatie rond oud&nieuw beheersbaar.
    Trouwens het is een groot probleem voor de grote steden, die hadden ook om dit onderzoek gevraagd. Daar zijn een hoop incidenten rond de jaarwisseling.
    Hoewel we hebben hier op het dorp ook wel eens de ME gehad die het centrum zonodig moest schoonvegen. Elk jaar zijn ze er weer, helemaal paraat maar er gebeurt nooit wat tegenwoordig

    Ik denk dat Fegefeuer nog wel eens gelijk gaat krijgen met het stapsgewijs elimineren van soorten vuurwerk.
    Aboutaleb moet eens bedenken dat niet elke Nederlander in een grote stad woont en dat een verbod veel mensen raakt die wel normaal met vuurwerk om kunnen gaan.

  12. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Sorry maar al dat gezeik over dat raport, begint mij een beetje aan 40 - 45 te denken.
    Ja, misschien ben ik grof, maar toch.

    Die knakkers trekken een conclusie dat vuurwerk het grote ellende verhaal is tijdens oud en nieuw.
    En komen met het advies om knallers en vuurpijlen te verbieden.
    Zodat je de illegale knallers kan horen.
    Kom op zeg, een crackling balletje van Aldi maakt meer herrie dan de gemiddelde legale knaller.

    Een aantal van de burgerbeunhazen heeft nu het idee, dat met een vuurwerk verbod alles opgelost wordt.
    Nou wat wat denk je van die illegale zooi uit Oost en Zuid Europa.
    Kan je gewoon online bestellen, dus hoezo vuurwerk verbod, kan toch gewoon.

    We hebben al jaren, nee decennia de ,traditie'dat over het hele jaar straat meubilair in elkaar getrapt wordt door vandalen, met een piek rondom oud en nieuw.
    Pak dat tuig aan en niet zo soft, gewoon terug laten betalen, wat je gesloopt hebt.

    En laat de verantwoordelijke stoker met rust!
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  14. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Misschien gaat het er wel helemaal niet om of een verbod op NL-rotjes en vuurpijlen effectief is. Misschien is het uiteindelijke doel wel om een totaalverbod af te dwingen, via het stapsgewijs elimineren van bepaalde stukken vuurwerk.

    In het OVV-rapport staat toch dat zelfs legale cakes mogelijk verboden moeten worden, als blijkt dat er letsels door ontstaan.
    Precies. Salami taktiek. Stukje bij beetje verbieden en uiteindelijk een totaalverbod.

  16. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.159
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Het is vooral dn plaatselijk probleem, een paar Randsteden en in de Achterhoek een paar dorpen. Rest van get land gebeurt wel íets maar niet zo dramatisch. Laat die plekken hun eigen asostraatje onder controle krijgen ipv het hele land door dat kleine groepje de lol te laten verpesten

  17. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  18. #12
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Kat in nood maakt gekke sprongen, ze kunnen het probleem niet stoppen en proberen van alles.... dit is er 1 van.
    Maar de gevolgen zullen bizar zijn, ik ben bang dat er straks nog meer 12 jarige met het zware spul lopen, en dat er veel vuurwerk met schiet lont verkeerd gebruikt gaan worden door onwetendheid

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •