Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Als je genoeg afstand houdt niks aant handje
    Nog nooit van vuurpijlen of omgevallen cakes gehoord? Dit soort bagatalisering van "mij gebeurd niks" is juist deel van het probleem.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Nog nooit van vuurpijlen of omgevallen cakes gehoord? Dit soort bagatalisering van "mij gebeurd niks" is juist deel van het probleem.
    Ik zet cakes altijd helemaal vast. En pijlen uit pvcbuis. 20m afstand

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ik zet cakes altijd helemaal vast. En pijlen uit pvcbuis. 20m afstand
    En jij bent de enige die afsteekt?
    Dat wij het allemaal zo perfect veilig doen, zegt niets over de rest van Nederland he. Als men in het algemeen nou gewoon eens dat brilletje oo doet, ben je 90% van het oogletsel kwijt.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Kwam volgende informatie tegen;

    "De stichting VeiligheidNL gebruikt verschillende bronnen om het aantal vuurwerkslachtoffers te bepalen per jaarwisseling (gemeten tussen 24 december van het oude jaar en 3 januari van het nieuwe jaar). Dat laat per jaarwisseling sinds 2003-2004 het aantal vuurwerkslachtoffers zien."

    Ze meten dus 10 dagen, gooien alles op 1 hoop en zeggen dan dat O&N (wat dus slechts 1 dag is) zeer gevaarlijk is en zorgt voor de vele gewonden. Tja, zo kan ik ook wel iets extra benadrukken.

  5. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2016
    Berichten
    145
    Thanks
    34
    31 waarderingen in 23 posts
    De branche wil al het consumentenvuurwerk verbieden.

    "Nederland is Europees kampioen vuurwerkletsel."


    zegt dit niet meer over nivo van de mensen die het afsteken?

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinjesk Bekijk bericht
    De branche wil al het consumentenvuurwerk verbieden.

    "Nederland is Europees kampioen vuurwerkletsel."


    zegt dit niet meer over nivo van de mensen die het afsteken?
    Precies en anders is het NL vuurwerk gevaarlijk en moeten wij overstappen op Buitenlands vuurwerk wat dus duidelijk veiliger is.

  8. #22
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik vind om eerlijk te zijn dhr Faber enger en erger dan een Arno Bonte.......

  9. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  10. #23
    VWC-Lid Debtor's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2005
    Berichten
    88
    Thanks
    35
    34 waarderingen in 23 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Kwam volgende informatie tegen;

    "De stichting VeiligheidNL gebruikt verschillende bronnen om het aantal vuurwerkslachtoffers te bepalen per jaarwisseling (gemeten tussen 24 december van het oude jaar en 3 januari van het nieuwe jaar). Dat laat per jaarwisseling sinds 2003-2004 het aantal vuurwerkslachtoffers zien."

    Ze meten dus 10 dagen, gooien alles op 1 hoop en zeggen dan dat O&N (wat dus slechts 1 dag is) zeer gevaarlijk is en zorgt voor de vele gewonden. Tja, zo kan ik ook wel iets extra benadrukken.

    Precies Grizmo. Ik vraag me al jaren af waar al die cijfers vandaan komen, en of ze wel zo juist zijn. Dit heeft niet alleen betrekking tot het vuurwerk, maar met veel andere zaken waar "tegenstanders" deze cijfers alleen maar mooier maken. En het ergste is nog dat niemand en naar vraagt en het klakkeloos word overgenomen door alle media.

  11. #24
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Misschien is het wel goed als vuurwerk voor een jaartje eens wordt afgeschaft, al is het maar om de ogen te openen van alle tegenstanders. Mijn voorspelling: Meer overlast illegaal vuurwerk, meer schade die uit toename illegaal vuurwerk volgt, meer zware letsels, meer brandstichtingen, schade kan niet meer worden betaald uit BTW opbrengst legaal vuurwerk (die overigens gelijk, zo niet groter is dan de schade zelf), en bovenal: veel minder sfeer!

    Prima plan, toch meneer de Fabel?

  12. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  13. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ik zet cakes altijd helemaal vast. En pijlen uit pvcbuis. 20m afstand
    Die 20 meter gaat je niet helpen als de pijl afzwaait. En zoals andere ook al zeggen zijn er meer mensen die afsteken dus dat jij het veilig doet zegt nog niet dat je dan geen vuurwerkbril hoeft te dragen.

    Maargoed zelf weten wat je doet ik ga mijn wil niet opleggen maar besef dan wel dat je keihard meewerkt aan het problemen en het bestaansrecht van meneer faber door zelf niet het goeie voorbeeld te geven.

  14. #26
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Misschien is het wel goed als vuurwerk voor een jaartje eens wordt afgeschaft, al is het maar om de ogen te openen van alle tegenstanders. Mijn voorspelling: Meer overlast illegaal vuurwerk, meer schade die uit toename illegaal vuurwerk volgt, meer zware letsels, meer brandstichtingen, schade kan niet meer worden betaald uit BTW opbrengst legaal vuurwerk (die overigens gelijk, zo niet groter is dan de schade zelf), en bovenal: veel minder sfeer!

    Prima plan, toch meneer de Fabel?
    Mee eens, probleem is wel dat het achteraf nooit zal worden teruggedraaid. De politiek is te arrogant om foute beslissingen terug te draaien. Voorbeeld: afsteek tijden die zijn ingeperkt en de babypijltjes en romeinsekaarsen die zijn verboden. Nauwelijks effect, maar daar hoor je ze niet over. Er moet alleen maar meer verboden worden...

    Als er nou een partij was die echt duidelijk pro vuurwerk was, dan was het mischien anders. Maar niemand in de kamer heeft volens mij ooit ook maar een aansteeklont in de handen gehad. Laat staan dat ze weten waarover ze praten.
    Vuurwerk is vuurwerk

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •