Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 124
  1. #46
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik ben benieuwd ergens...komt dit bericht wel vanuit de BPN? Ik kan het mij echt niet voorstellen eerlijk gezegd.....

    Ik denk dat of Leo wellicht op eigen initiatief heeft gereageerd of dat er lukraak iets in de media is gezet (beide zouden niet de eerste keer zijn ).

    Verder ben ik reuze benieuwd naar het rapport!

  2. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid Fruttie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2012
    Berichten
    74
    Thanks
    2
    26 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Als je op dat kleine spul geld moet toeleggen zou ik er ook zo snel mogelijk mee instemmen.
    juist, dat is dan ook de enige reden... het levert ze toch geen reet op...

    maar we worden in dit land steeds beter met het "verbieden" van alles en nog wat...

    DAS IST VERBOTEN !!!

  4. #48
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    De woordvoerder zegt het in het interview bijna letterlijk: knalvuurwerk en pijlen, daar verdienen we toch geen hol op, dus dat vinden we best. Maar gelet op de doelstelling van BPN is dat niet zo vreemd. Vuurwerkliefhebbers komen daarin niet aan bod.

    Ik denk overigens wel dat het een tactische zet is van BPN om met dit bericht naar buiten te komen, nog voordat het rapport is gepubliceerd. Even wat gras voor de voeten van vuurwerkhaters wegmaaien en het grote publiek laten merken dat de bereidheid daar is om bij te dragen aan een veiliger Oud en Nieuw.
    Well, that depends...

  5. #49
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maximaal30euro Bekijk bericht
    Beste freaks, we gaan nou toch niet verbaasd lopen doen? Alsof het de importeurs iets kan schelen dat we straks uitsluitend met cakes, fonteinen en boxen buiten staan. Maar ik ben wel teleurgesteld dat de branchevereniging al reageert voordat het volledige rapport is gepubliceerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorn89 Bekijk bericht
    Ik schrik hier best van en dat noemt zich dan een belangenvereniging.. Reageren terwijl het rapport nog niet openbaar is, bizar.

    Ik hoop maar dat de mensen in den Haag wel in zien dat het kansloos is een knalvuurwerk verbod.

    Had wel wat meer tegengas verwacht van deze belangenvereniging.
    Ik denk dat dit een hele slimme move is. Even buiten de inhoud. Door nu al een standpunt in te nemen dat het gras voor de voeten van de haters wegmaait is natuurlijk gewoon heel slim. Ik ben ook van mening dat, in tegenstelling tot de meesten hier, er hard tegenin gaan alleen maar aandacht vestigt op de discussie, olie op het vuur gooit, en averechts werkt. Dat zie je ook met de pietendiscussie gebeuren. Het is zo fel, dat er uiteindelijk aan toegegeven wordt. Vuur met vuur bestrijden is in mijn ogen niet de beste manier. De belangenvereniging laat hiermee namelijk wel zien dat er meegedacht wordt met de tegenstanders en de mensen die minder gevaar willen zien. En buiten een gratis vuurwerkbrilletje zagen we dat echt te weinig.

    MAAAARRRRRR....

    De oplossing is natuurlijk onzin. De pijlen kan ik me nog iets bij indenken (baal er wel van, deze zomer een pijlenrek gebouwd), maar de knallers gaan geen verschil maken. Met als gevolg dat er straks nog steeds (en misschien wel meer) illegaal geknald wordt, de overlast blijft, en er dan aangestuurd wordt op een totaalverbod ivm handhaving. Want terugdraaien gaat niet gebeuren, zeker niet omdat importeurs zich er niet meer aan gaan wagen.

    Kort samengevat; Ik snap de reactie van de branche, maar ben het niet eens met de maatregelen.

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  7. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    De vuurwerkwinkels zullen vanaf nu leeggekocht worden om vuurpijlen in te slaan.
    De buurlanden hebben weer iets in het assortiment wat hier niet meer zal zijn dus komen er vuurwerktoeristen bij natuurlijk, en kopen dan gelijk maar een maatje zwaarder knal en pijl dan al mocht want het is toch al verboden dus dan maar gelijk wat stevigs.

    De vuurpijl is zo ongeveer het eerste siervuurwerk wat uitgevonden is, dat BPN zo slordig met zijn klantengroep en productassortiment omgaat is om pisnijdig van te worden.
    BPN is niet te vertrouwen

  8. #51
    VWC-Lid Fruttie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2012
    Berichten
    74
    Thanks
    2
    26 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik denk dat dit een hele slimme move is. Even buiten de inhoud. Door nu al een standpunt in te nemen dat het gras voor de voeten van de haters wegmaait is natuurlijk gewoon heel slim. Ik ben ook van mening dat, in tegenstelling tot de meesten hier, er hard tegenin gaan alleen maar aandacht vestigt op de discussie, olie op het vuur gooit, en averechts werkt. Dat zie je ook met de pietendiscussie gebeuren. Het is zo fel, dat er uiteindelijk aan toegegeven wordt. Vuur met vuur bestrijden is in mijn ogen niet de beste manier. De belangenvereniging laat hiermee namelijk wel zien dat er meegedacht wordt met de tegenstanders en de mensen die minder gevaar willen zien. En buiten een gratis vuurwerkbrilletje zagen we dat echt te weinig.

    MAAAARRRRRR....

    De oplossing is natuurlijk onzin. De pijlen kan ik me nog iets bij indenken (baal er wel van, deze zomer een pijlenrek gebouwd), maar de knallers gaan geen verschil maken. Met als gevolg dat er straks nog steeds (en misschien wel meer) illegaal geknald wordt, de overlast blijft, en er dan aangestuurd wordt op een totaalverbod ivm handhaving. Want terugdraaien gaat niet gebeuren, zeker niet omdat importeurs zich er niet meer aan gaan wagen.

    Kort samengevat; Ik snap de reactie van de branche, maar ben het niet eens met de maatregelen.

    Ik geloof niet dat er dan meer overlast is omdat mensen illegaal gaan knallen. Veel mensen weten niet eens hoe ze daaraan moeten komen.

    Kom op zeg... het gaat ook over kids van een jaar of 10 die ook gewoon een rotje willen afsteken. En de kids van 13 of 14 die met hun tasje over straat slenteren zul je ook niet meer zien. Dus de zogenoemde overlast (overlast in de ogen van notoire jankapen) zal zeker wel afnemen.

  9. #52
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Welke merken zijn er van Lesli? Ga ik die boycotten

  10. #53
    VWC-Lid Fausto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.468
    Thanks
    1.452
    1.118 waarderingen in 408 posts
    Hmmm dat wordt dan voortaan ook maar scheten in houden tijdens oud & nieuw aangezien de goeie
    flink harder knallen als die rotjes die weer hier in NL verkopen
    31/12 Knalle als een malle!

  11. #54
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.231
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Waar liggen hun principes vraag ik mij dan af? Mij persoonlijk maakt het ook niet uit dat de pijlen en de rotjes er uit gaan. MAAR het gaat erom dat ze alles afpakken en dat moet je niet toe laten. Doe er iets tegen kom wel met de juiste cijfers en laat de gevolgen hiervan weten. Dit is erg slap.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Echt jammer dat het BPN zo reageert. Niet dat we ook maar iets zullen missen aan die plopjes dat nederlands knalvuurwerk heet, maar dat een gedeeltelijk verbod zo makjes aanvaard wordt! Eerst de babypijltjes en romeinse kaarsen, toen de single shots en nu het knalwerk.Hoe makkelijk gaat de volgende stap zijn als je niet weet wat vechten voor je principes is!!?

  13. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2008
    Locatie
    twente
    Berichten
    288
    Thanks
    103
    135 waarderingen in 72 posts
    Dit is nou precies de reden dat ik al jaren geen vuurwerk van Lesli meer koop. Elk jaar stukje bij beetje verminderen tot.........

  14. #57
    VWC-Lid !!PoGo!! GeK!!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 oktober 2005
    Berichten
    188
    Thanks
    870
    53 waarderingen in 31 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Carbid behoort tot cultureel erfgoed. Daar kan niet veel meer aan getornt worden. Valt ook niet onder vuurwerk. Daarom ook een goed alternatief om mee te beginnen in de ochtend.
    Het wordt hoogtijd dat Vuurwerk ook Cultureel Erfgoed wordt, en is dat het al niet?

    En 'knalwerk' moet ik er ook aan denken dan, dat de Legale 100k rollen etz er ook straks niet meer zijn dan?

  15. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!PoGo!! GeK!! Bekijk bericht
    Het wordt hoogtijd dat Vuurwerk ook Cultureel Erfgoed wordt, en is dat het al niet?

    En 'knalwerk' moet ik er ook aan denken dan, dat de Legale 100k rollen etz er ook straks niet meer zijn dan?
    Dat is het blijkbaar al maar dat zegt niet dat z geven verbod voor consumenten kunnen instellen ofzo

  16. #59
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Check ook even punt 9 uit "REACTIES OP CONCEPTRAPPORT"
    https://www.onderzoeksraad.nl/upload...71124-cpdf.pdf

    BPN/Lesli is nota bene zelf een grote leverancier in de landen die bedoeld worden.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  18. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Leo Groeneveld slappe zak. Kocht al vrij weinig van Lesli maar zal dat nu nooit meer doen. Helaas wel al wat van Red Wire in bestelling staan.
    Het hele gebeuren wordt beetje bij beetje de nek omgedraaid. Doodzonde.

Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •