Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Gemeente deelt dit jaar geen vuurwerkbrillen uit

    NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen deelt dit jaar geen veiligheidsbrillen uit om oogletsel door vuurwerk te voorkomen. Het initiatief van vorig jaar, ingegeven door een motie uit de gemeenteraad, was een symbolische actie om vuurwerkveiligheid onder de aandacht te brengen, en een voortzetting daarvan zou niet in het belang zijn van eigen verantwoordelijkheid en risiscobewustzijn. Dit schrijft het college als antwoord op een brief van D66 over het voortzetten van het initiatief.

    Risicobesef

    'Vuurwerkbrillen wordt door verschillende partijen beschikbaar gesteld', schrijft het college. 'Het is niet onze bedoeling om de verantwoordelijkheid over te nemen. Daarmee ondermijnen we de doelstelling om het risicobesef bij bewoners te vergroten. Veiligheid begint immers bij onze inwoners zelf. Daarnaast zorgt onze integrale aanpak, waaronder structurele vuurwerkpreventie binnen het primair onderwijs, ervoor dat de jaarwisseling in Nijmegen relatief rustig verloopt in vergelijking met omliggende gebieden.'

    Eén dag minder

    Omdat 31 december dit jaar op een zondag valt, is er voor vuurwerkfanaten één dag minder om op legale wijze vuurwerk in te slaan. 'Ondanks de koopzondagen schrijft de wet voor dat er op zondag geen vuurwerk verkocht mag worden', zegt burgemeester Hubert Bruls. 'Ik ben er niet rouwig om. Liever zag ik dat er helemaal geen vuurwerk gekocht werd. Het is jammer dat de pers opgemerkt heeft dat er dit jaar een verkoopdag minder is. Anders hadden er wellicht mensen naast gegrepen en zou er minder afgestoken worden.'

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    Eén dag minder

    Omdat 31 december dit jaar op een zondag valt, is er voor vuurwerkfanaten één dag minder om op legale wijze vuurwerk in te slaan. 'Ondanks de koopzondagen schrijft de wet voor dat er op zondag geen vuurwerk verkocht mag worden', zegt burgemeester Hubert Bruls. 'Ik ben er niet rouwig om. Liever zag ik dat er helemaal geen vuurwerk gekocht werd. Het is jammer dat de pers opgemerkt heeft dat er dit jaar een verkoopdag minder is. Anders hadden er wellicht mensen naast gegrepen en zou er minder afgestoken worden.'
    Wat een verstand van zaken ook weer.

  3. Deze gebruiker waardeert blouapie voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Belachelijke kerel om geen vuurwerkbrillen uit te delen zeg .
    Niet dat het veel uit gaat maken, want de meeste winkels gooien heb gewoon standaard bij de bestelling .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  5. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Irritatie 1: geen brillen willen geven is 1 ding, maar slechte argumenten geven mij jeuk.

    Irritatie 2: niet op de hoogte zijn van de feiten over een onderwerp is 1 ding, maar als je daar een sterke mening over hebt is dat wel kwalijk.

    Irritatie 3: het misgunnen van andermans plezier is wel heel erg basisschool niveau. De laatste zin is echt te kinderachtig voor woorden...

  6. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ok, hij geeft aan dat het ons eigen verantwoordelijkheid is. Dan moeten ze ook stoppen met ons te betuttelen en ons proberen onze traditie in te dammen.

    Verder vind ik het belachelijk dat hij het jammer vond dat er in de media werd gesproken over het feit dat op een zondag geen vuurwerk mag worden verkocht. Zo iemand zit in de politiek en dus iemand die niet objectief en onpartijdig kan zijn. Zulke mensen moeten uit de politiek worden gegooid.

  8. #6
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Zo werkt de gemeente Nijmegen blijkbaar. Als ze dingen doorvoeren hopen ze dat niemand er voortijdig achter komt en achteraf is er geen weg meer terug.

  9. #7
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Irritatie 1: geen brillen willen geven is 1 ding, maar slechte argumenten geven mij jeuk.

    Irritatie 2: niet op de hoogte zijn van de feiten over een onderwerp is 1 ding, maar als je daar een sterke mening over hebt is dat wel kwalijk.

    Irritatie 3: het misgunnen van andermans plezier is wel heel erg basisschool niveau. De laatste zin is echt te kinderachtig voor woorden...
    'Kinderachtig' is het woord dat ook mij te binnen schoot toen ik het las.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mavcovic Bekijk bericht
    Zo werkt de gemeente Nijmegen blijkbaar. Als ze dingen doorvoeren hopen ze dat niemand er voortijdig achter komt en achteraf is er geen weg meer terug.
    Ik denk dat dit vooral iets zegt over meneer Bruls zelf. Stiekem, achterbaks, geniepig, gluiperig. Dat soort termen kwamen bij mij omhoog.

    Ik zou trouwens graag willen dat de winkels dichtblijven waar hij de troep haalt die hem obesitas bezorgt; niet alleen op zondag, maar de hele week.

  10. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid Pyrokegel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2016
    Berichten
    330
    Thanks
    80
    115 waarderingen in 60 posts
    Die laatste twee zinnen:

    Het is jammer dat de pers opgemerkt heeft dat er dit jaar een verkoopdag minder is. Anders hadden er wellicht mensen naast gegrepen en zou er minder afgestoken worden.'

    Zegt alles over dit figuur (ik wilde deze man schrijven ipv dit figuur, maar dit is echt te kinderachtig)
    www.youtube.com/channel/UC94WfxZTV9DBXXN480qvnWQ

  12. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Wat een flapdrol is die vent zeg !!! Ik zal wel ff bepalen voor jullie wat je er van moet vonden omdat ik dat vind "figuur"is het dus.

  13. #10
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Er zijn aardig wat gefrustreerde harken in Nederland die zich burgemeester mogen noemen.

    Dit mag hij niet eens zeggen.
    Als ik een hoge functie bij bijvoorbeeld een grote brouwerij heb en ik ga in het openbaar dat het bier van concurrent niet te zuipen is, dan krijg je in de toekomst last van.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  14. #11
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Alleen al de laatste alinea motiveert mij alleen maar om meer mensen erop te attenderen dat de 31ste geen vuurwerk te koop is. Wat een ongelooflijk triest persoon ben je dan.

  15. #12
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Irritatie 1: geen brillen willen geven is 1 ding, maar slechte argumenten geven mij jeuk.

    Irritatie 2: niet op de hoogte zijn van de feiten over een onderwerp is 1 ding, maar als je daar een sterke mening over hebt is dat wel kwalijk.

    Irritatie 3: het misgunnen van andermans plezier is wel heel erg basisschool niveau. De laatste zin is echt te kinderachtig voor woorden...
    Dit is inderdaad echt niveautje basisschool. Die beste man moet zich doodschamen.
    Laatst gewijzigd door blackmoon; 23 november 2017 om 10:34

  16. #13
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Wat een mafkees joh, enorme zuurpruim die vuurwerk liever de stad uit heeft. lekkere burgermeester heb je dan. Je bent er voor de burgers niet voor jezelf knuppel.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •