Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts

    Zoetermeer : Onvolledige evaluatie draait vuurwerkshow de nek om

    Zoetermeer - Sinds 1996 organiseert Van Herwijnen jaarlijks een prachtige vuurwerkshow voor haar klantenkring en de inwoners van Zoetermeer. Een evenement wat dankzij de uitvoering en locatie, jaarlijks rond de 3000 bezoekers trekt uit heel Nederland. Toch komt aan deze traditie een eind, Nieuwe regels maken het voor Van Herwijnen onmogelijk om door te gaan.

    Dennie van Herwijnen kijkt nog eens mistroostig naar de stapel papieren voor hem. Veranderende regels maken het organiseren van een nieuwe vuurwerkshow voor hem steeds moeilijker. Van Herwijnen: "Het huidige college zegt in de media dat men graag in kansen denkt, en kijkt wat er samen mogelijk gemaakt kan worden. Ik merk daar in de praktijk weinig van. Er wordt alleen getoetst en niet meegedacht." Het evenement is enorm gegroeid. Waren het in het begin nog 50 á 60 bezoekers, de afgelopen jaren schommelde het bezoekersaantal rond de 3000. Van Herwijnen: ''Daar ben ik natuurlijk erg trots op." Toch ontstaat er in februari van dit jaar wrijving. ''In de evaluatie over de show van 2016, die ik overigens niet bij mag wonen, stonden verschillende aannames en onjuistheden die een verkeerd beeld van de situatie gaven. Ik werd gebeld door de afdeling vergunningen die mij vroegen of ik hier nog wel langer mee door wilde gaan. De conclusie na de evaluatie was namelijk niet mals." Bij de evaluatie werd verwezen naar een rapportage van handhaving en politie die Van Herwijnen niet in mocht zien. Een rapportage waarin volgens Van Herwijnen door handhaving zwaar overdreven werd, bijvoorbeeld over het afsteken van illegaal vuurwerk tussen het publiek. Iets wat volgens Van Herwijnen door hen niet vastgesteld kan worden. Ook een opstootje later die avond op een andere plaats in het Stadshart werd Van Herwijnen aangerekend. "Ik heb eind oktober bij de gemeente aangegeven met welke punten ik het niet eens ben. Daar wordt wel naar geluisterd maar de evaluatie wordt niet aangepast. Nu moet ik dus voldoen aan nieuwe eisen zoals een reddingsboot in het water, dranghekken zoals bij grote concerten op een plek waar bijna niemand staat, en tassencontrolles. Maatregelen die gebaseerd zijn op verkeerde gegevens. Daar pas ik voor. Ik ben er helemaal klaar mee."

    Bron
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Berichten
    392
    Thanks
    58
    187 waarderingen in 116 posts
    Tja lang leven de bureaucratie in nederland waar alleen maar wordt gekeken naar regels en niet naar de praktijk.
    ook bekend op avp met de zelfde naam

  4. #3
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    wat een teleurstelling, jaarlijks altijd vaste prik om bij deze demo aanwezig te zijn.

  5. #4
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Dit is echt eeuwig zonde, de demo was altijd een succes en gezelligheid ten top. Lang leve de regeltjes.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Berichten
    170
    Thanks
    24
    49 waarderingen in 29 posts
    Wat een schande!!!

  7. #6
    VWC-Lid Robin30's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 december 2013
    Berichten
    636
    Thanks
    17
    233 waarderingen in 182 posts
    Altijd een van de mooiste shows lang leve regeltjesland

  8. #7
    VWC-Lid Vuurwerk079's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    653
    Thanks
    356
    407 waarderingen in 166 posts
    Heel jammer weer..was altijd een goede demo met veel producten op een leuke plaats..echt weet iets zoetermeers..als het te groot word gooien ze er weer wat Extra regels boven op.

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    En weer is het consumentenvuurwerk de dupe van wangedrag en illegaal vuurwerk.....

    Voor wie de schoen past:
    Bedankt hoor

  10. #9
    VWC-Lid Kratos1791's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 februari 2012
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    279
    Thanks
    220
    181 waarderingen in 105 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baron v lunt z sas Bekijk bericht
    En weer is het consumentenvuurwerk de dupe van wangedrag en illegaal vuurwerk.....
    Ik moet zeggen dat ik tijdens en na deze demo nauwelijks meer knallen heb gehoord dan bij andere demo's. En ik ben hier toch al wat jaartjes bij geweest.
    Echt jammer, ik ging hier graag heen met mijn vader. Hopelijk is het niet definitief en doet de gemeente wat water bijnde wijn.
    [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

  11. Deze gebruiker waardeert Kratos1791 voor het bericht:


  12. #10
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Echt schandalig dit en ook doodzonde. De demo was altijd goed verzorgd, schietlijsten werden uitgedeeld, groot scherm met productinfo, geluid van muziek en omroeper is prima en de locatie is erg mooi zo aan het water. Ik vond het altijd gezellig druk en mooi om te zien hoe lokale ondernemers elkaar ook helpen. Kan me van vorig jaar ook nog een dansoptreden herinneren, dus van een grimmige sfeer was volgens mij geen sprake, het was zoals altijd juist erg gemoedelijk en gezellig. Kan me de frustratie van van Herwijnen ook volledig voorstellen, zeker als hij de evaluatie al niet bij mocht wonen, rapportage niet mocht inkijken en zo de onjuistheden en aannames niet kon weerleggen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Heel vreemd dat je als organisator van de show geen rapportage handhaving in mag zien, stinkt een beetje als je het mij vraagt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Nu moet ik dus voldoen aan nieuwe eisen zoals een reddingsboot in het water, dranghekken zoals bij grote concerten op een plek waar bijna niemand staat, en tassencontrolles.
    Heb werkelijk nog bij geen enkele show een tassencontrole gehad? Als dit verplicht word verwacht je ook dat dit voor andere evenementen geld of zou dit puur de burgemeester van Zoetermeer zijn die moeilijk doet?

    Ik bedoel zelfs het stadsvuurwerk hier nog nooit een hek of iets gezien en al helemaal geen tassencontroles. Vind ook eigenlijk niet dat de organisator verantwoordelijk is voor die controles maar dat de politie dit zou moeten doen.

  14. #12
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Lopen ze nu al zo te klootviolen om een product demo, terwijl een centrale show de natte droom van half bestuurlijk nederland is.. koekoek.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  16. #13
    VWC-Lid kort lontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2006
    Berichten
    106
    Thanks
    7
    33 waarderingen in 21 posts
    politieke willekeur en dan schermen ze met een rapport die je niet in mag zien.
    Jammer want de werkelijke reden zullen we nooit weten.
    Leef met Herrewijnen mee want ik zou hier zwaar gefrustreerd van worden.
    Geef gewoon de werkelijke reden gemeente Zoetermeer : geld.

  17. #14
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Jongens, wat is dit toch weer Nederland op z'n kleinst. Lekker bureaucratisch bezig zijn om vervolgens inzage van de documenten die bij de procedure horen maar te blokkeren, niet te luisteren naar tegengeluid en lekker door te denderen zonder verstand van zaken of dingen nota bene uit te zoeken.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •