Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    'Verplicht spreekbeurt over vuurwerk als je bent betrapt'.

    CUIJK - Kinderen die nu al vuurwerk afsteken, zouden op school verplicht een spreekbeurt moeten houden over hoe gevaarlijk vuurwerk kan zijn. Hiervoor pleit wijkmeester Peter Hendriks van De Valuwe.

    Aanleiding voor zijn pleidooi zijn vier jonge kinderen die onlangs door de politie in de Cuijkse wijk betrapt zijn op het vroegtijdig afsteken van vuurwerk.

    De kinderen zijn nog maar 8, 9, 10 en 12 jaar. De politie vindt de leeftijd 'zorgwekkend'. Ook van het behoorlijk zware vuurwerk dat de kinderen bij zich hadden is de politie, die tegen de jonge overtreders geen proces-verbaal kan opmaken, geschrokken.

    België
    Wijkmeester Hendriks zegt geen idee te hebben hoe deze jonge kinderen aan het zware vuurwerk komen. ,,Via via? Internet? België? Ik weet het niet. Ik hoop dat het gesprek helpt dat de politie met de ouders heeft. Maar ik denk dat als ze op school een spreekbeurt houden over de gevaren van vuurwerk, ze er meer en langer mee bezig zijn.’’

    Hendriks roept, ook via Facebook, mensen op om de politie te blijven melden wanneer ze horen of zien dat er vuurwerk wordt afgestoken. De wijkmeester heeft het idee dat het de laatste dagen wat rustiger is met vuurwerk in Cuijk-Noord. ,,Komt misschien ook omdat de politie er nu meer bovenop zit.’’

    De politie controleerde zaterdag nog speciaal op vuurwerk in de wijk. Alleen al deze maand heeft de politie uit De Valuwe vijftien meldingen gekregen over vuurwerkoverlast. Bij de politie spreken ze van 'een probleem'. Wijkagent Dirk Jansen zegt afgelopen zaterdag nog 'diverse jeugdigen' gesproken te hebben, maar heeft geen vuurwerk aangetroffen.

    Startblok
    De Valuwe telt met 't Startblok en de Regenboog twee basisscholen. Startblok-directeur Marco Janssen gelooft wel dat je met een spreekbeurt over de gevaren van vuurwerk zorgt voor 'meer bewustwording'. ,,Aandacht hiervoor is hoe dan ook goed. Maar er zijn meer manieren om op school kinderen te wijzen op de gevaren van vuurwerk. Naast de programma's van Bureau Halt, doen we in onze lessen aan vuurwerkpreventie.’’

    Vorige week nog betrapte schoolpersoneel een groepje kinderen met zwaar vuurwerk. Op het grasveld tussen de school en de moskee in. Eén jongen stak vuurwerk af, terwijl er drie om hem heen stonden. Het ging om twee kinderen van 't Startblok en twee van de Regenboog. De gealarmeerde wijkagent was er snel bij en heeft de ouders van de kinderen op de hoogte gebracht.

    Ook schooldirecteur Janssen maakt zich ernstige zorgen over het steeds zwaardere vuurwerk. ,,Als het fout gaat, heb je meer dan alleen brandwonden. Voor je er erg in hebt, mis je vingers of zelfs een hand.’’

    https://www.gelderlander.nl/maasland...rapt~ab3e6d14/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Gepakt? Ga dan maar propaganda, verspreiden.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Gevalletje wij kunnen het niet dus doen jullie het maar. Voorlichten zou een taak van de politie moeten zijn. Als ze dit al hadden gedaan hadden ze die kinderen misschien nooit dat vuurwerk afgestoken.

  5. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Zou de media door iemand gesponsoord worden voor het maken en plaatsten van zulke berichten ?
    Het ligt er net allemaal te dik op in mijn ogen, maar waarschijnlijk lees ik het bericht door een vuurwerkbril en ben ik bevooroordeeld.....
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. #5
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Gevalletje wij kunnen het niet dus doen jullie het maar. Voorlichten zou een taak van de politie moeten zijn. Als ze dit al hadden gedaan hadden ze die kinderen misschien nooit dat vuurwerk afgestoken.
    Fout. Voorlichting - om het even op welk gebied - is primair een taak van ouders / verzorgers.

    Ik kan mij overigens prima vinden in de argumentatie in het bronbericht. Indien jongeren zichzelf informeren wordt het interessanter en pakken zij de informatie sneller op. Of men dat dan als straf op dient te leggen is de vraag, maar preventief kan dit prima werken.

  7. Deze gebruiker waardeert Brainiac voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Gevalletje wij kunnen het niet dus doen jullie het maar. Voorlichten zou een taak van de politie moeten zijn. Als ze dit al hadden gedaan hadden ze die kinderen misschien nooit dat vuurwerk afgestoken.
    De taak van de politie is de wet handhaven. Voorlichten zou op school en vanuit de ouders moeten gebeuren.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •