Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Berichten
    99
    Thanks
    4
    60 waarderingen in 30 posts

    Hulp gevraagd m.b.t. afstand, graden en spreiding

    Hallo vuurwerkers,

    Heb het definitieve antwoord niet kunnen vinden - middels de zoekfunctie - op mijn onderderstaande vragen. Hoop dat iemand mij verheldering kan brengen.

    Gegeven situatie: afstand publiek tot aan vuurwerk is 10m (een wat bredere straat met voortuinen).

    Wens: een volle lucht vuurwerk bij 2 of meer cakes tegelijk.

    Vraagstuk:

    1. Als ik 2 cakes in I-Shape wil schieten wat zou dan het juist aantal meters zijn tussen de cakes? Heb ergens gelezen 10m. Maar doordat we ook maar 10m van het vuurwerk af staan heb ik het idee dat je min of meer naar een tenniswedstrijd zit te kijken.

    2. Als ik 2 cakes in V-Shape wil schieten, welk aantal graden zorgt bij voor een mooie spreiding en kan je ze dan 'strak' naast elkaar plaatsen of welke afstand zou wenselijk zijn?

    3. Meer van hetzelfde als het bovenstaande maar dan 2 cakes in V-Shape met daartussen een I-Shape.

    En als er een generieke formule/vuistregel is dan lees ik die graag. Dan zou ik in vervolg eenvoudig de layout kunnen berekenen als bijvoorbeeld de kijk-afstand veranderd.

    Alvast bedankt,
    Ramon
    Laatst gewijzigd door Ramonius; 19 november 2017 om 18:01

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    1. Hangt ervan af hoe groot het boeket is en hoe hoog ze schieten.
    2. Zie 1 en je kan ze strak naast elkaar zetten.
    3. Zie 1 en 2

    Heb ooit eens een excel bestandje gemaakt om de hoek te berekenen met gegeven hoogte en diameter effect. Enige wat ik er verder over kan zeggen is dat je de cakes echt niet heel schuin hoeft te zetten om een mooie spreiding te krijgen. Meet anders eens van een waaier de hoeken op.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Berichten
    99
    Thanks
    4
    60 waarderingen in 30 posts
    Oke, stel dat je weet hoe groot een boeket is en de stijghoogte. Wat is dan de vuistregel?

    En wat is 'niet echt heel schuin'?

  4. #4
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    In het algemeen is 20 graden schuin prima. Dus dat is 20 graden uit het lood, of wel 70 graden t.o.v. de grond.
    Laten we lekker link gaan doen!

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Eens diep gegraven in dropbox en zie wat daar naar boven komt
    HoekenCakes.xls

  6. Deze gebruiker waardeert blouapie voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Berichten
    99
    Thanks
    4
    60 waarderingen in 30 posts
    Ah super, heb 'm opgeslagen.

    Zijn er nog tips wat betreft de afstand tussen cakes onderling?
    Stel me dus voor dat 10m afstand tussen 2 cakes op een behoorlijke kijkafstand wel de norm is, maar wat als je met je neus bijna bovenop de cakes staat (in mijn geval zo'n 10m)?

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Ligt eraan of je chaos en een continu gevulde lucht wil. Als je er zo dicht opstaat en cakes te ver uit elkaar hebt staan vallen ze niet meer in je blikveld en gaan mensen toch maar focussen op de linker of rechter cake

    Ik zou de cakes gewoon naast elkaar zetten en dan onder een zee kleine hoek zodat de bombettes in de lucht op ongeveer 5 meter afstand knallen.

    Dan krijg een een extra breed effect terwijl het nog wel 1 geheel is.

  9. #8
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Even uitgaande van een cake waar ik veel ervaring mee heb: de cruelty van wolff, zou ik ze bij I shape schieten niet meer dan een meter of 6 uit elkaar zetten.
    Het mooiste voor een goed gevulde lucht met mooie spreiding zou in mijn ogen zijn om 2 fanshaped cakes achter elkaar te plaatsen, en tegelijk te schieten. 2x de crackling cry 2.0 bijvoorbeeld. Geheid dat iedereen in de straat gek wordt.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •