Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gemeente spreekt bruidsparen aan op vuurwerk op vrijdagavond

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Gemeente spreekt bruidsparen aan op vuurwerk op vrijdagavond

    De gemeente gaat tegen aanstaande bruidsparen zeggen dat het niet gewenst is om vuurwerk af te steken na hun bruiloft. Dat merkte ambtenaar Martin Grouve donderdagavond op in een informatieavond over de veiligheid in het gemeentehuis. ChristenUnie-raadslid Klaas van Olst vroeg zich af wat er aan deze ‘nieuwe traditie’ gedaan wordt.

    Wijkagent Jochem Schreurs merkte op daar niet heel veel meldingen van te krijgen. “Als er vuurwerk wordt afgestoken, dan is het wel handig dat er een melding komt. Anders is het lastig om er wat mee te doen. Als er een melding komt, is het óf een dag later óf via Twitter.”

    SGP-raadslid Maarten Slingerland stelde dat het vrijdagse vuurwerk na een paar minuten weer over is. “Dan draaien mensen zich om en ze denken de volgende morgen: ‘laat ik eens een melding doen’.” De wijkagent stelde dat de gemeenschap er last van heeft, maar dat het bewoners van diezelfde gemeenschap zijn die vuurwerk afsteken. “Als je ziet dat anderen vuurwerk afsteken, moet je ze zelf ook daarop aanspreken.”

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    dit slaat natuurlijk nergens op.....was er sprake van afsteken zonder vergunning of niet? Dat is wel een punt wat handig is om te weten....is het zonder vergunning, dan is een directe melding wel handig als er overlast is....kan me dat best wel voorstellen namelijk...

    Maar is er een vergunning afgegeven ....dan is er niets aan de hand toch? alhoewel dat alsnog voor overlast kan zorgen......

    Comment


      #3
      In de meeste gevallen is hier geen vergunning voor. Het duurt ook maar eventjes, en vaak als verrassing voor het bruidspaar. Bijvoorbeeld na het feest bij het verlaten van de locatie.

      Locaties zijn hier ook niet blij mee, maar als neef Rico een flowerbed uit zijn kofferbak trekt en de fik erin zet... wat ga je er dan nog aan doen?

      Comment


        #4
        Zoiets is voor 1 keer, moet toch kunnen? Je kunt het idd toch niet voorkomen. Het brengt alleen maar mensen op het idee vuurwerk af te steken..
        Jeder Schuss ein Genuss

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
          In de meeste gevallen is hier geen vergunning voor. Het duurt ook maar eventjes, en vaak als verrassing voor het bruidspaar. Bijvoorbeeld na het feest bij het verlaten van de locatie.

          Locaties zijn hier ook niet blij mee, maar als neef Rico een flowerbed uit zijn kofferbak trekt en de fik erin zet... wat ga je er dan nog aan doen?
          Vooral ook neef Rico weer... Lach me dood
          alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
            Locaties zijn hier ook niet blij mee, maar als neef Rico een flowerbed uit zijn kofferbak trekt en de fik erin zet... wat ga je er dan nog aan doen?
            Hahaha inderdaad, en dan het bruidspaar aan gaan spreken, die hier waarschijnlijk niets van wisten en net zo werden verrast ( positief of negatief ), door het vuurwerk.
            Vuurwerk doet de duivels dansen

            Comment


              #7
              Je trouwt maar één keer dus een beetje vuurwerk moet kunnen toch....
              Laatst aangepast door RandomDaniel; 17 November 2017, 14:43.
              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
                Je trouwt maar één keer dus een beetje vuurwerk met kunnen toch....
                Als het goed is maar 1 keer he?
                Jeder Schuss ein Genuss

                Comment


                  #9
                  Dit is een goed voorbeeld om te zien in wat voor een land wij werkelijk leven. Het wordt je zelfs niet gegund om een cake op je bruiloft af te steken. En altijd maar het benadrukken om iemand aan te geven. Ik word hier kotsmisselijk van, bah!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                    Dit is een goed voorbeeld om te zien in wat voor een land wij werkelijk leven. Het wordt je zelfs niet gegund om een cake op je bruiloft af te steken. En altijd maar het benadrukken om iemand aan te geven. Ik word hier kotsmisselijk van, bah!
                    Het is steeds bijlapperij, terwijl de overheid niks wil doen. Van je medeburgers moet je het maar hebben
                    Jeder Schuss ein Genuss

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                      Dit is een goed voorbeeld om te zien in wat voor een land wij werkelijk leven. Het wordt je zelfs niet gegund om een cake op je bruiloft af te steken. En altijd maar het benadrukken om iemand aan te geven. Ik word hier kotsmisselijk van, bah!

                      Same, kan het echt niet hebben dat andere mensen anderen niets kleins gunnen en per se moeten klikken en onnodig naar de politie stappen.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                        Dit is een goed voorbeeld om te zien in wat voor een land wij werkelijk leven. Het wordt je zelfs niet gegund om een cake op je bruiloft af te steken. En altijd maar het benadrukken om iemand aan te geven. Ik word hier kotsmisselijk van, bah!
                        Inderdaad, dit is echt van de laatste jaren. Mijn opa zei het ook pas nog en dat is niet eens een vuurwerkfreak....

                        Tegenwoordig gunt niemand elkaar iets meer, en om over dat elkaar erbij naaien maar te zwijgen.....

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                          Inderdaad, dit is echt van de laatste jaren. Mijn opa zei het ook pas nog en dat is niet eens een vuurwerkfreak....

                          Tegenwoordig gunt niemand elkaar iets meer, en om over dat elkaar erbij naaien maar te zwijgen.....
                          Veel mensen hebben drukke baan, stress e.d. dus kunnen ze weinig verdragen van anderen denk ik. Jammer.
                          Jeder Schuss ein Genuss

                          Comment


                            #14
                            Er komen nauwelijks meldingen binnen maar de gemeenschap heeft er wel last van.... ehhh...
                            Work is the curse of the drinking class

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
                              De gemeente gaat tegen aanstaande bruidsparen zeggen dat het niet gewenst is om vuurwerk af te steken na hun bruiloft. Dat merkte ambtenaar Martin Grouve donderdagavond op in een informatieavond over de veiligheid in het gemeentehuis. ChristenUnie-raadslid Klaas van Olst vroeg zich af wat er aan deze ‘nieuwe traditie’ gedaan wordt.

                              Wijkagent Jochem Schreurs merkte op daar niet heel veel meldingen van te krijgen. “Als er vuurwerk wordt afgestoken, dan is het wel handig dat er een melding komt. Anders is het lastig om er wat mee te doen. Als er een melding komt, is het óf een dag later óf via Twitter.”

                              SGP-raadslid Maarten Slingerland stelde dat het vrijdagse vuurwerk na een paar minuten weer over is. “Dan draaien mensen zich om en ze denken de volgende morgen: ‘laat ik eens een melding doen’.” De wijkagent stelde dat de gemeenschap er last van heeft, maar dat het bewoners van diezelfde gemeenschap zijn die vuurwerk afsteken. “Als je ziet dat anderen vuurwerk afsteken, moet je ze zelf ook daarop aanspreken.”

                              Bron
                              Wat ik hier uit op kan maken is dat de politiek meer hinder van het vuurwerk ondervind
                              dan de burgers zelf .

                              Als het knalwerk maar een minuutje duurt waar hebben we het dan over .
                              Laatst aangepast door magnolia; 19 November 2017, 20:44.
                              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                              Comment

                              Working...
                              X