Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    [Verslag] Bezoek Broekhoff Fireworks International 20-10-2017

    Afgelopen week waren Mike (Mattenfreak) en ik te gast bij Broekhoff Vuurwerk.
    Het vorige bezoek was al enkele jaren terug, maar dit jaar waren wij van harte welkom en hebben we jullie vragen meegenomen. Zoals jullie al hebben kunnen zien, heeft Broekhoff een grote vernieuwingsslag gemaakt dit jaar en er was dan ook meer dan genoeg reden om er eens uitgebreid voor te gaan zitten met Pieter en Mark.

    Seizoen 2016-2017
    Het afgelopen jaar is een goed jaar geweest voor Broekhoff en zijn winkeliers. Hoewel het aantal verkooppunten iets gedaald was het afgelopen jaar, is de omzet per winkel afgelopen jaar wel gestegen. Mooie berichten, het is te merken dat de economische crisis achter ons ligt en met de boxen die men nu kan kopen, groeit het bestedingsbedrag ook.
    Afgelopen jaar was ook zichtbaar dat het qua losse cakes verandert doordat er nu veel cakeboxen zijn. Het bedrag wat men uitgeeft voor een losse cake is dalende, vaker koopt men een cake tot max. 30 euro, maar dan kopen ze meer verschillende cakes of een cakebox erbij.
    In 2016 zijn ook tal van artikelen opgegaan, het was tijd voor vernieuwing en daarom moest een flink deel van het assortiment plaats maken. Een deel van de producten die niet meer op voorraad zijn bij Broekhoff zullen wellicht nog op voorraad zijn bij diverse winkeliers.

    Vernieuwing
    Broekhoff is dit jaar dus fors aan het vernieuwen waarbij onder andere de inhoud van de pakketten en vuurpijlpakketten onder handen is genomen. Naast deze vernieuwingsslag is er ook breed ingezet op compound vuurwerk, niet alleen qua aantallen compound (40!), maar ook qua prijsklasses. Compound moet volgens Broekhoff voor iedereen te koop zijn, ook met een kleiner budget en daarom is er bijvoorbeeld al een compound te krijgen voor € 19,95, bestaande uit 3 kleine cake’s van totaal 125 gram.
    Bijlage 33471
    Hoewel het de komende jaren moet blijken hoe succesvol compound gaat worden, zien ze er bij Broekhoff voordeel aan zitten voor de consument. Niet alleen krijgt de consument meer de ervaring mee van het vuurwerk dat hij afsteekt, omdat hij niet meer heen en weer loopt om de volgende aan te steken, er zit ook een duidelijk stuk veilgheidswinst bij. Immers, 1x een lontje aansteken i.p.v. meerdere keren zorgt ervoor dat mensen minder vaak boven een box hangen. En bij de kleinere potjes is het risico op omvallen veel beperkter nu ze verlijmd zijn op een plank(je).
    Broekhoff heeft een aantal compoundboxen met meer dan 2000 gram waardoor 1x aansteken niet voldoende is. Om verwarring bij de klant te voorkomen staat dit duidelijk aangegeven op de verpakking, net als een bovenaanzicht van de cakes die je in de box aantreft.





    Net als vorig jaar toen Broekhoff met de Crazy Clock en de Frog kwam, komt Broekhoff ook dit jaar weer met enkele bijzondere novelties zoals de Ghosthouse en de Baron Samedi. Met dit type producten en een brede collectie aan fonteinen en andere familie producten, zoals draaizonnen, beschikken ze over een breed assortiment dat het gehele gezin aanspreekt.





    Tot slot zijn er een tweetal nieuwe lijnen bij gekomen in de vorm van de Pyroshow (43 stuks) en de Thundering Pirate (8 stuks). De Pyroshow heeft op het forum al de nodige aandacht getrokken met zijn opzet van 1 (speciaal) effect per cake. Hoewel de lijn met name gericht is op de bezigers, is deze ook voor consumenten verkrijgbaar. De beelden van de cakes komen er aan, maar nog niet alle cakes zijn binnen, nog even geduld dus… In de tussentijd kun je er in de finale van de Broekhoff demo wel al een aantal voorbij zien komen.





    Daarmee hebben we de grote lijnen besproken en komen wij bij jullie verdere vragen aan Broekhoff.

    Vragen van leden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
    Broekhoff is één van de importeurs waarvan we nauwelijks of helemaal geen producten zien op de sites van freak-winkels. Is dit policy van de importeur zelf, of een indirect effect van andere gemaakte keuzes?
    Er is geen sprake van een importeursbeleid om producten al dan niet in acties aan te bieden en zo nu en dan komen er ook wel kleinere partijen in de verkoop. Mogelijk speelt wel mee dat Broekhoff door zijn grote eigen opslagcapaciteit geen last heeft van voorraden die langer blijven liggen (de bunkers staan er immers toch), en heeft het de verkoop in het begin van het jaar niet nodig om bijvoorbeeld nieuwe voorraden te kunnen financieren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Wanneer komt de monsterking hummer cake op de markt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Ik zou wel eens willen weten of de Monster Night (de Nederlandse Monster King) er ooit nog komt.
    Hij zou in 2016 al op de markt verschijnen.
    De kosten voor het maken van een kwalitatief hoogwaardige versie van dit product zijn dusdanig toegenomen dat het product niet meer interessant is voor winkelier en consument. Dit product zal er dan helaas ook niet meer komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Zal de Spinning Blue weer de oude kwaliteit terug krijgen? De nieuwe versie schijnt niet hoger dan 5 meter te gaan en ook weinig te spinnen.
    De spinning blue wordt tegenwoordig door een andere fabriek gemaakt als gevolg van forse prijsstijgingen bij de oorspronkelijke fabriek. De verwachting is niet dat dit gaat veranderen. Voor ons als liefhebbers is er echter wel een alternatief te vinden met spinners in de Pyroshow serie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketfreak Bekijk bericht
    Ik zou toch zweren dat ik de zensation single rows terug zag in de nieuwe lijn. Nu zijn ze nergens meer te vinden? Afgekeurd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroguy Bekijk bericht
    Die zijn niet voor consumentengebruik. Daarvoor voldoen ze niet aan alle richtlijnen denk ik.
    De Zensation single rows zijn inderdaad niet bedoeld voor consumenten gebruik. In theorie zou hij wel geschikt gemaakt kunnen worden voor consumenten, echter met € 35,- voor en single row van 10 schoten is dat weinig aantrekkelijk. Maar hij blijft mooi voor in shows.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htevents Bekijk bericht
    Gaat Broekhoff met het verlies van de Sky Hunter en Red Dawn weer met een goede single shot komen?
    Op dit moment komt alleen The Junk van Vuurwerkmania in de buurt (wel met een betere prijs), maar het overtreft gewoon niet de Sky Hunter of Red Dawn.
    De Sky hunter en de Red Dawn zullen beiden in 2018 terugkeren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basicd Bekijk bericht
    Bij Broekhoff mis je echt een goeie crossette cake. Kunnen we deze een vanuit Broekhoff een keer op de markt zien?
    Crossette wordt niet heel veel meer gemaakt, Broekhoff heeft nog wel een kleine 9 schots versie, maar is van mening dat voor een beetje kwaliteitsversie je eigenlijk 25 tot 30 mm tubes zou moeten nemen, waardoor een cake als snel prijzig wordt. Er zijn voorlopig dan ook geen concrete plannen op dit vlak, maar ze nemen het idee in het achterhoofd mee wanneer ze weer naar China afreizen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
    Op dit moment zie ik binnen het aanbod van Broekhoff een wildgroei van series/collecties, echter ook van veel producten die niet binnen een collectie vallen.
    Hoe ziet Broekhoff deze groei van het assortiment zelf? Zijn er nog duidelijk budgetcollecties en/of productseries aan te wijzen. Wordt er nog gesneden in het aanbod?
    Er zijn geen plannen om forse wijzigingen aan te brengen in het aantal lijnen buiten de toevoeging van de Thundering Pirate lijn en de Pyroshow lijn. Er zijn wel enkele lijnen die voor een select aantal winkeliers zijn, zo is er in 2017 een samenwerking met Vakantieveilingen.nl waarvoor enkele cakes gevoerd worden. De inhoud van veel lijnen is wel vernieuwd.

    Als vuurwerkcrew zullen wij aan de hand van de productcatalogus 2017 – 2018 het subforum van Broekhoff gaan opschonen, zodat er een duidelijker onderscheid is tussen de actuele producten en de producten die langzaam maar zeker uitlopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tivoli Bekijk bericht
    Waarom ze van die absurde hoge prijzen vragen voor sommige producten? Skies of China, Megapine, Scorpione,Berzerk tripe en de Osiris zijn producten die ik best een keer zal willen kopen maar veel te prijzig. Heb de Osiris laten staan omdat die met €30 omhoog ging. Ze mogen het doen maar vind producten daardoor veel te hoog.Ze kunnen beter de prijzen aanpassen en dan geen gratis producten bij je bestelling doen.
    In het algemeen geldt dat de kosten voor het maken van vuurwerk steeds verder omhoog gaan als gevolg van de toenemende welvaart in China, waardoor de handen die het vuurwerk produceren steeds duurder worden. Daarnaast zijn er afspraken tussen Broekhoff en zijn winkeliers over de marges die zij willen handhaven. De wijze van doorbereken van kosten, en het vaststellen van de marges is punt van overleg tussen importeur en winkeliers en heeft helaas voor ons soms als gevolg dat producten voor ons als liefhebber minder interessant worden.
    Pieter liet ons door alle collecties heen zien dat als je de de prijzen van cakeboxen berekent per cake, de prijs per cake helemaal niet afwijkend duur is. Daarnaast zit er een gedrukte doos met label omheen, cakes zitten verlijmd (bij compound) etc., het maakt het geheel allemaal duurder en met het bieden van een juiste marge voor de winkeliers, komen ze op deze prijsstellingen uit.

    Er zijn ook cakes tot 500 gram die inderdaad prijzig zijn, vaak zijn die al wat jaren ouder en vinden ze dat ze met de nieuwere producten bij Broekhoff niet te duur zijn.


    Wij danken Broekhoff voor het fijne bezoek en de gastvrijheid. We kijken alvast uit naar een nieuw bezoek komend jaar, zullen ze dan weer zo enorm uitbreiden?!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 13 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Lekker verslag hoor Adriaan, bedankt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Top! en prachtig nieuws van de skyhunter!

  6. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts
    Bedankt voor het verslag! Die Genesis ziet er wel indrukwekkend uit zeg!

  8. Deze gebruiker waardeert Rico voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik ben benieuwd naar de vakantieveilingen die er dus aan lijken te komen?!

  10. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Bedankt, jammer dat de hummercake niet meer komt, dan maar aan onze vrienden van funke overlaten ;-)
    Ik broekhoff dit jaar wel echt extreem duur geworden met sommige cakes!
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  12. Deze gebruiker waardeert Thresher voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt voor het goede en uitgebreide verslag. Mijn vraag over de Monster Night (Hummer cake) is ook beantwoord lees ik. Na het wegvallen van de Hummer Spirit heeft Broekhoff dus geen hummer cake in zijn assortiment. Wat de hummer cake betreft moet ik dus bij een andere importeur gaan shoppen. Verder behoudt Broekhoff een groot aantal kwaliteitscake,s, ik vind wel dat ze steeds duurder en duurder worden.

  14. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  15. #8
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Goed verslag geworden, leuk om daar weer eens op bezoek te zijn geweest en de vele vragen te kunnen beantwoorden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Berichten
    671
    Thanks
    78
    389 waarderingen in 188 posts
    Prima verslag inderdaad, zowel inhoudelijk als taaltechnisch.
    Dank daarvoor.

    Het blijft opvallend dat Broekhoff erg duur is ten opzichte van andere importeurs.
    Men geeft in dit verslag wel een verklaring voor de hoge prijsstelling op zich, maar de genoemde aspecten gelden ook voor andere importeurs en dus is deze verklaring nog steeds geen argument voor het feit dat Broekhoff echt wel duurder is dan andere importeurs. Dat is wat mij betreft een gemiste kans...

  18. Deze 2 gebruikers waarderen cass voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Is dat ook niet een stuk perceptie? Ik denk namelijk dat de adviesprijzen maar iets hoger zijn. Maar omdat je ze nooit in freak acties tegenkomt, of bunker opruimingen, betaal je altijd de volle mep...

  20. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht




    De kosten voor het maken van een kwalitatief hoogwaardige versie van dit product zijn dusdanig toegenomen dat het product niet meer interessant is voor winkelier en consument. Dit product zal er dan helaas ook niet meer komen.



    De spinning blue wordt tegenwoordig door een andere fabriek gemaakt als gevolg van forse prijsstijgingen bij de oorspronkelijke fabriek. De verwachting is niet dat dit gaat veranderen. Voor ons als liefhebbers is er echter wel een alternatief te vinden met spinners in de Pyroshow serie.
    Hmmm jammer om te horen, maar die spinnercake uit de pyroshow was ook niet al te denderend meen ik
    https://www.houtse-bazar.nl

  22. #12
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Is dat ook niet een stuk perceptie? Ik denk namelijk dat de adviesprijzen maar iets hoger zijn. Maar omdat je ze nooit in freak acties tegenkomt, of bunker opruimingen, betaal je altijd de volle mep...
    Hier in de buurt zijn van heel veel importeurs de producten gewoon voor de adviesprijzen te vinden, maar als ik dat vergelijk zijn de Broekhoff producten over het algemeen wel het duurste.

  23. #13
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    Hier in de buurt zijn van heel veel importeurs de producten gewoon voor de adviesprijzen te vinden, maar als ik dat vergelijk zijn de Broekhoff producten over het algemeen wel het duurste.
    En toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Broekhoff heeft zat cakes ( of cakes gehad) welke goed zijn voor het geld. Denk aan: Imperial Blink ( 20 euro), Blinking gauntlet (15euro), Silver Serpent (10euro) Maniacs (10euro) etc etc
    Uiteraard heeft elke leverancier een aantal cakes die overpriced zijn ook een Broekhoff. Maar om nou te zeggen dat ze écht te duur zijn, nee daar kan ik me niet in vinden.
    https://www.houtse-bazar.nl

  24. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 januari 2016
    Berichten
    174
    Thanks
    412
    34 waarderingen in 29 posts
    Bedankt voor het verslag. Ze hebben best wat leuke artikelen in hun assortiment maar ik vind ze te prijzig. De Genesis ook, mooie box maar daar heb je bij menig andere importeur 2 topboxen voor voor zo'n prijs.

  25. #15
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.651
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 5pyroman5 Bekijk bericht
    En toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Broekhoff heeft zat cakes ( of cakes gehad) welke goed zijn voor het geld. Denk aan: Imperial Blink ( 20 euro), Blinking gauntlet (15euro), Silver Serpent (10euro) Maniacs (10euro) etc etc
    Uiteraard heeft elke leverancier een aantal cakes die overpriced zijn ook een Broekhoff. Maar om nou te zeggen dat ze écht te duur zijn, nee daar kan ik me niet in vinden.
    Echter verdwijnen juist deze cakes uit het assortiment. Hierdoor deel ik de mening dat broekhoff juist een in mijn ogen te dure collectie heeft.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •