Banner China Red
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    [Stelling] Wordt er meer CAT.1 gestoken op oudjaarsdag?

    Zoals de regering voor elkaar heeft gekregen, mogen we op oudejaarsdag niet meer afsteken vanaf 10:00 uur. Dit is nu verschoven naar 18:00 uur.
    Nu zie ik dat veel meer importeurs CAT.1 laten maken en importeren. Dit als compensatie voor het verboden vuurwerk.


    [Stelling] Word er meer CAT.1 gestookt op oudejaarsdag ter compensatie voor het normale vuurwerk? Doen jullie zelf ook meer CAT.1 kopen om dit overdag te kunnen afsteken? Wat merken jullie zelf van die regel?
    Laatst gewijzigd door ylke; 12 november 2017 om 20:48
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ja, zeker koop ik cat 1 mn zoon en zijn neefjes vermaken zich er uitstekend mee.
    Verder merk je niet zo heel veel van het verbod overdag, er word gewoon gestookt hier in de stad, misschien iets minder dan toen het nog wel mocht.

    Vroeger had ik echt niet kunnen leven met een verbod overdag, maar als je de 30 passeert en kinderen hebt dan heb je toch al weinig tijd overdag.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  3. #3
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Zowel als importeur als ex winkelmedewerker kan ik 100% zeker zeggen JA.
    De eerste jaren liepen stroef doordat men er als consument nog niet geheel aan wende.
    Dit jaar echter lijkt ditniet meer het geval want verkopen in cat1 stijgen overal.

    Gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  4. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  5. #4
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Zowel als importeur als ex winkelmedewerker kan ik 100% zeker zeggen JA.
    De eerste jaren liepen stroef doordat men er als consument nog niet geheel aan wende.
    Dit jaar echter lijkt ditniet meer het geval want verkopen in cat1 stijgen overal.

    Gr
    Marchel
    Gaat of is Evolution ook al aan de Cat.1 ??

  6. #5
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Ik denk dat met de bulkverpakkingen van oa de Aldi/Action/Bigbazar dit nog betaalbaar wordt gemaakt ook

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Moet het niet gestookt zijn ipv gestoken?

  8. #7
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.262
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    De populariteit van cat.1 is de laatste jaren enorm gestegen! Het is betaalbaar, het mag legaal gestookt worden en het is goed verkrijgbaar! Ik denk dat cat.1 nog steeds in de lift zit! Als het eenmaal in de drie bovengenoemde winkels ligt, dan vind het gretig aftrek al in de eerste dagen! Aldi is daarbij veruit het populairst denk ik!
    Eind goed, Knal goed!

  9. #8
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Precies, het helpt natuurlijk enorm dat je je CAT1 spulletjes al een paar weken van tevoren gewoon met de boodschappen mee kunt pakken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Dragon Bekijk bericht
    De populariteit van cat.1 is de laatste jaren enorm gestegen! Het is betaalbaar, het mag legaal gestookt worden en het is goed verkrijgbaar! Ik denk dat cat.1 nog steeds in de lift zit! Als het eenmaal in de drie bovengenoemde winkels ligt, dan vind het gretig aftrek al in de eerste dagen! Aldi is daarbij veruit het populairst denk ik!
    Work is the curse of the drinking class

  10. #9
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Ja en nee, het enige jammere vind ik dat het niet het hele jaar door overal verkrijgbaar is! In landen zoals Frankrijk ligt het gewoon standaard in de supermarkt, maar hier eigenlijk alleen op enkele momenten in december en daardoor is er ook direct een run op, waardoor het de volgende of dezelfde dag nog is uitverkocht.

    Zou wat mij betreft gewoon het hele jaar overal verkrijgbaar moeten zijn!

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Ik twijfel...

    Onder freaks? Jazeker, cat 1 vindt gretig aftrek.

    Onder het "gewone" volk? Ik denk dat het meer toeval is dan wijsheid. Dat je vuurwerk weken van tevoren bij de Aldi kan kopen wekt de (juiste) suggestie dat je legaal eerder mag stoken. Maar of veel mensen het ook daadwerkelijk weten en speciaal naar cat 1 op zoek zijn? Ik denk het niet eigenlijk.
    En of cat 1 in de lift zit door meer vraag? Ik denk dat het eerder in de betaalbaarheid (Lidl, Aldi, Big Bazaar, Action) en de beschikbaarheid (welke importeur heeft er nog geen Cat 1 op de planning staan?) zit. Meer "dom toeval" zullen we maar zeggen.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  12. #11
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Ik heb redelijk wat liggen voor de kids met oud en nieuw, maar die steken enkel ''s avonds na zessen wat af in de tuin. Maar dat zal max een jaar of 2 duren...daarna richting singelshots en kleine cakes en fonteinen
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. #12
    VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2013
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    316
    Thanks
    715
    219 waarderingen in 92 posts
    De leukste ontwikkeling aan de steeds groter wordende populariteit van Cat 1 vuurwerk vind ik nog wel de diversiteit die je veel meer ziet in het kleine vuurwerk dan bijvoorbeeld 5 jaar geleden. Niet langer zie je kinderen met alleen rotjes en thunderkings de straat opgaan zeg maar.

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Op oudjaarsdag betrap ik mijzelf er op dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb. Cat 1 gebruik ik veel meer in de maanden en dagen er voor en er na maar op oudjaarsdag bijna niet. Dan is het toch carbidschieten winkels bezoeken en goed eten. Ik zorg er wel voor dat ik een goede voorraad in huis heb.
    Dit jaar zijn de winkels natuurlijk dicht op de 31e dus misschien dat ik wel wat extra insla en dit jaar wel wat meer ga stoken.
    Ik merk wel bij kinderen in Amersfoort dat ze meer cat 1 stoken. Niet alleen op oudjaarsdag maar ook in deze maanden. Zo zag ik laatst nog wat kinderen met grondbloemen in de weer.
    Daarnaast merk ik aan de regel dat ik op oudjaarsdag uitslaap en geen wekker zet.

  15. #14
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Hier in Tilburg en bij mij in de wijk wordt door de jeugd veel cat1 vuurwerk gestookt. Echte knallen en siervuurwerk nog weinig gehoord, dat lijkt wel af te nemen.

  16. #15
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    alleen hier bij de action op moment nog van die fonteinen maar merk dat weinig nog van verkocht wordt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •