Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 86

Discussie: Particuliere bunker

  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Als jij op oudjaars avond vuurwerk afsteekt ter promotie van je bedrijf dan kan je dit gewoon opgeven. Even als alle natjes en droogjes die avond.

    Dus gewoon netjes volgens de regels.

    Het echte belasting ontwijken is alleen voor de grote bedrijven. Wat men liet zien in het tv programma klopt wel maar is niet haalbaar als kleinere ondernemer.
    Klinkt als alles behalve volgens de regels.

  2. #47
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Als jij op oudjaars avond vuurwerk afsteekt ter promotie van je bedrijf dan kan je dit gewoon opgeven. Even als alle natjes en droogjes die avond.

    Dus gewoon netjes volgens de regels.

    Het echte belasting ontwijken is alleen voor de grote bedrijven. Wat men liet zien in hemt tv programma klopt wel maar is niet haalbaar als kleinere ondernemer.
    Lekker dan dat elke ondernemer dus elke situatie kan "misbruiken" als zijnde bedrijfsfeestje en over alles belasting teruggave kunnen ontvangen. Ik zou zeggen : beste fiscus, let goed op alle aangiften die binnen komen
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  3. #48
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Vaak wordt er inderdaad redelijk simpel gedacht over de vaste kosten rondom vuurwerkopslag en -verkoop. Maar het is niet voor niets dat steeds meer kleine ondernemers stoppen met de vuurwerkverkoop.

    In ruim 90% van de gevallen wordt daarbij als reden opgegeven dat het met de huidige wet- en regelgeving t.a.v. vuurwerkopslag en -verkoop niet meer leuk maar vooral ook financieel niet meer haalbaar is. Elke 5 jaar wordt je UPD gecontroleerd of jouw situatie nog voldoet aan de actuele wet- en regelgeving. Is dat niet het geval dan zul je moeten investeren om nog vuurwerk op te mogen slaan en te verkopen. Het financiële plaatje wat daar uitkomt is voor veel ondernemers te gortig vooral in combinatie met de structurele jaarlijkse kosten. Dat zegt eigenlijk al wel genoeg.

    In totaal gaat het bij een beetje opslag alleen al gauw om een paar duizend Euro per jaar aan structurele kosten (zie vorige reacties voor richtprijzen). Hierbij gaat het niet alleen om bijv. de controles zelf maar ook om de "gevolgkosten" daarvan. Denk bijv. aan de controle van de spinklerinstallatie waarbij minstens duizend liter water zo het riool inloopt om de waterdruk e.d. in de praktijk te controleren. Vervolgens moet die duizend liter water wel weer aangevuld worden in het waterbassin. Zomaar een voorbeeld waar heel vaak niet aan gedacht wordt maar je toch echt wel mee moet nemen in je kostenraming.

    Voor ondernemers moet daar dan de factor tijd ook nog bij opgeteld worden. Tijd is immers geld. Er zijn wekelijkse en maandelijkse taken als het gaat om de controle van de veiligheidssystemen en de bijbehorende administratie daarvan. Als particulier heb je daar natuurlijk geen kosten aan maar je moet er wel rekening mee houden dat je dit braaf doet. Want ook daarop wordt je gecontroleerd door de instanties. Doe je het niet kan dit een reden zijn om je opslag-/verkoopvergunning af te pakken.
    www.huismanvuurwerk.nl

  4. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  5. #49
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Ik vind het een leuke discussie! Al is het maar om wat regelgeving mee te krijgen, en de kosten die ondernemers maken. Bedankt voor alle informatie!

    Daarom vind ik het zonde om, op voorhand, de vraag uit het start topic zo af te schrijven.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  6. #50
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Eens. In alle eerlijkheid is het gewoon discussiëren over een droom. Stel dat je op de juiste plek woont (gemeente, bestemmingsplan) en je hebt serieus geld 'over', dan is dit iets dat een vuurwerkgek zou kunnen doen. Denk aan rijke bobo's die een eigen voetbalclub hebben. Maar in de praktijk zal Sirens, de topic opener, het lastig voor elkaar krijgen. Dat is een aanname, maar zo zal het wel zijn.

    Even terug naar de droom; 10.000 kilo vuurwerk aan huis, in je eigen bunker... Hoe fijn is dat?

  7. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Eens. In alle eerlijkheid is het gewoon discussiëren over een droom. Stel dat je op de juiste plek woont (gemeente, bestemmingsplan) en je hebt serieus geld 'over', dan is dit iets dat een vuurwerkgek zou kunnen doen. Denk aan rijke bobo's die een eigen voetbalclub hebben. Maar in de praktijk zal Sirens, de topic opener, het lastig voor elkaar krijgen. Dat is een aanname, maar zo zal het wel zijn.

    Even terug naar de droom; 10.000 kilo vuurwerk aan huis, in je eigen bunker... Hoe fijn is dat?
    dan kan je het niet echt meer een "hobby" noemen :P

  8. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Eens. In alle eerlijkheid is het gewoon discussiëren over een droom. Stel dat je op de juiste plek woont (gemeente, bestemmingsplan) en je hebt serieus geld 'over', dan is dit iets dat een vuurwerkgek zou kunnen doen. Denk aan rijke bobo's die een eigen voetbalclub hebben. Maar in de praktijk zal Sirens, de topic opener, het lastig voor elkaar krijgen. Dat is een aanname, maar zo zal het wel zijn.

    Even terug naar de droom; 10.000 kilo vuurwerk aan huis, in je eigen bunker... Hoe fijn is dat?
    Dan zou voor mij het speciaal tintje eraf zijn. En het toeleven er naar toe. Net als wanneer je iedere dag zou mogen afsteken wat je maar wilt

  9. #53
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Eens. In alle eerlijkheid is het gewoon discussiëren over een droom. Stel dat je op de juiste plek woont (gemeente, bestemmingsplan) en je hebt serieus geld 'over', dan is dit iets dat een vuurwerkgek zou kunnen doen. Denk aan rijke bobo's die een eigen voetbalclub hebben. Maar in de praktijk zal Sirens, de topic opener, het lastig voor elkaar krijgen. Dat is een aanname, maar zo zal het wel zijn.

    Even terug naar de droom; 10.000 kilo vuurwerk aan huis, in je eigen bunker... Hoe fijn is dat?
    Been there done that heb 4 jaar lang bijna letterlijk boven 10 ton opslag gewoont en na de eerste 2 maanden ben je het spuugzat en blijft de deur tot het (verkoop) seizoen begint gewoon dicht.
    Gerwin

  10. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


  11. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    even een hersenspinsel.....


    Volgen de wet mag je geen vuurwerk voorhanden hebben:

    Het is verboden vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:
    Behalve:

    tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;
    en Buiten die periode:

    buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;

    Definitie van "voorhanden hebben":

    wat er is en wat je kunt gebruiken
    beschikbaar, leverbaar
    Dus als ik nou een kluis of opslag maak met een Tijdslot waardoor ik gedurende het jaar geen toegang heb behalve de laatste 3 dagen (zoiets moet wel te maken zijn)Dan zou het technisch gezien toch mogen om meer dan 25 kilo vuurwerk op te slaan ?

  12. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  13. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    even een hersenspinsel.....


    Volgen de wet mag je geen vuurwerk voorhanden hebben:



    Behalve:



    en Buiten die periode:




    Definitie van "voorhanden hebben":




    Dus als ik nou een kluis of opslag maak met een Tijdslot waardoor ik gedurende het jaar geen toegang heb behalve de laatste 3 dagen (zoiets moet wel te maken zijn)Dan zou het technisch gezien toch mogen om meer dan 25 kilo vuurwerk op te slaan ?
    Niet als er geen veiligheid gegarandeerd is

  14. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Niet als er geen veiligheid gegarandeerd is
    Heb je misschien een verwijzing waar dat staat dat boven de 25 kilo je veiligheids maatregelen moet nemen?

  15. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  16. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Lekker dan dat elke ondernemer dus elke situatie kan "misbruiken" als zijnde bedrijfsfeestje en over alles belasting teruggave kunnen ontvangen. Ik zou zeggen : beste fiscus, let goed op alle aangiften die binnen komen
    Niks misbruik aan, nogmaals. Dit gaat allemaal netjes volgens de regels. Mocht je er dieper op in willen gaan, open dan even je eigen topic. Het is ook allemaaal niet zo zwart wit als je stelt. Zonder belasting betalen ook geen aftrek.

  17. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Heb je misschien een verwijzing waar dat staat dat boven de 25 kilo je veiligheids maatregelen moet nemen?
    Heb gister heel wat doorgelezen over dit onderwerp. Ergens stond dat de persoon in kwestie veiligheid moet kunnen garanderen. Niet wat dat precies inhoud. Of is dit meer een richtlijn? iemand die de wet goed kent hier ?

  18. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Vaak wordt er inderdaad redelijk simpel gedacht over de vaste kosten rondom vuurwerkopslag en -verkoop. Maar het is niet voor niets dat steeds meer kleine ondernemers stoppen met de vuurwerkverkoop.

    In ruim 90% van de gevallen wordt daarbij als reden opgegeven dat het met de huidige wet- en regelgeving t.a.v. vuurwerkopslag en -verkoop niet meer leuk maar vooral ook financieel niet meer haalbaar is. Elke 5 jaar wordt je UPD gecontroleerd of jouw situatie nog voldoet aan de actuele wet- en regelgeving. Is dat niet het geval dan zul je moeten investeren om nog vuurwerk op te mogen slaan en te verkopen. Het financiële plaatje wat daar uitkomt is voor veel ondernemers te gortig vooral in combinatie met de structurele jaarlijkse kosten. Dat zegt eigenlijk al wel genoeg.

    In totaal gaat het bij een beetje opslag alleen al gauw om een paar duizend Euro per jaar aan structurele kosten (zie vorige reacties voor richtprijzen). Hierbij gaat het niet alleen om bijv. de controles zelf maar ook om de "gevolgkosten" daarvan. Denk bijv. aan de controle van de spinklerinstallatie waarbij minstens duizend liter water zo het riool inloopt om de waterdruk e.d. in de praktijk te controleren. Vervolgens moet die duizend liter water wel weer aangevuld worden in het waterbassin. Zomaar een voorbeeld waar heel vaak niet aan gedacht wordt maar je toch echt wel mee moet nemen in je kostenraming.

    Voor ondernemers moet daar dan de factor tijd ook nog bij opgeteld worden. Tijd is immers geld. Er zijn wekelijkse en maandelijkse taken als het gaat om de controle van de veiligheidssystemen en de bijbehorende administratie daarvan. Als particulier heb je daar natuurlijk geen kosten aan maar je moet er wel rekening mee houden dat je dit braaf doet. Want ook daarop wordt je gecontroleerd door de instanties. Doe je het niet kan dit een reden zijn om je opslag-/verkoopvergunning af te pakken.
    Hey,

    Heel erg bedankt voor je input.

    Ik ga met een goede bekende eens overleggen wat de bouw mij zou moeten kosten. Als ik voor een bunker ga dan word het minimaal 10000 kg en ga ik er gewoon een leuke freak verkoop tegen aan gooien zodat de boel kosten dekkend is.

  19. #60
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Hey,

    Heel erg bedankt voor je input.

    Ik ga met een goede bekende eens overleggen wat de bouw mij zou moeten kosten. Als ik voor een bunker ga dan word het minimaal 10000 kg en ga ik er gewoon een leuke freak verkoop tegen aan gooien zodat de boel kosten dekkend is.
    Ik heb deze thread met veel plezier gelezen hahahaha.

    Even een kleine nuance beste Sirens.
    Ik gun je het van harte........ECHTER
    Met ALLEEN een freakactie/verkoop krijg jij je boeltje niet kosten dekkend!
    Heel veel liefhebbers denken dat het allemaal rozengeur en maneschijn is.
    Echter spreek ik uit ervaring.
    Vroeger was men als liefhebber/freak blij met max 30%
    Echter is men (forgive my words) te gewend en verwend geraakt aan de extreme kortingen tot wel 50% +
    Je wilt niet weten hoeveel vuurwerk je daar voor moet verkopen om je plan kostendekkend te maken.

    Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
    Ik wens je in ieder geval veel succes toe.
    Maar weet waar je aan begint!

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  20. Deze 5 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •