Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 86

Discussie: Particuliere bunker

  1. #61
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Waarom zo moeilijk doen als je een vrijstaand huis koopt met veel grond?

    Mooi schuurtje bouwen in de tuin, grote omheining en geen hond die er naar kraait als jij met je busje vol vuurwerk de tuin in rijd.

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Met een euro per kilo denk ik een heel eind te komen.

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Het meest bekende is wel de vog en daarnaast hebben we beide een schone lei nodig.

  4. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Heb gister heel wat doorgelezen over dit onderwerp. Ergens stond dat de persoon in kwestie veiligheid moet kunnen garanderen. Niet wat dat precies inhoud. Of is dit meer een richtlijn? iemand die de wet goed kent hier ?
    ik verdiep mij er nu ook in maar zoals ik het nu lees, Mag je wel vuurwerk voorhanden hebben, maar niet opslaan :P



    Volgen de wet mag je geen vuurwerk voorhanden hebben:

    Behalve:

    tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;
    en Buiten die periode:

    buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;

    Definitie van "voorhanden hebben":

    wat er is en wat je kunt gebruiken
    beschikbaar, leverbaar
    Opslaan van vuurwerk:


    Wordt nergens iets vermeld over aantallen, dus als je 20 kilo bewaart na oud en nieuw in je schuur dan valt dat ook gewoon onder "opslaan van vuurwerk" lijkt mij. En dan zou je volgens de wet ook veiligheids maatregelen A,B en C moeten hebben en de veilige afstanden moeten bewaren.

    Dus ik dat mag dan eigenlijk ook niet.....


    dus wat nou het verschil is tussen "voorhanden hebben" en "opslaan" is geheel onduidelijk in de wet.



    Edit:

    even een stukje uit een voorstel van een herziening van de munitie en wapenwet.

    Voorts zijn in het eerste lid van artikel 13 de handelingen «verkrijgen» en «opslaan» niet meer opgenomen, omdat deze naast het begrip «voorhanden hebben» geen zelfstandige betekenis hebben

    Je zou dus kunnen stellen dat het vuurwerkbesluit er een open interpretatie op na houd voor wat onder "voorhanden hebben" valt en wat onder "opslag" valt.

    geen idee of je hiermee juridisch gezien een maas hebt in de wet maar echt duidelijk is het in ieder geval niet
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 7 november 2017 om 19:27

  5. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  6. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Voor mijn gevoel heb je een gaatje in de wet ontdekt. Je mag dus 25 kg voor handen hebben en 25 kg opslaan?!

  7. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Voor mijn gevoel heb je een gaatje in de wet ontdekt. Je mag dus 25 kg voor handen hebben en 25 kg opslaan?!
    volgens de wet mag je het voorhanden hebben buiten de toegestane 3 dagen van verkoop indien het op een plaats is die niet publiekelijk toegankelijk is.


    Maar je mag het niet opslaan zonder sprinkler, brandwanden etc.. :P

    Nu mag iemand mij uitleggen of die 25 kilo die in mijn schuurtje ligt onder "voorhanden hebben" valt of onder "opslag"

    Maar goed hypothetisch gezien als het je al lukt om via een maas in de wet meer dan 25 kilo legaal op te slaan omdat je er voor hebt gezorgd dat behalve op de 3 verkoopdagen het niet toegankelijk is voor jou dan heb je gedurende die 3 dagen dat je wel toegang hebt alsnog een probleem want dan heb je wel meer dan 25 kilo "Voorhanden".

    Tenzij je een constructie maakt waarbij je maar maximaal 25 kilo toegankelijk is elke keer als je jou "opslag" opent.

  8. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Interessante discussie.
    In een dorp hier in de buurt heeft iemand een bunker in de schuur in de achtertuin.
    Gewoon bij een rijtjeshuis, in het midden van de straat en wijk.
    Via het steegje achterom kun je aan het eind van het jaar je vuurwerk ophalen en kopen.
    In de voortuin staan glazen vitrines met dummys.

    Bijzonder, maar dus mogelijk.

  9. Deze gebruiker waardeert nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  10. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Interessante discussie.
    In een dorp hier in de buurt heeft iemand een bunker in de schuur in de achtertuin.
    Gewoon bij een rijtjeshuis, in het midden van de straat en wijk.
    Via het steegje achterom kun je aan het eind van het jaar je vuurwerk ophalen en kopen.
    In de voortuin staan glazen vitrines met dummys.

    Bijzonder, maar dus mogelijk.
    Legaal vuurwerk?
    Wie zoekt zal vinden

  11. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    ik verdiep mij er nu ook in maar zoals ik het nu lees, Mag je wel vuurwerk voorhanden hebben, maar niet opslaan :P



    Volgen de wet mag je geen vuurwerk voorhanden hebben:



    Behalve:



    en Buiten die periode:




    Definitie van "voorhanden hebben":




    Opslaan van vuurwerk:




    Wordt nergens iets vermeld over aantallen, dus als je 20 kilo bewaart na oud en nieuw in je schuur dan valt dat ook gewoon onder "opslaan van vuurwerk" lijkt mij. En dan zou je volgens de wet ook veiligheids maatregelen A,B en C moeten hebben en de veilige afstanden moeten bewaren.

    Dus ik dat mag dan eigenlijk ook niet.....


    dus wat nou het verschil is tussen "voorhanden hebben" en "opslaan" is geheel onduidelijk in de wet.



    Edit:

    even een stukje uit een voorstel van een herziening van de munitie en wapenwet.




    Je zou dus kunnen stellen dat het vuurwerkbesluit er een open interpretatie op na houd voor wat onder "voorhanden hebben" valt en wat onder "opslag" valt.

    geen idee of je hiermee juridisch gezien een maas hebt in de wet maar echt duidelijk is het in ieder geval niet
    Het verschil in de opslag en voor handen hebben is wat wazig. Wat veel belangrijker is, is dat bij voor handen hebben gesproken wordt over een particulier en bij opslag over een inrichting. Een inrichting is ALTIJD een bedrijf (zie Wet Milieubeheer).
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  12. #70
    VWC-Lid RemcoS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Platteland
    Berichten
    709
    Thanks
    439
    688 waarderingen in 261 posts
    Ik zou zelf niet voor een bunker gaan, ivm de hoge kosten, maar voor zo’n vuurwerk krat, die ze bij de importeur gebruiken voor los vuurwerk op te slaan of te vervoeren. Een stuk goedkoper en qua veiligheid doet het er zekervoor de particulier niet onder voor een bunker
    Stook verstandig, en niet in de buurt van dieren

  13. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Euhm, mag dat volgens de wet?

  14. #72
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Zijn we nou nog met die bunker bezig??
    December Will Be Magic Again!!

  15. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Als ik mag gokken, nee. Want volgens mij moet die "kooi" in de bunker staan?
    (not sure)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  16. #74
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Als ik mag gokken, nee. Want volgens mij moet die "kooi" in de bunker staan?
    (not sure)
    Dat klopt inderdaad. De Pyropack, zoals de kooi heet, moet inderdaad in een bunker staan. Heb je dus nog steeds de goedgekeurde bunker incl. sprinklerinstallatie nodig die je niet eerder mag bouwen en gebruiken voordat je de benodigde vergunningen hebt aangevraagd en toegewezen hebt gekregen.
    www.huismanvuurwerk.nl

  17. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Dat klopt inderdaad. De Pyropack, zoals de kooi heet, moet inderdaad in een bunker staan. Heb je dus nog steeds de goedgekeurde bunker incl. sprinklerinstallatie nodig die je niet eerder mag bouwen en gebruiken voordat je de benodigde vergunningen hebt aangevraagd en toegewezen hebt gekregen.
    Dat was de naam inderdaad! Kon er even niet opkomen.

    Even samengevat wat ik tot nu heb gelezen, want ik vind dit een interessant onderwerp. Niet zozeer of het wel of niet haalbaar is, maar meer buit principe. Vrije denkers zijn nodig em schijnbaar kan het wel, als ik de reactie van Nederlandsvuurwerk lees. Je kont de volgende dingen tegen;
    - Je bent particulier, dus je zit vast aan de 25 kg regeling, ongeacht hoe je het opslaat. Dit is op te lossen met een kvk met daarin de nodige gegevens,
    - Vergunningen. Of voor verkoop of als vergunninghouder groot vuurwerk. Dan lijkt verkoop mij de "makkelijkste". Geeft misschien ook wel toegang tot betere prijzen bij de importeur ipv inkopen via freakacties.
    - Locatie van de bunker. Regelgeving kent vaste afstanden die je moet houden, dus dat is ruimtelijk in te passen als je voldoende land hebt.
    - Bouw van de bunker zelf. Schijnbaar is dat in deze situatie wel op te lossen.
    - Onderhoud, controles en noem maar op. Dat wordt het tricky deel verwacht ik. Dure boetes en ze kunnen vrij streng zijn met intrekken van de vergunning.

    Als je richting "winkel" gaat geeft dat misschien wel toegang tot betere prijzen bij de importeur. Ware het niet dat ze best wel eens moeilijk kunnen doen als jij alleen maar bepaalde producten wilt ipv een hele productlijn of de hele collectie.
    Verder zal je als winkel moeten verkopen, want een onderneming die niets verdient is altijd verdacht. En het helpt je uit de kosten komen. Maaaar, dat betekent lange dagen, ook de 31ste. Ik hoor van veel winkeliers dat ze echt helemaal gebroken zijn de 31ste en eigenlijk niet zo veel zin meer hebben in de jaarwisseling. Dan heb je ook "niets" meer aan je bunker.

    Ik zou zelf een balletje opgooien bij de gemeente. Of, gezien je woonplaats, kijken of het gewaardeerd wordt als je de DCMR direct benaderd (meestal niet, maar als het goed is verlenen zij hier de vergunning namens de gemeente). Dat geeft in ieder geval inzicht in de vergunningenkant. In veel gevallen mag je trouwens wel iets vergund hebben, maar niet gebruiken. Dat gebeurd vaak bij de grote industrie. Of dat ook geldt voor de vuurwerkwereld durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
    Als je er serieuze stappen in gaat maken; eerst rekenen en plan van aanpak, tekeningen maken etc, dan vergunningaamvraag doorlopen en dan bouwen. Kan best wat tijd overheen gaan, vergis je daar niet in
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •