Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Amputatie na verwisselen vuurwerk

    Amputatie na verwisselen vuurwerk

    HOORN – De mevrouw uit Hoorn die afgelopen zondag op het kerkplein haar hand verloor aan een stuk vuurwerk. Heeft zoals nu blijkt een lawinepijl afgestoken.
    Waarschijnlijk was de dame inde veronderstelling dat het een stadionfakkel was.

    De lawinepijl had geen stok en is dan door een leek makkelijk te verwarren met een stadionfakkel. De vrouw heeft haar hand verloren. De woordvoerder van de politie verklaarde dat de politie inmiddels wel achter de oorspronkelijke eigenaar van dit illegale vuurwerk aanzit.

    http://www.weeff.nl/amputatie-na-wer...nt/item?996601

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Die schiet toch uit je klauw als je het niet verwacht?!

  3. #3
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Misschien iets te stevig vastgehouden?
    December Will Be Magic Again!!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Dit meen je niet.... vasthouden tot de knal??

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Als je een vuurpijl met stok in de grond steekt, dan stijgt hij toch ook niet op? Denk inderdaad stevig vast gehouden. Wel een hele akelige gedachte, omdat ze dit dat totaal niet zag aankomen dan.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Moest stiekem wel een beetje lachen, maar is natuurlijk wel een ernstige zaak dit;)
    Moet je toch niet aan denken zeg, valt me nog mee dat alleen haar hand weg is.

    Vraag me wel af hoe ze op het idee is gekomen, of iemand het haar heeft gegeven, zo van steek maar af. Of dat ze het gewoon tussen de stapel vuurwerk van manlief gevonden heeft in de veronderstelling dat het een fakkel was.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Hoe dom kan je zijn....

  8. #8
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    Moet ik dit bericht serieus nemen?

    "Waarschijnlijk was de dame inde veronderstelling dat het een stadionfakkel was"

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moesten Bekijk bericht
    Moet ik dit bericht serieus nemen?

    "Waarschijnlijk was de dame inde veronderstelling dat het een stadionfakkel was"
    Ja, dat denk ik eerlijk gezegd wel. Alhoewel je wel de kracht van de stijglading voelt en al een lampje zou moeten branden. Vraag mij af hoe ze hier dan aan is gekomen. Wanneer je een stadionfakkel wilt kopen dan vraag je toch ook niet aan iemand om een lawinepijl? Misschien lag dit ding wel thuis en was het van haar vriend/man en heeft ze deze zonder iets te zeggen meegenomen? Wel verschrikkelijk dat dit haar is overkomen. Van mij mogen ze meteen dit soort vuurwerk (en alle andere zware knallers) per direct overal ter wereld verbannen/verbieden. Dit verziekt het mooie beeld dat je eigenlijk zou moeten hebben over (sier)vuurwerk.

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Ja, dat denk ik eerlijk gezegd wel. Alhoewel je wel de kracht van de stijglading voelt en al een lampje zou moeten branden. Vraag mij af hoe ze hier dan aan is gekomen. Wanneer je een stadionfakkel wilt kopen dan vraag je toch ook niet aan iemand om een lawinepijl? Misschien lag dit ding wel thuis en was het van haar vriend/man en heeft ze deze zonder iets te zeggen meegenomen? Wel verschrikkelijk dat dit haar is overkomen. Van mij mogen ze meteen dit soort vuurwerk (en alle andere zware knallers) per direct overal ter wereld verbannen/verbieden. Dit verziekt het mooie beeld dat je eigenlijk zou moeten hebben over (sier)vuurwerk.
    Dan zul jij weinig mooie shows zien. Van shells komt ook een zware klap. Als mensen
    Met kennis van zaken hiermee werken is er niks aan de hand

  11. Deze gebruiker waardeert Matii voor het bericht:


  12. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Echt, die commentaren hier..."dom"?! "Lachen"?! Alsof de gemiddelde burger ooit een lawinepijl, zink of blanco, heeft gezien of zelfs een stadionfakkel... Die ene vw freak en stadionganger.

    Die vrouw dacht met die stijglading gewoon dat ie nog op kleur moest komen en zoveel kracht zit er nie achter om die paar 10tallrn grammen de lucht in te krijgen... Afgrijselijk dat het haar overkomen is, gehandicapt en getraumatiseerd voor het leven.

    Nu snap ik altijd al niet hoe die fakkels stadions inkomen en waarvoor het, ook op straat, nodig is (sfeer kan anders dan met rook en vuur) maar dit roept natuurlijk ook om heel veel efficiënter optreden van justitie tegen import van zwaar knalspul. De idioten blijven het maar rondslingeren alsof het niks is. Kleuters moet je toch hun speeltjes afnemen als ze niet willen luisteren. Dan maar voelen...als het haar man of vriend heeft die dit voorhanden had...die loopt zn leven lang met dit schuldgevoel rond.
    Echt teringjantje wat lopen de kriebels me bij zoiets over de rug, gruwelijk.

  13. Deze 3 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Meest vervelende is, dat ze dit denk ik van haar levensdagen niet zag aankomen. Alles behalve de knal. echt een hele nare gedachte.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Echt, die commentaren hier..."dom"?! "Lachen"?! Alsof de gemiddelde burger ooit een lawinepijl, zink of blanco, heeft gezien of zelfs een stadionfakkel... Die ene vw freak en stadionganger.

    Die vrouw dacht met die stijglading gewoon dat ie nog op kleur moest komen en zoveel kracht zit er nie achter om die paar 10tallrn grammen de lucht in te krijgen... Afgrijselijk dat het haar overkomen is, gehandicapt en getraumatiseerd voor het leven.

    Nu snap ik altijd al niet hoe die fakkels stadions inkomen en waarvoor het, ook op straat, nodig is (sfeer kan anders dan met rook en vuur) maar dit roept natuurlijk ook om heel veel efficiënter optreden van justitie tegen import van zwaar knalspul. De idioten blijven het maar rondslingeren alsof het niks is. Kleuters moet je toch hun speeltjes afnemen als ze niet willen luisteren. Dan maar voelen...als het haar man of vriend heeft die dit voorhanden had...die loopt zn leven lang met dit schuldgevoel rond.
    Echt teringjantje wat lopen de kriebels me bij zoiets over de rug, gruwelijk.

  15. #13
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Echt, die commentaren hier..."dom"?! "Lachen"?! Alsof de gemiddelde burger ooit een lawinepijl, zink of blanco, heeft gezien of zelfs een stadionfakkel... Die ene vw freak en stadionganger.

    Die vrouw dacht met die stijglading gewoon dat ie nog op kleur moest komen en zoveel kracht zit er nie achter om die paar 10tallrn grammen de lucht in te krijgen... Afgrijselijk dat het haar overkomen is, gehandicapt en getraumatiseerd voor het leven.

    Nu snap ik altijd al niet hoe die fakkels stadions inkomen en waarvoor het, ook op straat, nodig is (sfeer kan anders dan met rook en vuur) maar dit roept natuurlijk ook om heel veel efficiënter optreden van justitie tegen import van zwaar knalspul. De idioten blijven het maar rondslingeren alsof het niks is. Kleuters moet je toch hun speeltjes afnemen als ze niet willen luisteren. Dan maar voelen...als het haar man of vriend heeft die dit voorhanden had...die loopt zn leven lang met dit schuldgevoel rond.
    Echt teringjantje wat lopen de kriebels me bij zoiets over de rug, gruwelijk.
    Ik vind het bericht op zichzelf ook gruwelijk, maar als ik eerlijk ben geloof ik er er geen reedt van dat dit waar gebeurd is. Ten eerste komt dit artikel van een een of andere site waar ik nog nooit van gehoord heb, en ten tweede van een lawinepijl komt wel zoveel vuur vanaf dat je hem allang losgelaten heb voordat hij uit elkaar klapt.

  16. #14
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Daarom zeg ik al lange tijd: voorlichting op basisscholen! Wat is vuurwerk, hoe werkt het, welke verschillende soorten vuurwerk zijn er (zowel legaal als illegaal), hoe ga ik veilig met vuurwerk om, hoe weet ik of het lont betrouwbaar is en welke soorten lont zijn er, etc.

    Verschrikkelijk wat die vrouw is overkomen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand denkt dat zo’n pijl een stadionfakkel is, met een beetje het label / gebruiksaanwijzing lezen moet je al een heel eind komen.

    Dit vuurwerk is al illegaal, dus sommige van de hierboven genoemde ‘oplossingen’ zullen niet veel helpen.
    Maar laat er alsjeblieft een keer goede voorlichting in dit land komen om dit soort reselijke situaties te voorkomen.

  17. #15
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moesten Bekijk bericht
    Ik vind het bericht op zichzelf ook gruwelijk, maar als ik eerlijk ben geloof ik er er geen reedt van dat dit waar gebeurd is. Ten eerste komt dit artikel van een een of andere site waar ik nog nooit van gehoord heb, .
    https://www.noordhollandsdagblad.nl/...k-hoorn-update

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •