Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 122
    VWC-Lid
    Thanks
    0
    De homepage is wel echt mega traag... (ja 3 seconden voor de initiële load is mega traag en de hele pagina renderen duurt ± 5 seconden) misschien iets van full page cache ervoor zetten? Het is Wordpress dus de WP-FFPC plugin inzetten? Nadeel is dat de forum posts dan niet actueel zijn maar die zou ik netjes met AJAX inladen ipv direct met de page load.

De sourcecode wel eens bekeken? Het is Wordpress dus dat ziet er niet heel netjes uit maar dit is wel om te janken met al die inline CSS/JS. Trek hem eens door Google Pagespeed heen, weet je gelijk wat er opgelost moet worden.

Vuurwerkcrew moet het hebben van het forum, waarom staan er dan een mega grote countdown en informatie over Vuurwerkcrew bovenaan de pagina? Zeker op mobiel is het gewoon niet handig. De recente forum posts moeten bovenaan!

En... waar is het SSL certificaat? Voor de homepage niet zo boeiend omdat daar geen input verwerkt wordt maar voor SEO is het zeker aan te raden. Het forum daarin tegen... wachtwoorden over een onbeveiligde verbinding versturen? Niet netjes! Er hangt Cloudflare voor, met een paar klikken heb je certificaat ingeregeld. Dan wel een flexible maar regel een SSL certificaat op de server zodat hij op strict kan zodat echt alle verbindingen beveiligd zijn.

Hulp nodig? Stuur een PM!
    Laatst gewijzigd door royduin; 7 november 2017 om 21:27

2. The Following 3 Users Say Thank You to royduin For This Useful Post:

VWC-Lid vBarrytin's schermafbeelding
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrojel Bekijk bericht
    De homepage is wel echt mega traag... (ja 3 seconden voor de initiële load is mega traag en de hele pagina renderen duurt ± 5 seconden) misschien iets van full page cache ervoor zetten? Het is Wordpress dus de WP-FFPC plugin inzetten? Nadeel is dat de forum posts dan niet actueel zijn maar die zou ik netjes met AJAX inladen ipv direct met de page load.

De sourcecode wel eens bekeken? Het is Wordpress dus dat ziet er niet heel netjes uit maar dit is wel om te janken met al die inline CSS/JS. Trek hem eens door Google Pagespeed heen, weet je gelijk wat er opgelost moet worden.

Vuurwerkcrew moet het hebben van het forum, waarom staan er dan een mega grote countdown en informatie over Vuurwerkcrew bovenaan de pagina? Zeker op mobiel is het gewoon niet handig. De recente forum posts moeten bovenaan!

En... waar is het SSL certificaat? Voor de homepage niet zo boeiend omdat daar geen input verwerkt wordt maar voor SEO is het zeker aan te raden. Het forum daarin tegen... wachtwoorden over een onbeveiligde verbinding versturen? Niet netjes! Er hangt Cloudflare voor, met een paar klikken heb je certificaat ingeregeld. Dan wel een flexible maar regel een SSL certificaat op de server zodat hij op strict kan zodat echt alle verbindingen beveiligd zijn.

Hulp nodig? Stuur een PM!
    Hey! Bedankt voor de feedback. Veel van de punten zijn bekend, echter de spoed zat hem in het updaten naar een nieuwere versie van PHP vanaf de hoster. De oude homepage ging dat niet redden en dit is dus even een quick fix (verbeteringen zullen altijd mogelijk blijven en uitgevoerd worden). De VWC plugin in de wordpress site ben ik nog mee bezig om dat ASYNC te laten werken (niet met Ajax, kan gewoon ouderwets met JS, met jQuery heb per definitie performance verlies).

Voor wat betreft de inline css/js kan ik mij maar half bij je aansluiten ;) Het is namelijk Google zelf die middels de pagespeed tool aangeeft dat sommige zaken met inline CSS in plaats van externe CSS bestanden opgelost moet worden (vooral elementen boven de pagefold). Niet dat ik daarmee de inline bende goedpraat (is immer een theme en gratis plugins).

Anyhoe, er staat nog veel op de planning en ik zal zeker je punten meenemen daarbij, dus nogmaals dank daarvoor

Edit: Nog even over de cache plugin. Die draait al mee, echter, je raad het al, heb ik de homepage uitgesloten i.v.m. die recent posts. Komt eraan dus!
    Laatst gewijzigd door vBarrytin; 8 november 2017 om 13:14

4. The Following 2 Users Say Thank You to vBarrytin For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vBarrytin Bekijk bericht
    Hey! Bedankt voor de feedback. Veel van de punten zijn bekend, echter de spoed zat hem in het updaten naar een nieuwere versie van PHP vanaf de hoster. De oude homepage ging dat niet redden en dit is dus even een quick fix (verbeteringen zullen altijd mogelijk blijven en uitgevoerd worden). De VWC plugin in de wordpress site ben ik nog mee bezig om dat ASYNC te laten werken (niet met Ajax, kan gewoon ouderwets met JS, met jQuery heb per definitie performance verlies).
    Lol, weet je wel waar je het over hebt? Ajax heeft niets te maken met wat voor library dan ook... dan ga je het nog hebben over performance verlies ook... je weet dat jQuery al gebruikt wordt in de site? Een initiële load van 3 seconden, dat is een performance issue! Een library meer of minder merk je weinig van, zeker wanneer de browser caching knap staat ingeregeld of een CDN gebruikt wordt.

Voor wat betreft de inline css/js kan ik mij maar half bij je aansluiten ;) Het is namelijk Google zelf die middels de pagespeed tool aangeeft dat sommige zaken met inline CSS in plaats van externe CSS bestanden opgelost moet worden (vooral elementen boven de pagefold). Niet dat ik daarmee de inline bende goedpraat (is immer een theme en gratis plugins).

Anyhoe, er staat nog veel op de planning en ik zal zeker je punten meenemen daarbij, dus nogmaals dank daarvoor
    Ook met een theme en gratis plugins is dat allemaal netjes te krijgen. Niet alle punten moeten opgelost worden maar veel punten zijn wel zeker aan te raden.

Maar succes, ben benieuwd... misschien een kanban board ergens inregelen zodat iedereen kan zien wat er op de planning staat, waar de hoogste prio ligt, wie het oppakt etc? Zo speciaal is de website niet, maak het desnoods opensource en zet het op Github zodat je erbij geholpen kan worden maar vraag me af of Git of een ander versiebeheer systeem hier überhaupt gebruikt wordt

Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrojel Bekijk bericht
    Lol, weet je wel waar je het over hebt? Ajax heeft niets te maken met wat voor library dan ook... dan ga je het nog hebben over performance verlies ook... je weet dat jQuery al gebruikt wordt in de site? Een initiële load van 3 seconden, dat is een performance issue! Een library meer of minder merk je weinig van, zeker wanneer de browser caching knap staat ingeregeld of een CDN gebruikt wordt.

Ook met een theme en gratis plugins is dat allemaal netjes te krijgen. Niet alle punten moeten opgelost worden maar veel punten zijn wel zeker aan te raden.

Maar succes, ben benieuwd... misschien een kanban board ergens inregelen zodat iedereen kan zien wat er op de planning staat, waar de hoogste prio ligt, wie het oppakt etc? Zo speciaal is de website niet, maak het desnoods opensource en zet het op Github zodat je erbij geholpen kan worden maar vraag me af of Git of een ander versiebeheer systeem hier überhaupt gebruikt wordt
    Wow, ik moet zeggen dat ik je kritiek redelijk aanvallend en niet echt opbouwend vind. Ik zal proberen een reactie te formuleren en hoop dat je er wat mee doet.

Lol, weet je wel waar je het over hebt? Ajax heeft niets te maken met wat voor library dan ook
    Jazeker weet ik dat. Meestal wanneer iemand het over AJAX heeft, bedoeld hij/zij de jQuery methode. Hier ging ik dus ook vanuit bij het lezen van jouw bericht. Wanneer ik dus spreek over native JS (XMLHttpRequest) bedoelen we dus beide hetzelfde. Heeft dus geen nut om daar zo op te reageren.

dan ga je het nog hebben over performance verlies ook...
    Dat klopt. Dat punt wordt niet minder valide. Wanneer je gebruik maakt van jQuery om zaken te doen die prima native te doen zijn, lever je per definitie in op performance en dan maakt het niet uit hoe groot dat verlies is, alle kleine dingen dragen uiteindelijk bij aan een tragere site. Dat jQuery al ingeladen wordt, wil niet zeggen dat je het ook moet gebruiken (ondanks dat de load van de library zelf al heeft plaatsgevonden).

Een library meer of minder merk je weinig van, zeker wanneer de browser caching knap staat ingeregeld of een CDN gebruikt wordt.
    Klopt. Maar aan het eind van de rit moet alles een keer ingeladen worden.

Ook met een theme en gratis plugins is dat allemaal netjes te krijgen. Ik zeg niet dat ALLE punten die Google Pagespeed aangeeft gedaan moeten worden maar geeft wel inzicht in wat er beter KAN.
    Klopt zeker. Ik heb een fair-share aan projecten gehad waarbij ik het naar boven de 90 heb getild. Echter, wat ik al zei, dit was een spoedprojectje wat ik naast mijn vaste baan doe om iemand uit de brand te helpen. Was dus geen eerste prio. Ook heb ik aangegeven dat ik het deels met je eens was, maar mijn aanvullende opmerking doe je niks mee (wat prima is overigens). Google Pagespeed is niet zaligmakend, maar is wel één van de eerste dingen waar mensen mee schermen. Zelf vind ik dat je ook naar code/text ratio's moet kijken (doet Google ook, maar communiceren ze niet in pagespeed) en juiste semantiek etc.

Maar succes, ben benieuwd... misschien een kanban board ergens inregelen zodat iedereen kan zien wat er op de planning staat, waar de hoogste prio ligt, wie het oppakt etc? Zo speciaal is de website niet, maak het desnoods opensource en zet het op Github zodat je erbij geholpen kan worden ;)
    Nogmaals, het was een spoed/side -project. Weinig tijd en druk zorgt ervoor dat het eindresultaat niet 100% is, echter als me developer snap jij ook dat je soms eerst van een 4 naar een 6 moet gaan voordat je richting die 10 kan (anders blijf je op code zitten). Een kanban board is niet noodzakelijk en een simpele homepage op github slingeren al helemaal niet. Wel lijkt het me nuttig om dit gesprek via PM verder te zetten.

Ik denk dat we zeker van elkaar kunnen leren, maar laten we wel de toon wat vriendelijker maken

7. The Following 2 Users Say Thank You to vBarrytin For This Useful Post:

Thanks
    2
    maar vraag me af of Git of een ander versiebeheer systeem hier überhaupt gebruikt wordt
    Denk het wel. Eventueel theme/plugin los in een repo.

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Wow, ik moet zeggen dat ik je kritiek redelijk aanvallend en niet echt opbouwend vind. Ik zal proberen een reactie te formuleren en hoop dat je er wat mee doet.
    Je zei iets wat niet klopte, dus dat licht ik toe. Niet opbouwend? Het zijn feiten of vergelijkingen, het is geen mening. En zo te lezen weet je het dus wel alleen interpreteerde je het verkeerd. En geen idee wat ik ermee moet doen maar waarschijnlijk doel je op het iets subtieler reageren. Ik zal het proberen en me er verder buiten laten. Ik hoop dat de punten op korte termijn doorgevoerd worden good luck

VWC-Lid
    Thanks
    0
    maar vraag me af of Git of een ander versiebeheer systeem hier überhaupt gebruikt wordt
    Denk het wel. Eventueel theme/plugin los in een repo.
    Kijk eens naar Bedrock

Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Thanks
    6.135
    Thanked 4.456 Times in 2.446 Posts
    Je brengt geweldig werk vBarrytin, ontzettend bedankt daarvoor.
    En daar zullen 99% van de leden je enorm dankbaar voor zijn .
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

12. The Following 5 Users Say Thank You to omepje For This Useful Post:

Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    En daar zullen 99% van de leden je enorm dankbaar voor zijn .
    De liefde is echt <3

14. The Following 2 Users Say Thank You to vBarrytin For This Useful Post:

VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Thanks
    1.959
    Thanked 1.199 Times in 694 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    En daar zullen 100% van de leden je enorm dankbaar voor zijn .

Volgens mij vertypte je je...

16. The Following 3 Users Say Thank You to MasterBsc For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    10
    waar is de "nieuwe berichten" knop?

VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Thanks
    736
    Thanked 1.877 Times in 758 Posts
    Waar ie altijd al staat...
    Je moet je addblocker uit zetten op VWC.
    Laten we lekker link gaan doen!

VWC-Lid
    Thanks
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Waar ie altijd al staat...
    Je moet je addblocker uit zetten op VWC.
    Dank! idd.

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Nog een kleinigheidje gevonden: er valt iets buiten de container waardoor op mobiel van links naar rechts gescrold kan worden.

VWC-Lid Djaimy's schermafbeelding
    Thanks
    1.930
    Thanked 1.575 Times in 792 Posts
    Een prachtige banner toegevoegd zie ik, in wintersferen
    Het mooiste werk, is vuurwerk!

22. The Following 2 Users Say Thank You to Djaimy For This Useful Post:

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste

Regels voor berichten