Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Is de jaarwisseling nog wel een feestelijke gebeurtenis?

    Is de jaarwisseling nog wel een feestelijke gebeurtenis?

    Over de vorige jaarwisseling (2016-2017) werd gesproken in termen van een ‘redelijk verlopen’ en ‘rustige’ jaarwisseling. Als je deze feestelijke avond en nacht echter vergelijkt met andere nationale volksfeesten zoals Koningsdag, carnaval of een voetbalkampioenschap, dan ga je je toch oprecht afvragen waarom die oudejaarsavond en -nacht zo’n verloop moeten hebben.

    In de SMV notitie ‘Is de jaarwisseling nog wel een feestelijke gebeurtenis?’ incl. bijlage ‘cijfers jaarwisseling 2016-17’ treft u een overzicht van de consequenties die aan deze ‘feestelijke avond’ zijn verbonden.

    De SMV acht het verheugend dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid een onderzoek is gestart naar onze oudejaarsavond tradities. Gelet op wat de gevolgen zijn van overmatig drank- en drugsgebruik én de kracht van verkeerd of verkeerd afgestoken vuurwerk zou de SMV het toejuichen als de oudejaarsavond traditie in een gecontroleerd evenement zou worden omgezet.

    De gehele notitie kunt u hier downloaden.

    http://www.maatschappijenveiligheid....e-gebeurtenis/

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Via onderstaande link kunnen jullie reageren:

    http://www.maatschappijenveiligheid....e-gebeurtenis/

  3. #3
    VWC-Lid PyroBrian's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2014
    Berichten
    595
    Thanks
    602
    202 waarderingen in 99 posts
    Gecontroleerd evenement. Lees als: Wij willen voor de randstad een groot evenement waar alles ramvol zal staan terwijl de rest van Nederland mag leven met nog een betuttelende maatregel in de lijn van rubberen stoeptegels. Nee dank u. Mij maak je niet blij als de gemeente namens mij 3 pakjes astronauten en een fonteinenpakket van de Aldi komt afsteken. Ik wil die sfeer in mijn eigen straat met alleen de mensen met wie ik op dat moment samen wil zijn. Vandalen en criminelen wat mij betreft hard aanpakken maar laat ons verder lekker zelf bepalen wat we wel en niet doen op oudjaarsavond.

  4. Deze 7 gebruikers waarderen PyroBrian voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid mega vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Berichten
    152
    Thanks
    22
    90 waarderingen in 44 posts
    Tja... dat omzetten in een "gecontroleerd evenement" is nog niet zo'n makkelijke opgave. Het betreft hier immers diepgewortelde tradities die je met regels niet een-twee-drie verandert. Te beginnen bij het massale drank- en drugsgebruik. Zelf denk ik dat het merendeel hiervan in vrienden- en kennissenkring wordt genuttigd. Hoe ga je dit überhaupt kunnen veranderen?
    De effecten van het lik op stukbeleid op het gebied van vuurwerk ervaren met z'n allen al jaren. Er zitten voordelen aan, maar voor de die-hard vuurwerkliefhebber ook zeker nadelen. Ik voorspel: de komende jaren staat er veel te gebeuren en veel te veranderen. De discussie wordt ieder jaar feller, begint eerder en wanneer de politiek zich er écht mee gaat bemoeien, staat ons nog een zware strijd te wachten. Amen!

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Wat is dit dan? Willen ze de jaarwisseling verbieden?

  7. #6
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Wat is dit dan? Willen ze de jaarwisseling verbieden?
    Staat allemaal in de beginpost, hier t andwoord wat je zoekt:

    De SMV acht het verheugend dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid een onderzoek is gestart naar onze oudejaarsavond tradities. Gelet op wat de gevolgen zijn van overmatig drank- en drugsgebruik én de kracht van verkeerd of verkeerd afgestoken vuurwerk zou de SMV het toejuichen als de oudejaarsavond traditie in een gecontroleerd evenement zou worden omgezet.

    Alstublieft

  8. #7
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    63 geweldsincidenten tegen politie (Evaluatie politie)

    -
    15 incidenten van geweldsvoorvallen tegen werknemers met een publieke taak (Evaluatie
    politie)
    -
    560 aanhoudingen door de politie, waarvan 301 gevallen van zware mishandeling en
    bedreiging; 51 aantasti
    ng openbare orde, 19 brand/ontploffing, 87 vernieling,

    zaakbeschadiging, 35 vuurwerk en 67 over (Evaluatie politie)
    In het kort. Minder dan 60 aanhoudingen vanwege vuurwerk (aannemend dat alle aanhoudingen vanwege "brand" ook door vuurwerk kwamen) met 301 geweldsdelicten daar tegenover.

    Lijkt mij persoonlijk dat vuurwerk hiet niet het grootste probleem is.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  9. #8
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Tis vaak alcohol wat gezeik veroorzaakt maar daar lees je niets over. Laat staan een verbod op alcohol

  10. #9
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Tis vaak alcohol wat gezeik veroorzaakt maar daar lees je niets over.
    Toch beter lezen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht

    Gelet op wat de gevolgen zijn van overmatig drank- en drugsgebruik én de kracht van verkeerd of verkeerd afgestoken vuurwerk.

    http://www.maatschappijenveiligheid....e-gebeurtenis/

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •