Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 76
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    110 kilo illegaal vuurwerk opgerold in Oldenzaal

    110 kilo illegaal vuurwerk opgerold in Oldenzaal

    OLDENZAAL - In een woning in Oldenzaal heeft de politie maandagavond ongeveer 110 kilo aan illegaal vuurwerk in beslag genomen.
    Agenten kwamen het vuurwerk op het spoor na een tip.




    De bewoner van de woning, een 23-jarige inwoner van Oldenzaal, is aangehouden. Hij moet zich binnenkort verantwoorden voor de rechter.



    Het illegale vuurwerk dat werd aangetroffen in de woning © Politie Oldenzaal


    bron:
    https://www.tubantia.nl/oldenzaal/11...zaal~a2ec7646/

  2. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Na een tip. Auw.

  4. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.162
    Thanks
    5.472
    6.269 waarderingen in 3.001 posts
    Lijkt me geen amatorski dus jammer voor deze liefhebber dat het in beslag genomen is. Zolang hij er normaal mee was omgegaan...maar ja, weet dat maar 'ns vantevoren.

    Maar mag ik even een teiltje voor het ondermaatse taalvermogen van deze krant? Hebben ze dit vuurwerk in een kleedje gerold? Of in een croissant? Dit is natuurlijk qua taal een brakke titel van hier tot Tokyo hè. Ga je schamen, als krant.

  5. #4
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    Dit lijkt me nu niet een echte liefhebber.
    Prima dat die gepakt is,dit soort gast(jes)maken de traditie grotendeels kapot.

  6. Deze 4 gebruikers waarderen oerendhard voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Waarom zou t geen liefhebber zijn? Ben jij dan, als liefhebber die de 25 kg regel overtreed ook geen liefhebber?

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Ik heb geen verstand van illegaal vuurwerk, maar dit oogt best klein. Is dit een gevaar voor overige huizen wanneer dit mis gaat? Dan bedoel ik echt een explosief dat er meerdere huizen verwoest worden.

  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Nee, om huizenblokken weg te vagen heb je militair materieel nodig. Dit spul zal echt wel een knal geven wanneer het in een huis af gaat maar het valt allemaal wel mee. Gevaarlijk zijn kartonnen vol met cobras deze liggen dicht tegen mekaar aan waardoor het massa explosief word. Maar ook een knal van cobras is niet te vergelijken met oorlogstuig. Oorlogstuig is high explosive wat veel verwoestender is. Een kennis op de uni heeft ooit eens uitgerekend dat je 35 cobras in 1 huls nodig hebt voor de impact van een granaat. Die drukgolf en impact van een granaat zijn echter nieteens zo heftig. Het zijn de honderden minutieuze deeltjes die hun werk doen. Ondanks dat een paar pakjes los opgeslagen cobras dus nieteens heeeeel erg gevaarlijk is. Iig niet zo gevaarlijk als media-politie ons willen laten geloven ben ik er geen fan van. Ergens moeten ze namelijk op grote schaal worden opgeslagen. En zoals ik al eerder noemde maakt de opslag van meerdere kartonnen wel een flinke boem.

  11. Deze 5 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Thanks voor je uitleg! Dan zal deze persoon er wel afkomen met een geldboete en een taaakstraf

  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ik ben bang dat het daar niet bij blijft. Voorheen kwam je als je het niet te bont maakte er gewoon vanaf met een passende straf. Vaak een schikking van 500-750 euro. Tegenwoordig word je voor 100 kilo consumenten spul uit nederland al enorm gestraft met een lang voorarrest 14 dagen. Het gaat gewoon nergens meer over op vuurwerk gebied.

  14. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert28 Bekijk bericht
    Ik heb geen verstand van illegaal vuurwerk, maar dit oogt best klein. Is dit een gevaar voor overige huizen wanneer dit mis gaat? Dan bedoel ik echt een explosief dat er meerdere huizen verwoest worden.
    Dat zijn anders toch wat shells.. en geen klein "

  16. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Oh dat zijn nog best aardige straffen. Bij een mishandeling is de strafmaat vaak lager.

  17. #12
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Waarom zou t geen liefhebber zijn? Ben jij dan, als liefhebber die de 25 kg regel overtreed ook geen liefhebber?
    een echte liefhebber heeft niet zo,n (grote) hoeveelheid aan illegaal vuurwerk op zijn slaapkamertje lijkt me?

  18. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Of de liefhebberij is zo groot geworden dat het geen grenzen meer kent

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oerendhard Bekijk bericht
    een echte liefhebber heeft niet zo,n (grote) hoeveelheid aan illegaal vuurwerk op zijn slaapkamertje lijkt me?

  19. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oerendhard Bekijk bericht
    een echte liefhebber heeft niet zo,n (grote) hoeveelheid aan illegaal vuurwerk op zijn slaapkamertje lijkt me?
    De beelden die ik van de museum boys zie tonen honderden kilos consumenten vuurwerk en tientallen matten uit belgie. Als die sukkel ernaast gaat slapen is dat toch zn eigen probleem.

  20. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  21. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Ik ben bang dat het daar niet bij blijft. Voorheen kwam je als je het niet te bont maakte er gewoon vanaf met een passende straf. Vaak een schikking van 500-750 euro. Tegenwoordig word je voor 100 kilo consumenten spul uit nederland al enorm gestraft met een lang voorarrest 14 dagen. Het gaat gewoon nergens meer over op vuurwerk gebied.
    Bij mij hebben ze 160 kg gevonden. Ik stond na 2 uur weer buiten. Paar maanden later gesprekje bij een officier. 100 uur taakstraf en strafblad. Een volgende keer betekend celstraf.
    Wat de officier liet doorschemeren is dat het niet zoveel uitmaakt of je klein kaliber prof. blokken hebt of +25 kg consumenten vuurwerk. Het valt in de strafmaat onder dezelfde categorie en afhankelijk van de hoeveelheid kom je er met een boete + strafblad vanaf. Vanaf 2 inch, grote flash knallers of incl. handel word het een ander verhaal.

    Je kan dus trouwens anti illegaal vuurwerk zijn maar zodra je zelf meer dan 25 kg in huis hebt ben je wat justitie betreft net zo fout bezig.
    ..

  22. Deze 5 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •