Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 76
  1. #46
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ach ik heb gelukkig nog de goede tijd meegemaakt lekker met je thunders en astronauten aan de gang in het buitengebied(kon toen nog).in de avond lekker met je potjes de straat op.ik zie in de toekomst de liefhebbers naar vuurwerk vriendelijke landen vertrekken op de 31st omdat het in Nederland dan niet meer kan

  2. #47
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    ik zie in de toekomst de liefhebbers naar vuurwerk vriendelijke landen vertrekken op de 31st omdat het in Nederland dan niet meer kan
    Ik ben er van overtuigd dat dit inderdaad nodig gaat worden op de lange termijn. Allemaal te danken aan de verbod/zeik/betuttel cultuur! Jammer dat ik het Bex-tijdperk niet mee heb kunnen maken. En dan te bedenken dat dat spul nog veel linker en gevaarlijk was.....

  3. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Mooi hoe anderen verklaren liefhebber te zijn en deze man die is opgepakt niet.
    Want hij houdt zich niet aan regels?
    Misschien ben jij wel geen liefhebber omdat je je er wel aan houdt?

    Ik hou mij eraan, maar mochten shells mmorgen legaal worden koop ik ze keihard in. Heerlijk.
    Zow hey, die laatste alinea had ik niet van jou verwacht.

    Btw, Shells zijn het minst gevaarlijke stukje vuurwerk ooit. Men had in nederland al een jaar of 10 geleden de pijlen in de ban moeten doen en 3 en 4 inch setjes op de markt moeten brengen met een goede gebruiksaanwijzing en verplichtte instructies door de winkelier.

  4. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  5. #49
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Geen idee waarom ik dit gemaakt heb de afgelopen 20 minuten maar goed, vond het wel passend. Iets met teveel vrije tijd ofzo.


    Er was eens een forum voor vuurwerk,
    De bezetting van het aantal leden was vrij sterk.

    Zij beleefden allemaal dezelfde passie en plezier,
    Of het nu was van harde knallen of juist mooi sier.

    Helaas bederven sommigen een beetje de pret,
    Door op elk topic in te vliegen als een raket.

    De meeste meningen zijn dan vaak vrij negatief,
    Sommigen worden zelfs nogal agressief.

    Dit is toch nergens goed voor,
    Een forum gaat juist kapot hierdoor.

    Dus zeg alles wat je wil,
    Maar als het zo negatief is, houd dan jezelf maar stil.

    Wat ik dus wil zeggen,
    Is dat we ook gewoon vredig kunnen overleggen.

    Hopelijk is dit nu een beetje ingeslagen,
    Dan wens ik jullie nog een fijne 80 dagen.


    Zo nu tijd voor een pizza en een koud pilsje.
    Adios Amigos!
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  6. Deze 9 gebruikers waarderen Beastmode voor het bericht:


  7. #50
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bombone Bekijk bericht
    Standaard VWC antwoord.. copy paste ofwah?

    Misschien dat het eens tijd wordt om, wat nou een trend is, een referendum met poll te houden onder de leden..

    Kijken hoe de meningen verdeeld zijn en wat de toegevoegde waarde van dit of andere vuurwerkfora is/was.


    Als VWC dan een koers vaart dan wel recht graag en niet half half. Dit wel dat niet. Ben dan ook zo dapper en houdt het enkel op consumentenvuurwerk uit Nederland.
    Met alle respect, het ledenaantal is 19.620...hoeveel waren er afgelopen jaar om de petitie voor vuurwerk te tekenen...ik meen 452! En dat naar herhaaldelijk vragen om deel te nemen.

    Hoeveel leden zijn daadwerkelijk aktief, 5 a 600 misschien? Laten het er 1000 zijn. Dan nog...een referendum lijkt mij kansloos. Daarnaast komt het merendeel van de leden nu pas online tijdens de donkere dagen.

    Als je VWC als forum iets wilt en kan verwijten is het in mijn ogen....ik wil even de juiste bewoording vinden om niemand tegen de schenen te trappen...

    Je wilt als forum iets uitdragen en dat is legaal vuurwerk met een knipoog naar Duitsland en België. Als je deze weg inslaat, waarom moeten winkeliers dan een in mijn ogen hoog bedrag betalen om b.v aan de aktie pagina te mogen deelnemen. Dit is juist het belemmeren van een gezonde legale verkoop.
    En kom niet aan met termen als KM vergoeding, materiaal kosten, promotiekosten enz enz, volgensmij word je moderator op basis van vrijwilligheid. Ik moet mijn benzine ook betalen als ik naar een demo wil.
    Zorg er als forum voor dat je juist de weg naar legaal een strak geasfalteerd pad is, waarbij er geen afslag is.

    Als laatste wil ik toevoegen dat ik zelf totaal niet van de zware knal enz enz ben...niet dat ik nog nooit een shell weggestookt heb, maar het bespreken ervan hoeft van mij niet zo nodig. Het is niet voor niks dat we ons kanaal omgedoopt hebben naar een volledig legaal kanaal.

    Laten we het als leden gezellig houden en bezig zijn met zaken die onze hobby zo mooi maken zonder elkaar naar de strot te vliegen!!

  8. #51
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Gedicht.
    Kan je een prijs mee winnen.
    Ooit had Vuurwerkcrew een win actie.
    Als je mooi gedicht maakte, dan kreeg je een prijs.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. Deze 3 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  10. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Leuk dat hier een hele morele discussie wordt uitgevochten, met alle zin en onzin er bij.

    People, het is maar iemand die gepakt is met vuurwerk. Zuur voor hem, maar wees blij dat je het zelf niet bent? Het is een (bewust) risico dat je neemt en dat moet je accepteren. Zelfde risico dat je elke dag met de auto naar werk gaat, ook daar kan een slecht ongeluk gebeuren. Hoort bij het leven zullen we maar zeggen. Voor velen zal vuurwerk het randje van legaliteit zijn, dat risico kies je zelf voor. En voor diegene die er netjes binnen blijven, ook goed toch.

    Er zit een grens wat wel en niet kan, en die is voor iedereen anders. Feit is dat de extreme knallers gewoon boosdoeners zijn en vuur voor de haters. Shells horen daar vaak ook bij, helaas. Doe je wel wat met die informatie kan ik het alleen maar toejuichen. Doe je er niets mee, zal ik je niet tegenhouden. Aan de ene kant vind ik het veel te leuk om mee te kijken, aan de andere kant komt jouw tijd vanzelf wel op een of andere manier.

    Enne, nee, geen moraalridder, heb zelf ook redelijk groot geschoten, maar ben er mee gekapt omdat het risico te groot is en omdat de dreunen niet zo grappig zijn soms (voor een niet liefhebber). Leven en laten leven. Geef je de hater weer een argument minder, dan leeft de traditie misschien weer een jaartje langer.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  11. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  12. #53
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Kan je een prijs mee winnen.
    Ooit had Vuurwerkcrew een win actie.
    Als je mooi gedicht maakte, dan kreeg je een prijs.
    Ja joh.
    Oke moderators, waar blijft mijn prijs?
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  13. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 oktober 2017
    Berichten
    46
    Thanks
    0
    12 waarderingen in 9 posts
    Ik wil niet raar doen maar me eigen mening hier zetten, legaal en illegaal kan je prima combineren je kan gewoon bij zena BE grote cakeboxen halen die hier legaal zijn. die steek je (neem ik aan) in de straat af, maar wat nou als je (zoals ik en meeste liefhebbers dat doen) niet gewoon buiten de woonwijken waar niemand last van je heeft je illegale spul afsteken, dan is er weinig overlast en de risico is voor de liefhebber hem zelf. zo alles is goed iedereen blij. tuurlijk in de avond kan je best wat illegaal afsteken in de staart maar shells van 4'' of 100g en hoger/zwaarder gewoon niet

  14. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    ik denk dat velen dit ook nog wel eens vergeten dat vuurwerk een hobby is die in een publiekelijk openbare ruimte wordt uitgevoerd en dat het daardoor niet zo simpel is als; "hebben ze last van mij dan is dat hun probleem".

    Niet iedereen is dol op de harde knallen van illegaal vuurwerk.

  15. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  16. #56
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Leuke discussie, geheel offtopic maar wel leuk leesmateriaal. Illegaal is illegaal, risico is risico. Als je er mee gepakt wordt moet je je verlies accepteren.

  17. Deze gebruiker waardeert blackmoon voor het bericht:


  18. #57
    Banned
    Geregistreerd
    14 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    783 waarderingen in 190 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Met alle respect, het ledenaantal is 19.620...hoeveel waren er afgelopen jaar om de petitie voor vuurwerk te tekenen...ik meen 452! En dat naar herhaaldelijk vragen om deel te nemen.

    Hoeveel leden zijn daadwerkelijk aktief, 5 a 600 misschien? Laten het er 1000 zijn. Dan nog...een referendum lijkt mij kansloos. Daarnaast komt het merendeel van de leden nu pas online tijdens de donkere dagen.

    Als je VWC als forum iets wilt en kan verwijten is het in mijn ogen....ik wil even de juiste bewoording vinden om niemand tegen de schenen te trappen...

    Je wilt als forum iets uitdragen en dat is legaal vuurwerk met een knipoog naar Duitsland en België. Als je deze weg inslaat, waarom moeten winkeliers dan een in mijn ogen hoog bedrag betalen om b.v aan de aktie pagina te mogen deelnemen. Dit is juist het belemmeren van een gezonde legale verkoop.
    En kom niet aan met termen als KM vergoeding, materiaal kosten, promotiekosten enz enz, volgensmij word je moderator op basis van vrijwilligheid. Ik moet mijn benzine ook betalen als ik naar een demo wil.
    Zorg er als forum voor dat je juist de weg naar legaal een strak geasfalteerd pad is, waarbij er geen afslag is.

    Als laatste wil ik toevoegen dat ik zelf totaal niet van de zware knal enz enz ben...niet dat ik nog nooit een shell weggestookt heb, maar het bespreken ervan hoeft van mij niet zo nodig. Het is niet voor niks dat we ons kanaal omgedoopt hebben naar een volledig legaal kanaal.

    Laten we het als leden gezellig houden en bezig zijn met zaken die onze hobby zo mooi maken zonder elkaar naar de strot te vliegen!!
    Bij de stemming is de grootte van de opkomst niet belangrijk maar de uitslag!
    Wie niet stemt mag ook niet klagen.
    Daarnaast heb ik het over de leden die hier al langer zitten en die buiten spel zijn gezet zonder enig overleg in welke vorm dan ook.
    Je sluit ook de nieuwe leden uit die hier info willen vergaren over alles op vuurwerkgebied.
    Dus ook de leden die pas in december komen..

    Een incompleet vuurwerkforum is eigenlijk ook geen eerlijk forum. Zo houdt je grijze gebieden grijs. En wordt de jonge generatie aan hun lot over gelaten. En gaan ze zelf op onderzoek uit met alle gevolgen van dien...
    En waarom wel een knipoog naar Belgie en Duitsland? Gaan we andere landen buitenspel zetten?
    Legaal is legaal en illegaal is illegaal! Doe dan alles of niks niet 50/50 wat eigenlijk 10/90% is nu... scheve verhouding...

  19. Deze 4 gebruikers waarderen Bombone voor het bericht:


  20. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ik vind het ook een beetje schizofreen om een flash knallertje of pijl uit het oostblok niet te bespreken maar wanneer deze uit belgie komt is het geen probleem?!

  21. Deze 4 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  22. #59
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Zonde van deze vangst, zitten vast mooie en speciale shells tussen.
    Dit moet haast wel een liefhebber zijn die ze gewoon netjes de lucht in zal schieten.
    Ik geloof ook niet dat het schieten van shells bijdraagt aan een verbod op vuurwerk in Nederland.

    Ik ben ook voorstander van een referendum, stemmen over het feit of prof vuurwerk besproken mag worden, Er kan namelijk ook erg veel nuttige informatie worden gedeeld over deze categorie, waardoor mensen er een stuk veiliger mee omgaan en weten wat ze in handen hebben.

    Vuurwerk uit België en prof vuurwerk, het zal een grijs gebied blijven.
    Al het spul van Zena België heeft een CE keurmerk en een Nederlandse handleiding.
    Zo mocht ik bij mijn aanhouding de Zink 905 pijlen uit België met 75 gram kruid houden.
    Ook heb ik verschillende vrienden die op oudjaars dag staande zijn gehouden met nitraten en matten uit België, die ze gewoon mochten houden.
    De meeste politie op straat heeft echt geen bal verstand van vuurwerk.
    075 zaantjee

  23. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Zow hey, die laatste alinea had ik niet van jou verwacht.
    Dat hoor ik vaker

    Ik vind het illegale vuurwerk machtig mooi, kan er altijd van genieten op filmpjes en als ik het de lucht in zie gaan.

    Maar heb een baan waar ik in de problemen kom met een strafblad, dus dan is het keuzes maken.
    Gelukkig is het legale vuurwerk ook erg mooi geworden tegenwoordig.

Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •