Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 42
  1. #16
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Dat zal hem niet worden.
    De branche zelf heeft namelijk een vinger in de pap gehad bij het vormen ervan destijds!!!
    Dan nog...
    a) we zijn inmiddels 15 jaar en talloze wijzigingen verder
    b) als het alsnog in strijd is met EU-regelgeving, doet die vinger in de pap daar niets aan af

  2. Deze gebruiker waardeert leo303 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kas VuurwerkFreak Bekijk bericht
    Tony Gemmink
    3 uur ·

    16 Zena single shots met harde titanium burstknal. LET OP! Vanaf 2018 zullen single shots met knal verboden zijn dus op is op!

    Zag dit bericht op facebook voor bij komen, zou dus wel eens voor bij kunnen zijn met de singel shot's :(
    https://m.youtube.com/watch?v=nDO_X7mc4BM

    Ik vraag me trouwens af waarom je als vuurwerkbranche achter het RACT zou willen staan. Op deze manier word innovatie toch alleen maar tegen gehouden?
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Die single shots is nu nog slechts een voorstel binnen de BPN en wordt volgens mij lang niet door elke importeur binnen de BPN gedragen hoor. Ik moet het eerst nog zien of dit er door komt....want laten we wel zijn....dan verbied je ze in NL en vervolgens kan je ze gewoon in Duitsland en Belgie per massa weer kopen. Van dezelfde importeurs ook nog....gaat nergens over eigenlijk.

    Men zou juist diegenen moeten aanpakken die ermee voor overlast zorgen, want denk serieus dat het gros op een normale manier wordt afgestoken. Er heerst alleen het idee (denk mede door de YT filmpjes) dat ze erg veel worden misbruikt....

  6. Deze 4 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Dat, op wens van de branche, de RACT zou zijn opgesteld riekt naar een vorm van protectionisme voor de Nederlandse consumentenvuurwerk markt. Het is typerend dat zowel Duitsland (afgezien de 20 grams beperking op pijlen), België als de rest van de EU de 2013/29/EU en 2007/23/EG regels wél volledig implementeren, inclusief Artikel 6 (verbieden productfamilies omwille van de openbare orde en/of veiligheid).

  8. Deze 3 gebruikers waarderen DeejayTim voor het bericht:


  9. #20
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Die single shots is nu nog slechts een voorstel binnen de BPN en wordt volgens mij lang niet door elke importeur binnen de BPN gedragen hoor. Ik moet het eerst nog zien of dit er door komt...
    De BPN heeft volgens mij ook geen zeggenschap over alle importeurs.
    Dus als zij de single shots eruit willen hebben, zal dat via het RACT moeten..
    Fijn... weer een overtreding op de EU-brede regelgeving hieromtrent.

  10. Deze gebruiker waardeert leo303 voor het bericht:


  11. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 oktober 2013
    Berichten
    96
    Thanks
    45
    139 waarderingen in 57 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Die single shots is nu nog slechts een voorstel binnen de BPN en wordt volgens mij lang niet door elke importeur binnen de BPN gedragen hoor. Ik moet het eerst nog zien of dit er door komt....want laten we wel zijn....dan verbied je ze in NL en vervolgens kan je ze gewoon in Duitsland en Belgie per massa weer kopen. Van dezelfde importeurs ook nog....gaat nergens over eigenlijk.

    Men zou juist diegenen moeten aanpakken die ermee voor overlast zorgen, want denk serieus dat het gros op een normale manier wordt afgestoken. Er heerst alleen het idee (denk mede door de YT filmpjes) dat ze erg veel worden misbruikt....
    de importeurs die zelf de singelshots in Duitsland verkopen kun je toch niet serieus nemen.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen hans73 voor het bericht:


  13. #22
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Zo nu graag weer on topic.
    Het uit de handel nemen van de single shot is absoluut niet aan de orde gekomen bij de nationale vuurwerkdag en de aanpassing van het RACT waarover gesproken is en dit topic gaat. Voor wat betreft speculaties over de single shots is al een ander topic. We zullen zien wat de toekomst ons brengt....

  14. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  15. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    2 inch mines mag wel, waarom geen andere toepassing voor 2 inch?

  16. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Single shot 2" mag wel... en compound nu ook... 1+1= ??

  17. Deze gebruiker waardeert ghoost voor het bericht:


  18. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk bericht
    Ik heb jaren geleden hier al een topic over geopend en in mijn ogen heb ik nooit bewijs gezien dat het alleen de laatste 3 dagen van het jaar vervoerd mag worden.
    Er zou ergens dan ook iets moeten staan over wanneer 31 december of zondag valt. Mag je het dan opeens 4 dagen vervoeren in Nederland?
    Of alleen 28, 29 en 30 december en 31 december niet?

    Zie dit topic; http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...enten-vuurwerk
    Ehm Pieter.. In het vuurwerkbesluit staat dit:

    Artikel 2.3.2

    1 Het is verboden consumentenvuurwerk ter beschikking te stellen aan een particulier.
    2 Het verbod geldt niet op 29, 30 en 31 december met dien verstande dat als een van deze dagen een zondag is het verbod eveneens op die zondag geldt, in welk geval het verbod om vuurwerk ter beschikking te stellen dan niet geldt op 28 december.

  19. #26
    VWC-Lid Pieter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    315
    Thanks
    111
    547 waarderingen in 151 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Ehm Pieter.. In het vuurwerkbesluit staat dit:

    Artikel 2.3.2

    1 Het is verboden consumentenvuurwerk ter beschikking te stellen aan een particulier.
    2 Het verbod geldt niet op 29, 30 en 31 december met dien verstande dat als een van deze dagen een zondag is het verbod eveneens op die zondag geldt, in welk geval het verbod om vuurwerk ter beschikking te stellen dan niet geldt op 28 december.
    Nogmaals mijn punt gaat puur en alleen om het vervoer ervan door het jaar heen.
    Stel je verhuisd of wil ergens midden in het jaar een cakebox cadeau doen aan een vriend.
    Mag je het dan niet vervoeren? Zou toch heel krom zijn?

    Ik denk dat zolang je onder de 25kg blijft je gewoon in Nederland ermee rond kan rijden.
    Zolang het natuurlijk wel CE gekeurd is en CAT2 spul is.

    Ik vraag me af hoe jullie daar over denken.
    www.pietersvuurwerk.nl / www.koopjegadget.nl

  20. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk bericht
    Nogmaals mijn punt gaat puur en alleen om het vervoer ervan door het jaar heen.
    Stel je verhuisd of wil ergens midden in het jaar een cakebox cadeau doen aan een vriend.
    Mag je het dan niet vervoeren? Zou toch heel krom zijn?

    Ik denk dat zolang je onder de 25kg blijft je gewoon in Nederland ermee rond kan rijden.
    Zolang het natuurlijk wel CE gekeurd is en CAT2 spul is.

    Ik vraag me af hoe jullie daar over denken.

    De wet spreekt zichzelf aardig tegen ja..
    Dat zou betekenen dat je het hele jaar met 25 kilo vuurwerk mag rondrijden, want je auto is niet publiek toegankelijk.

    tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;
    b. buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;

  21. Deze gebruiker waardeert Afcajax voor het bericht:


  22. #28
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    De wet spreekt zichzelf aardig tegen ja..
    Dat zou betekenen dat je het hele jaar met 25 kilo vuurwerk mag rondrijden, want je auto is niet publiek toegankelijk.
    Maar je mag het de rest van het jaar toch niet "voorhanden" hebben? Dat lijkt me dan wel een beetje het geval als je het op de achterbank hebt liggen en je aan het rijden bent.

  23. #29
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.160
    5.077 waarderingen in 1.519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Dat zou betekenen dat je het hele jaar met 25 kilo vuurwerk mag rondrijden, want je auto is niet publiek toegankelijk.
    Je auto is een voor publiek een toegankelijke ruimte.
    Een voor publiek niet toegankelijke ruimte is bv een afgesloten kast.

  24. #30
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk bericht
    Nogmaals mijn punt gaat puur en alleen om het vervoer ervan door het jaar heen.
    Stel je verhuisd of wil ergens midden in het jaar een cakebox cadeau doen aan een vriend.
    Mag je het dan niet vervoeren? Zou toch heel krom zijn?

    Ik denk dat zolang je onder de 25kg blijft je gewoon in Nederland ermee rond kan rijden.
    Zolang het natuurlijk wel CE gekeurd is en CAT2 spul is.

    Ik vraag me af hoe jullie daar over denken.
    Er werd vorig jaar een document gedeeld hier op VuurwerkCrew waarin stond dat er vanaf 2017 CE gekeurd vuurwerk vrij gekocht en vervoerd mag worden vanuit andere Europese landen. Er stond bij dat dit vanaf 15 december mag, dus je zou vanaf 15 december tot 25KG vrij mogen inkopen en vervoeren vanuit Belgie bijvoorbeeld.

    Even los van dat, blijven sommige dingen sowieso een grijs gebied. Zo kunnen al je spullen in beslag genomen worden als je er iets tussen hebt zitten wat niet mag, bijvoorbeeld een flash knaller. Dan nemen ze je hele 25KG consumenten vuurwerk die wel mag ook gewoon in. Dit zou je later natuurlijk wel kunnen terug vragen, maar je merkt enorme onwetendheid vanuit de Nederlandse politie en ´instanties´ die zich hiermee bezig houden.

    Ik heb het document even niet bij de hand, maar dit valt vast snel op te zoeken. Wat ik dus nu even niet weet is of het vuurwerk wat je dus importeert ook een Nederlandse omschrijving moet bevatten, of dat dit wordt gedoogd. Ik neem aan dat dit dus wel moet, maar dat is dus geen probleem met artikelen uit Belgie. Je kan dus gerust je spulletjes over de grens halen na 15 december ( al kan dat in de praktijk het hele jaar door ook ). En het lijk me dat je ook gewoon je vuurwerk in je kofferbak mag hebben opgeslagen ( zo kan je natuurlijk ook makkelijk je grotere hoeveelheden consumenten vuurwerk opsplitsen ).

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •