Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 42 van 42
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2017
    Locatie
    Nieuwerkerk aan den ijssel
    Berichten
    75
    Thanks
    19
    31 waarderingen in 15 posts
    je kan gwn in Duitsland voor 25 kilo aan vuurwerk kopen met de Nederlandse aanwijzingen erop en het ce keurmerk. Dit mag je dan ook gewoon vervoeren naar nederland.

    Het nadeel is. als je echt 25 kilo neemt dan gaan ze weer klagen over de veiligheid in geding brengen.
    Maar op het lange eind heb ben je gwn volgens de regels bezig.

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    IK wil in het kort samenvattend reageren op de punten die voorbij zijn gekomen in dit topic.

    Verbod op single shots
    Is een initiatief van de BPN. De BPN vertegenwoordigd een (groot) deel van de Nederlandse importeurs. De BPN heeft voorgesteld, ook aan niet BPN-leden (dus andere importeurs) om ook single shots te verbieden. Een deel van die importeurs zag dit niet zitten. Wanneer de BPN toch zou besluiten de single shots in de ban te doen, hetgeen niet in de Ract is opgenomen, maakt niet dat dit verbod ook tegen andere importeurs is in te roepen. De consument gaat natuurlijk shoppen bij importeurs die niet bij de BPN zijn aangesloten, om toch aan hun single shots te komen. De BPN ziet de bui al hangen en zet daarom, vrijwillig, zijn single shot importverbod niet voort. Vanuit I&M is er geen aanleiding de single shots in de ban te doen en deze zullen gewoon verkocht mogen worden.

    Europese norm in verhouding tot de Ract
    Tot mijn grote ergernis lees ik telkens weer, ook in dit topic, dat we naar een Europese Ract moeten of dat Nederland met de Ract de Europese regels aan de kant schuift/overtreedt. Allemaal onzin en wel om de navolgende reden.

    Richtlijn 2013/29/EU geeft aan lidstaten de ruimte om zelf te bepalen wat ze met vuurwerk in de categorieen F2 en F3 willen doen, dus volledig toelaten, beperken of verbieden. De richtlijn omschrijft dat als volgt.

    Artikel 4 lid 1. De lidstaten mogen het op de markt aanbieden van pyrotechnische artikelen die aan de eisen van deze richtlijn voldoen, niet verbieden, beperken of belemmeren.
    Artikel 4 lid 2: Deze richtlijn laat onverlet dat een lidstaat omwille van de openbare orde of gezondheid en veiligheid, of omwille van milieubescherming maatregelen neemt om het bezit, gebruik en/of de verkoop aan het grote publiek van vuurwerk van de categorieën F2 en F3, pyrotechnische artikelen voor theatergebruik en andere pyrotechnische artikelen te verbieden of te beperken.
    Dus, Nederland mag vuurwerk uit de categorieën F2 en F3 verbieden of beperken. Nederland maakt gebruik van de mogelijkheid die het krijgt van de Europese wetgever. Nederland doet op dat punt dus niets verkeerd. De verboden artikelen en beperkingen zijn opgenomen in de Ract. De Ract voldoet op dat punt aan de ruimte die de richtlijn laat. Dat landen als Duitsland en België cat. F2 volledig overnemen, zonder beperkingen aan te leggen, dat moeten zij weten. Dat mogen zij ook, zoals je ziet, net als Nederland dat mag. De richtlijn laat die ruimte. Dat Nederland daar geen gebruik van maakt is hun goed recht, alsmede dat Duitsland en België daar wel gebruik van maken.

    Waarom zou de Europese wetgever nou ruimte laten? Dat antwoord is in de preambule van de richtlijn te vinden.
    Wat het gebruik van pyrotechnische artikelen en met name van vuurwerk betreft, bestaan er in de verschillende lidstaten sterk uiteenlopende culturele gebruiken en tradities. Daarom moeten de lidstaten nationale maatregelen kunnen nemen om het gebruik of de verkoop van bepaalde categorieën pyrotechnische artikelen aan het publiek te beperken voor redenen zoals de openbare veiligheid of gezondheid en veiligheid.
    De "vuurwerkcultuur" is volgens de Europese wetgever in Europa zo uiteenlopend, dat het aan de lidstaten zelf is om te bepalen welke categorieën zij willen toestaan wat voor hun land het beste is. Geeft "Europa" Nederland een keer de ruimte, is het niet goed. Er ontstaat dan geen eenduidig beleid. Maar maakt Europa regels waardoor wij in Nederland daaraan wel gebonden, en andere lidstaten in Europa, dan is Europa een bemoeial. Immers scheert het met zijn regels dan alle landen over 1 kam en dat is ook weer niet goed door de ogen van de meesten.

  3. Deze 20 gebruikers waarderen !!!UPO-Maikie.^ voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juli 2007
    Berichten
    91
    Thanks
    414
    137 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!UPO-Maikie.^ Bekijk bericht
    IK wil in het kort samenvattend reageren op de punten die voorbij zijn gekomen in dit topic. ... Allemaal onzin en wel om de navolgende reden. ... Nederland doet op dat punt dus niets verkeerd. ... Geeft "Europa" Nederland een keer de ruimte, is het niet goed...
    Heerlijk duidelijke post. Misschien wel 1 van de beste posts sinds tijden. Met klare taal. Dank hiervoor.

  5. Deze 4 gebruikers waarderen HocusPocus.Pyro voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Berichten
    206
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 18 posts

    25 gram per tube is verledentijd

    En dan is er ook nog onduidelijkheid over 25 gram per tube. Nergens meer te vinden. Het lijkt er op of we weer terug gaan naar de 16gram per tube

  7. #35
    VWC-Lid freddie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    351
    Thanks
    281
    152 waarderingen in 73 posts
    mag het nie hopen

  8. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Pff als dat zo is... te gek voor woorden. Dan kan je net zoals goed prof gaan kopen

  9. #37
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Dat lijkt me sterk met al die zware 100 shots cakeboxen.....

  10. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkwintucker Bekijk bericht
    En dan is er ook nog onduidelijkheid over 25 gram per tube. Nergens meer te vinden. Het lijkt er op of we weer terug gaan naar de 16gram per tube
    Hoezo nergens meer te vinden? Het staat gewoon in de Ract en heeft er altijd gestaan.

    Enkelschotsbuizen (shot tubes)
    25 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan
    Combinaties van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen
    500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; alleen combinaties toegestaan van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen, waarbij fonteinen, mijnen en enkelschotsbuizen afzonderlijk functioneren en voldoen aan de individuele eisen die in deze tabel aan de genoemde onderdelen zijn gesteld en waarbij Romeinse kaarsen aan de volgende individuele eisen voldoen:
    a. effect: achtereenvolgende uitstoot van pyrotechnische units, waardoor een serie licht- of geluidseffecten in de lucht ontstaan;
    b. categorie: F2; en
    c. maximaal toegestane gewicht aan pyrotechnische stoffen of preparaten: twee of meer pyrotechnische units tot een gezamenlijk gewicht aan pyrotechnische stoffen of preparaten van ten hoogste 50 gram waarbij het gewicht aan pyrotechnische stoffen of preparaten per pyrotechnische unit niet meer bedraagt dan 10 gram; niet meer dan 5 pyrotechnische units met burstlading, ieder met of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan.
    Door enkelschotsbuizen in een combinatie te verwerken (fonteinen, mijnen en romeinse kaarsen), maakt dat er max. 25 gram per shot mag worden gehanteerd. Zou je alleen enkelschotsbuizen doen, dan krijg je een batterij van enkelschotsbuizen en dat is gelimiteerd tot 15 gram per shot (in batterijvorm), maar in combinatievorm 25 gram. Daarom zie je doorgaans ook altijd een mine als eerste shot van een cake.

    Wat mij betreft overduidelijk een fout van de wetgever, omdat alle logica ontbreekt.

  11. Deze gebruiker waardeert !!!UPO-Maikie.^ voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2009
    Berichten
    339
    Thanks
    25
    131 waarderingen in 88 posts
    Juist cake's
    Doen ze niet moeilijk over
    Zijn vooral pijlen en singleshots
    Ik zou me geen zorgen maken over die 25 gram

  13. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Heb je de tekst hier boven niet gelezen?

    En niet alles geloven wat op Facebook staat, het meeste is onzin.
    Dit is wat mij als winkelier verteld is.
    En zo heb ik de single shots ook verkocht. Voor mij geen verkooppraatje want ze gingen de deur uit voor de inkoopsprijs en we weten allemaal dat de jeugd vaak alleen dit artikel koopt en niet iets anders bijkoopt wat je vaak wel hoopt met een aanbieding.

    Nu heb ik de vraag afgelopen week weer gesteld (Ik heb nog wat single shots staan) en blijkt dat er nog geen duidelijkheid over is. Dus ik ga er vanuit dat ze dit jaar gewoon nog geïmporteerd gaan worden.

  14. Deze gebruiker waardeert Tony voor het bericht:


  15. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    92
    Thanks
    8
    118 waarderingen in 37 posts
    9[QUppOTE=Pieter;895264]Ik heb jaren geleden hier al een topic over geopend en in mijn ogen heb ik nooit bewijs gezien dat het alleen de laatste 3 dagen van het jaar vervoerd mag worden.
    Er zou ergens dan ook iets moeten staan over wanneer 31 december of zondag valt. Mag je het dan opeens 4 dagen vervoeren in Nederland?
    Of alleen 28, 29 en 30 december en 31 december niet?

    Zie dit topic; http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...enten-vuurwerk[/QUOTE]
    Als verkoper mag je alleen op de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk ter beschikking stellen aan de consument tenzij een van die dagen een zondag is. In dat geval mag er op de 28 steeds al verkocht worden. Staat duidelijk in het vuurwerkbesluit. Zondags mag je niet verkopen dus valt er ook niets te vervoeren.

  16. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
    Dit is wat mij als winkelier verteld is.
    En zo heb ik de single shots ook verkocht. Voor mij geen verkooppraatje want ze gingen de deur uit voor de inkoopsprijs en we weten allemaal dat de jeugd vaak alleen dit artikel koopt en niet iets anders bijkoopt wat je vaak wel hoopt met een aanbieding.

    Nu heb ik de vraag afgelopen week weer gesteld (Ik heb nog wat single shots staan) en blijkt dat er nog geen duidelijkheid over is. Dus ik ga er vanuit dat ze dit jaar gewoon nog geïmporteerd gaan worden.
    Aan wie heb jij deze vraag gesteld?

    Mocht er een verbod komen, is er altijd overgangsrecht. Of althans een periode (een jaarwisseling) waarin je de producten mag verkopen. Of als er direct een verbod komt, dan komt er een terugkoopregeling. Denk aan het verbod op romeinse kaarsen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •